To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Falowanie obrotów

tropis - 27-11-2017, 21:14
Temat postu: Falowanie obrotów
Witam
Ostatnio w moim Outku 2.4 benzyna, CVT, zauważyłem dziwne falowanie obrotów podczas zatrzymania, gdy skrzynia ustawiona jest na "D" - podjezdzam pod swiatla, zatrzymuje sie na czerwonym i obroty skaczą z ok 600 do ok 1100 rpm. Taki skok trwa sekunde, spadają, sekunda i znowu.
Dodam, iz obroty zawsze troche falowaly - w granicach 30 rpm gora/dol - tak bylo od nowosci i tlumaczono mi, iz jest to normalne. Ale te skoki o 500 obrotow to juz cos nowego, caly samochod sie trzesie od tego.
Klimatyzacja, i w ogole nawiew, jest w tym czasie wylaczony.
Nie dzieje sie tak za kazdym razem, tylko czasami.

Macie jakis pomysl czym moze to byc spowodowane ??

Pozdro

juniorkm7 - 30-11-2017, 23:38

U mnie też tak bywa, nie zawsze ale bywa. W moim przypadku na D faluje mniej więcej jeśli wierzyć wskazówce 300-800. Wlałem dwa razy STP do czyszczenia wtrysków przy tankowaniu ale też czasami wraca. Co ciekawe jak puszczę hamulec i podtoczę się kilka cm i znowu hamulec to bywa że przestaje falować...
alegator - 11-12-2017, 15:39

jeżeli silnik jest w porządku to warto wykonać diagnostykę skrzyni CVT. Do złacza OBD podłacza się komputer i przeprowadza jezdę próbna . Jest tam kilka parametrów, które warto sprawdzić.Może być, ze cos dzieje się ze skrzynia CVT w tym przypadku możliwe przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Takie badanie skrzyni daje dużą wiedzę o stanie skrzyni. Jeżeli skrzynia jest ok to pozostaje silnik .

[ Dodano: 11-12-2017, 15:43 ]
dodam tylko , ze takim istotnym parametrem w skrzyni CVT jest poślizg paska . On się pojawia ale w sprawnej skrzyni powinien być minimalny i tylko okresowo. Więc warto sprawdzić to, tym bardziej, ze diagnostyka skrzyni nie jest ani skomplikowana ani droga.

[ Dodano: 11-12-2017, 15:50 ]
I jeszcze jedno: bardzo zalecana jest częsta wymiana oleju w skrzyni CVT. Nie co 100 tys a co 60 tys a nawet co 40 tys . Ja wymieniałem ostatnio olej z niemieckiego na oryginalny Mistsubishi i zauważyłem wyraźnie różnicę na korzyść oryginalnego . Może olej niemiecki (chyba Revanol) jest zbyt gesty a teraz jest chłodno. Inna sprawą jest metoda wymiany, koniecznie dynamiczna . Tak ale to wszystko wyjdzie w czasie diagnostyki

juniorkm7 - 13-12-2017, 12:17

Cytat:
jeżeli silnik jest w porządku to warto wykonać diagnostykę skrzyni CVT. Do złacza OBD podłacza się komputer i przeprowadza jezdę próbna . Jest tam kilka parametrów, które warto sprawdzić.Może być, ze cos dzieje się ze skrzynia CVT w tym przypadku możliwe przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Takie badanie skrzyni daje dużą wiedzę o stanie skrzyni. Jeżeli skrzynia jest ok to pozostaje silnik .


Jak słyszę CVT, sprzęgło hydrokinetyczne i przemiennik to mój portfel zaczyna nerwowo łapać się podszewki kurtki... Czy takim OBDII na bluetooth da radę zdiagnozować te błędy czy tylko Mitsubishi MUT?

alegator - 13-12-2017, 22:50

To w jaki sposób jest podłączone urządzenie diagnostyczne do złącza OBD nie ma chyba znaczenia. Podczerwień czy kabel to kwestia wyboru i wygody.Ja osobiście nie grzebałbym w ustawieniach centrali. Poczytajcie na forum o problemach goscia z wymiana radia fabrycznego w wersji amerykańskiej na europejska i kombinacji z ustawieniami ECU. Ostatecznie wyszło gorzej niz miało być.

[ Dodano: 13-12-2017, 22:54 ]
ale nie przesadzajmy , skrzynia CVT i silnik benzynowy 2,4 to naprawdę dobre i raczej niezawodne konstrukcje, jezeli coś sie dzieje to zazwyczaj efekt wcześniejszych błedów w eksploatcji lub obsłudze. No tak musi być skoro wersje w USA maja przebiegi po 400 000 mil

[ Dodano: 13-12-2017, 23:12 ]
a tak przy okazji to chciałbym sie dowiedziec jaki to płyn STP czyści wtryskiwacze czy rozpylacze (chyba lepsza nazwa) i dlczego te urzadzenia wymagają czyszczenia w silniku benzynowym? Powiem szczerze nie bardzo widzę sens ale moze czegoś nie wiem.

tropis - 21-12-2017, 18:49

Słuchajcie. Oddałem auto na czyszczenie przepustnicy - okazało się iż była mocno zasyfiona wiec wydawało się ze problem z falowaniem obrotów został rozwiązany. Ale... nie został. Teraz zmieniła się trochę charakterystyka tego falowania: leci do 1100 utrzymuje sie tam na 1-2sek i spada.

Falowanie to występuję tylko i wyłącznie gdy włączona jest klima. Czy klima jest na auto czy na manualu nie ma znaczenia. Mało tego: jak załączam klimę to odrazu na kilka sekund podskakują obroty z 500 na 1100. Nigdy wcześniej się tak nie działo.
Gdy włączony jest sam nawiew to problem nie występuje.

Czyli przyczyna jest na 99% problem z klimą. Macie jakieś sugestie co dokładnie może to być i ile będzie mnie kosztowała naprawa ??:)

Daszak - 03-05-2018, 12:34

miałem ten sam problem, też też została przeczyszczona przepustnica - jest lepiej ale po 2 miesiącach jazdy problem raz się pojawił.

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=103914



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group