To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W] Szarpie, słabo przyspiesza, stuka i hałasuje

Misiu213 - 17-11-2017, 12:28
Temat postu: [EA2A/W] Szarpie, słabo przyspiesza, stuka i hałasuje
Wczoraj nagle podczas jazdy auto zaczelo dziwnie sie zachowywac. Cos zaczeło jakby stukać co jakiś czas, auto nie chciało normalnie przyspieszać, nierówno chodziło, hałasowało i lekko szarpało przez całą drogę. Ledwo zajechałem do domu. Dziś samochód normalnie odpala, ale co jakiś czas chodzi jakby na 3 cylindry. Jest troche lepiej, ale i tak co jakiś czas przerywa normalną prace, żeby poklekotać i poszarpać. Nie da się jeździć.

Czy to może być coś z zapłonem? Kabelki, cewki, świece? Czy silnik umarł?

jacek11 - 17-11-2017, 14:21

Na początek,sprawdź czy nie ma oleju w kanałach świecowych. Po za tym,przyczyną takiego zachowania może być wszystko co napisałeś. Aczkolwiek cewki rzadko się psują,ale fajki pod nimi bardzo często.
Misiu213 - 17-11-2017, 16:58

Świeczki, cewki raczej w porządku, sprawdzałem.
Nowe dane:
-Auto chodzi tak samo na LPG i na benzynie
-Podczas postoju nic mu nie jest, chodzi równo, normalnie wchodzi na obroty
-Podczas jazdy na obrotach poniżej 3000 szarpie i dławi sie
-Coś głośno stuka pod autem (pojedyncze stuki co jakiś czas i losowo)

Hugo - 17-11-2017, 17:49

Panewka?
Misiu213 - 17-11-2017, 18:01

Jednak mała poprawka. Na postoju zaczęły też falować obroty. Spada do 500 obrotów i skacze do 900. W sumie czy auto chodzi dobrze czy nie jest losowe. 20 sekund pochodzi dobrze a potem minute źle. Odpale to pare minut bez problemów a za drugim razem już sie dławi i szarpie, o dźwięku dieslo-traktora podczas przyspieszania nie wspominajac. Byłem przed chwilą w sklepie i w sumie tym razem nic nie stukało.

Tą panewkę da sie sprawdzić w prosty sposób samemu? Czy mechanik pozostaje? No i jakie szanse na odratowanie dziadka?

Krzyzak - 17-11-2017, 21:26

Misiu213 napisał/a:
o dźwięku dieslo-traktora podczas przyspieszania
hmm - ostatnio jak pamiętam podobne objawy u Metzgera to skończyło się zjechaniem panewek do na 2 cylindrze do zera i stopieniu razem z korbowodem
winna była zatarta pompa oleju
całość wyniosła ponad 3000zł bo prócz pompy poszły nowe panewki, popychacze i kilka innych kwestii

Hugo - 18-11-2017, 08:31

Zatarta panewka w 2,0 16V i 2,4 GDI to dość częsty problem. Jaki masz poziom oleju w silniku? Trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania.
Misiu213 - 19-11-2017, 16:22

Poziom jest dobry, w połowie. No z tym sprężaniem to się od kilku miesiecy zabieram. Jutro sie umowie do mechanika na ogledziny.

Autem w takim stanie w ogole nie powinnienem jezdzic? Bo w sumie tylko do mechanika 10-15 kilometrow.

jacek11 - 19-11-2017, 21:08

Misiu213 napisał/a:
Autem w takim stanie w ogole nie powinnienem jezdzic?

Jeśli jest podejrzenie uszkodzenia panewki, to nie powinieneś tym autem jeździć. W taki sposób narobisz więcej uszkodzeń w silniku.

Misiu213 - 23-11-2017, 15:56

Byłem u mechanika. Wyszło że to jednak cewka. Dostarczyłem im jedną marki OYODO, bo gdyby kupili sami - lokalnie to zapłaciłbym stówę więcej. Mechanik wykrył też kapanie płynu chłodniczego z rury od magistrali wodnej. Powiedział, że oring albo rura przegnita. Sprężanie na cylindrach mam równe, po 13 (dokładnie dowiem się na koniec diagnozy, bo wykres widziałem kątem oka i tylko pytałem). Dodatkowo być może uszczelka z pod głowicy do wymiany ale wszystko będzie robione na dniach i zobaczy się co i jak. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia tego typu to chętnie poczytam.

Jakie powinno być sprężanie w Galu 2.0 se 98?

jacek11 - 23-11-2017, 16:14

Misiu213 napisał/a:
Sprężanie na cylindrach mam równe, po 13

Takie sprężanie jest jak najbardziej ok.

Misiu213 - 28-11-2017, 18:52

Z tymi polskimi mechanikami... Czasu nie mieli żeby robić moje autko, więc zabrałem. Znają się na autach jak politycy na zarządzaniu krajem. Byleby hajs się zgadzał.

Poszła niby cewka, a może i fajka pod cewką. Wymienione i wszystko już działa. Reszte usterek musze sam ogarnac. Cieknacy plyn raczej bez problemu ogarne, ale nie wiem jak z uszczelką pod głowicą. Na co zwracać uwagę przy wymianie?

jacek11 - 28-11-2017, 21:14

Co się dzieje że chcesz wymieniać uszczelkę?
Bizi78 - 28-11-2017, 21:21

Podstawa to w odpowiedniej kolejności, z odpowiednim momentem dokręcać pamiętając, że nie dokręca się śrub od razu na maksa 8) .
Wszystko masz pokazane i opisane w manualu :wink: .

Hugo - 28-11-2017, 21:23

Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzoną uszczelką głowicy w silniku 4G63...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group