To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Lift zawieszenia Profender vs Lovells prosba o podpowiedz

coval - 14-11-2017, 13:59
Temat postu: Lift zawieszenia Profender vs Lovells prosba o podpowiedz
Witam kolegów serdecznie

Planuję lift zawieszenia o 2 cale i mam pytanie o jakość i trwałość amortyzatorów Lovells vs. Profender.

Pajero IV 3,2 Diesel long.
Auto jeździ głównie jako SUV rodzinny, a lift ma być bez owijania w bawełnę głównie dla wyglądu.
jakieś 10-15 procent lekki off-road w drodze na strzelnicę czy inne tego typu cywilizowane wypady.
OME odpada bo nie liftuje 2 cale z tego co doczytałem na różnorakich forach.
Zresztą dystrybutor mówi sam o 2,5 cm z przodu i 3-4 cm z tyłu -więc dla mnie odpada.

Sprężyny Medium/Heavy Lovells i Amortyzatory Lovells. Niestety na tą chwilę nie ma amortyzatorów Lovells (przód) na stanie i proponują mi Profender zamiast tego.

Gwarancja na amory Lovells 3 lata i 70 tyś km, na Profender 3 lata i 30 tyś km więc jakby tak moim zdaniem lepiej poczekać na amortyzatory Lovellsa chyba.
Proszę o poradę bardziej doświadczonych

Chciałbym też w lecie założyć jakiś bardziej "agresywne" opony też dla wyglądu głównie.
Co myślicie o Cooper STT Pro?
Podobno są to jedne z cichszych na normalnych drogach - ale to wiedza z internetu tylko, a wiadomo każdy chwali swoje.....

Zuzia - 14-11-2017, 16:06

St pro to typowy mtek ,jak jeździsz więcej po twardym i bez hardcoru w błocie to popatrz na Coopery st/maxx . Agresywny atek i robi swoją robotę, mam takie w swojej elce i po ponad roku nie szukam nic innego. St pro uwalam w parchu i tylko i wyłącznie na upalanie weekendowe i krótkie przeloty po twardym . W terenie jedne z lepszych opon z tej półki cenowej, trwałe , można bez problemu obniżyć ciśnienie. Montaż i wyważenie bez problemów. Wyważałem je drugi raz po roku i pewnie 4 tyś km.
coval - 15-11-2017, 09:15
Temat postu: Koledzy na w temacie sprężyn i amortyzatorów?
Szanowni koledzy a w temacie sprężyn i amortyzatorów to co polecacie?

Z szacunkiem,
Coval

Michał_PIII - 15-11-2017, 16:44

amortyzatory Profender a najlepiej Bilstein B6 a sprężyny Lovells
Zuzia - 15-11-2017, 19:44

Kolego jakiego zawiasu nie wstawisz i tak odczujesz różnice ,zamontujesz polibusze i autko się zacznie lepiej prowadzić. W elce mam sprężyny i resy lowellsa plus amory profender ,w parchu komplet dobisons i też robi ,tak jak robił ironman. Jak planujesz płytę i windę to bierz komplet sprężyn medium na przód i plus 100 kg na tył i ciesz się z jazdy. Zawsze możesz też spojrzeć na amada extreme, niezłe opinie zbierają na forach u kangurów.
coval - 15-11-2017, 22:11
Temat postu: Lovells vs Profender cd...
Co do Amada Extreme to sorry ale nie:
http://www.landcruiser.pl...oku-uzytkowania

Po roku wybite i pozrywane główki - to ja już wolę dołożyć od Lovellsów i poczekać aż dojadą w lutym.
Boję się, że Profender skończą tak jak powyżej Amada w Toyocie.

Jak długo masz Profendery w L200? Jak się zmienił komfort jazdy po lifcie w tej konfiguracji?

Zuzia - 15-11-2017, 23:05

Masz priwa zadzwoń .
coval - 17-11-2017, 16:14
Temat postu: Kupione Lovellsy spręzyny i amory Profendera
Instalacja next week. Dam znać jak wyszło i jak się jeździ. Firmowy serwis Mitsubishi instaluje więc trzymam kciuki aby zrobili jak należy bo mam wrażenie, że będą się na moim aucie uczyć.

Dzięki za podpowiedź o potrzebie przedłużonych sworzni do przedniego wahacza.


