To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant EAx5 V6 2.5 Automat

awm505 - 14-12-2017, 15:15
Temat postu: Galant EAx5 V6 2.5 Automat
Witam.
Kupiłem ostatnio Galanta 2.5 V6 w automacie z tiptronic z 99 roku.
Mam go od dwóch tygodni, ale jako że byłem w międzyczasie za granicą jeździłem nim zaledwie 3 dni. Jazda próbna była krótka i bez zastrzeżeń. Podczas powrotu do domu były pewne sygnały, że coś jest nie tak. Mianowicie to wygląda jak ślizgające sprzęgło. Przy mocniejszym dociśnięciu gazu na trójce obroty wzrastają, ale auto bardzo muli, nie wzrasta moc. Wczxoraj podczas próby poczułem nawet woń jakby nadpalonego sprzęgła. Czy ktoś wie co to może być i jak się ustosunkować do sprzedającego? Poziom oleju w skrzyni jest w normie i był wymieniany.

Jest w małopolsce lub okolicy mechanik, który mógłby zdiagnozować dobrze problem?
Wydałem sporo kasy i nie stać mnie na takie dokładki w pierwszy miesiąc użytkowania auta...

Faza - 15-12-2017, 12:31

Co znaczy muli? Będziesz tak trzymał wciśnięty gaz i nic się nie dzieje czy po chwili jednak się coś dzieje?
Co znaczy przy mocniejszym wciśnięciu gazu? Wciskasz kick-down czy nie? Piszesz, że na trzecim biegu tzn. ustawiłeś trzeci bieg manualnie czy byłeś na D?
Jak jedziesz z małą prędkością np 40-50km/h i masz 3 bieg to nic tam się zbierać nie będzie. Przy 40km/h to na 2 biegu też nic się dziać nie będzie. 2 bieg to się ładnie zbiera dopiero od 80km/h.
W automacie nie ma ma sprzęgła jak w manualu, więc jest stały poślizg do chyba 3500rpm, kiedy to pod wpływem ciśnienia oleju w konwerterze, następuje stałe połączenie silnik-skrzynia.
Zapachu nadpalonego sprzęgła też nie będzie. Śmierdzieć może tylko przyjarany olej. Sprawdź kolor oleju. Powinien być na tyle jasny, że ledwo go na bagnecie widać.
Sprawdzałeś poziom na rozgrzanej skrzyni, płaskim terenie i lewarku w pozycji N? Przed sprawdzeniem trzeba też przejść przez wszystkie pozycje wybieraka.
W najgorszym wypadku mogą być uszkodzone tarczki w skrzyni i tam się dzieje poślizg albo jest słabe ciśnienie oleju bo jest go za mało.
Konwerter raczej ok, bo to by wyglądało tak: działa, pyk, nie działa i już nic nie jedziesz bo nie ma w ogóle połączenia ze skrzynia.
Reasumując: sprawdź ilość oleju, jego kolor, powąchaj bagnet czy jedzie spalenizną.
Nagraj filmik z jazdy autem (nagrywasz zegary) kiedy to występuje opisane mulenie.

awm505 - 21-12-2017, 16:36

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Byłem w zakładzie zajmującym się skrzyniami automatycznymi i przyczyn mulenia samochodu upatrują się bardziej w silniku. Olej w skrzyni niby był wymieniany, ale ocenili na oko że jest stary więc wybiorę się na wymianę. Poza tym rzeczywiście silnik się poci i ten zapach mógł być od spalonego oleju na wydechu, tutaj się mogłem pomylić.

Zauważyłem na biegu jałowym lekkie przerywanie, więc mam zamiar wyczyścić aparat zapłonowy z wszystkimi połączeniami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group