Pozdro
Coval

Michał_PIII - 19-11-2017, 10:58

nie mają się czego uczyć, wszystko prawie jak w zwykłej osobówce :)

szybkie pytanie, jakie przedłużone sworznie do przedniego wahacza ???? nie ma takiej potrzeby

Zuzia - 19-11-2017, 23:51

Sworznie hd dłuższe o 25 mm ,przywracają pełniejszy zakres ruchu górnego wachacza.
Michał_PIII - 20-11-2017, 12:14

zakres pracy górnego wahacza się nie zmienia przy lifcie..

zakres pracy sworznia się nie zmienia... zmienia się jedynie kąt pracy sworznia na stojącym samochodzie ( bez liftu jest inny kąt, z liftem jest inny kąt ). Liftując Pajero nie jesteś w stanie zmienić wielkości skoku koła. Więc po co zmieniać sworzeń nie rozumiem. Wszystko jest dalej tak jak fabryka przewidziała, po lifcie nie ma potrzeby nic robić oprócz ustawienia geometrii podwozia.

Przy takim toku rozumowania to trzeba by jeszcze wymienić drugi sworzeń i przeguby, aby miały większe kąty oraz podciąć belkę na dole aby wahacz o nią się nie zapierał oraz najważniejsze dodać amortyzator o większym skoku. A amortyzatory do liftu są o takim samym skoku jak oryginalne bez liftu

Nie wprowadzajcie jakiś dziwnych teorii

coval - 20-11-2017, 18:25
Temat postu: Czyli bez sworzni?
Ja nie kumaty w te tematy.
Czyli co mam robić?


Dzwonić jutro i powiedzieć, coby sworzni fabrycznych nie wymieniali?

Dziś się za niego wzięli

Pozdro
Coval

[ Dodano: 20-11-2017, 19:13 ]
Auto ma przebieg 63 tys to może wymienić te sworznie przy okazji?


Tylko na te wydłużone, czy na nowe fabryczne?

osiemdwa - 20-11-2017, 23:59

Tak z ciekawości które ASO i dlaczego nie Carmont? :)
coval - 21-11-2017, 09:12
Temat postu: Serwis nie w Wawie sory ale ceny to maja chore
Serwis nie w Wawie

Firmowy Mitsubishi bo auto na gwarancji. Zawieszenie kupione przez nich.

Okolice Wawy.
W Wawie jak raz pojechałem wyczyścić tarcze i klocki bo piszczało to mnie chcieli skasować na 500zł.
Omijam szerokim łukiem o ile mogę Warszawskie serwisy.

Jedyne pozytywne opinie to mam o Nissanie na Puławskiej, mam Miśka a jak podjechałem hak zdemontować przed wyjazdem do Chorwacji to chłopaki od razu wyszli ze sprzętem wymontowali i nawet kasy nie chcieli.
To im dałem kasę przy zamontowaniu 2 tygodnie później

Michał_PIII - 21-11-2017, 11:41

Skoro oddałeś do serwisu Mitsubishi to powinni wiedzieć co robią a jak nie wiedzą to znaczy że serwis może i dobry ale nie do Pajero czy innych 4x4 z pod znaku Mitsubishi

Z tymi sworzniami dłuższymi to napisałem że jakiś dziwny wymysł, a jeszcze jak słyszę że sworznie HD to zaczynam się śmiać :) Chińczyk napisał że HD, czyli zamiennik oryginału droższy niż 70 zł będzie zdecydowanie lepszy :)

Po co wymieniać oryginalne sworznie przy przebiegu 63 tys.km jak są dobre? jak nie są luźne to oryginał będzie 10x lepszy niż jakiś zamiennik. A jak się pojawią luzy to wymienisz, z dobrego na nowe możesz wymienić że będziesz się z tym lepiej czuł to rozumiem, dlaczego nie i mieć pewność że masz nowe.

Jeżdżę Miśkiem w rajdach cross country, trochę tych samochodów też liftowałem i wymysł że są potrzebne dłuższe sworznie to jakieś brednie. Pajero w rajdach szybkościowych na dobrej jakości sworzniach po lifcie przejeżdżą ponad 2 tys. km oesowych bez potrzeby wymiany. W samochodach do jazdy na co dzień sworznie, dobrej jakości, nie potrzeba wymieniać częściej niż bez liftu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group