To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] Nierownomiernie przyspiesza

pzyho - 18-12-2017, 21:52
Temat postu: [I 2.0T] Nierownomiernie przyspiesza
Witam wszystkich,

Nie wiem czy to subiektywne odczucie ale moje auto troche jakby nierownomiernie przyspiesza. Tzn. jade powiedzmy spokojnie na 3 biegu na 2500 obrotow. Chce przyspieszyc i wciskam gaz. Obroty rosna do 3500-4000. Auto w tym czasie praktycznie nie zmienia predkosci. Po chwili obroty spadaja na ~3000 i jakby "dostaje kopa", ze az wgniata w fotel ;) Taki "lag" wystepuje praktycznie na kazdych obrotach >2000 i kazdym biegu. Jest to bardzo niewygodne szczegolnie w miescie, bo mozna zapomniec o plynnej jezdzie :/

Czy to normalne czy cos jednak moze niedomagac? Jak jest u was w 2.0T?

Dzieki,
pzyho

Bzyk_R1 - 18-12-2017, 22:39

Trochę nie rozumiem o co chodzi z tym że obroty spadają ~3000 ale ogólnie od 2000rpm 2.0T ma turbo dziurę i nic nie poradzisz zwłaszcza w serii.

Wiadomo że jak dodasz gazu i podciągniesz do 4000 potem odpuścisz trochę i znów gaz to turbo będzie dobrze rozpędzone i szybko "wstanie" stąd ten kopniak w fotel. Ale to w każdym praktycznie silniku tak jest. W motocyklach to najlepszy sposób na wheelie bo trafiasz w największy moment obrotowy.

pzyho - 18-12-2017, 23:05

Dzieki za odpowiedz.

Obroty spadaja przy ciagle wcisnietym gazie. Czyli jak chce przyspieszyc to caly czas trzymam gaz wcisniety (nie ma znaczenia czy na maksa, nie chce, zeby pasazerom glowy urwalo). Obroty leca w gore (bez przyrostu predkosci), po czym po chwili spadaja i zalacza sie turbo. Gaz ciagle wcisniety, obroty znowu w gore, walniecie w fotel, predkosc wzrasta.

W jezdzie po miescie troche to denerwuje, bo ciezko o "rownomierny", powolny przyrost predkosci.

Mowisz, ze w 2.0T to normalne, ze tak "rwie"? Kurcze.. wybacz, ze tak pisze, ale nie wiem jak inaczej to zobrazowac ;)

Moze ja cos robie nie tak? :)

Bzyk_R1 - 18-12-2017, 23:21

Skoro jest tak piszesz to coś nie tak z Twoim turbiaczem. U mnie wygląda to tak (zresztą w każdym tak wygląda) że jak dodasz gazu na niskich obrotach a wysokim biegu to jest długo długo nic a potem ten charakterystyczny cios momentu obrotowego. Taka jest charakterystyka pracy 4g63t że jedzie jak turbo się napompuje, jednak nie powinno być mowy o spadających obrotach przy dodawaniu gazu, z dołu przyspiesza powoli ale jednak zawsze przyspiesza.

Najlepiej jakbyś to nagrał i wrzucił. Wtedy można coś wywnioskować.

pzyho - 18-12-2017, 23:28

Myslalem, zeby wlasnie nagrac jak to wyglada. Postaram sie to zrobic jutro/pojutrze i podrzuce linka. Dzieki!
jaroo0 - 21-12-2017, 10:10

Z pierwszego postu wynika, że śliga się sprzęgło. Rosną obroty ale auto nie przyśpiesza.
Jestem świeżo po wymianie sprzegła, podpalonego, zużytego

Objaw ten sam. od 28000-4000 po wciśnięciu gazu był skok obrotów (tak na 300-500 po czym spadało), auto dostawało raptownego strzału mocy i wtedy przyśpieszał

Ktoś może potwierdzi

W@sio - 25-12-2017, 23:04

Przy niewyrabiającym sprzęgle u mnie objaw był taki, że po wciśnięciu gazu auto zaczynało przyspieszać, ale gdy tylko boost wzrósł obroty rosły szalenie szybko, prędkość niekoniecznie i tak co chwilę bo sprzęgło łapało i zrywało.
pzyho - 27-12-2017, 14:06

Dzieki za odpowiedzi. Link do 2 filmikow (wybaczcie jakosc, nagrywane "z reki" i w nocy).

https://www.dropbox.com/s...A4-0J1x9aa?dl=0

Najlepiej widac na drugim filmie. Jade na 2.5k, wciskam gaz, obroty leca na 4k, auto nie przyspiesza, spadaja na 3k i dopiero zaczyna przyspieszac. Tutaj akurat gaz wcisnalem tak mniej niz do polowy (wiozlem ludzi z tylu), ale przy gazowaniu na maksa roznica w tych obrotach jest jeszcze wieksza (jeszcze mocniejszy boost po spadku obrotow).

Co ciekawe jak przyspieszam na 2 biegu to idzie rowno do gory, tzn. nie ma spadkow obrotow. Ale juz jadac np. na 3 biegu juz jest wlasnie taka sytuacja. Ruszanie na 1 bez problemu.

jaroo: jakiej firmy sprzeglo zalozyles i ile wyniosl calkowity koszt?

A moze to turbo?

flash - 27-12-2017, 14:58

pzyho, wymieniałeś już sprzęgło, albo masz informacje czy kiedyś było wymieniane? Miałem kiedyś podobne objawy w innym aucie (bez turbo) i przyczyną była wyślizgana tarcza sprzęgła więc przychylam się do opinii kolegów W@sio, i jaroo0, .
U mnie w Miśku wymieniałem kompletne sprzęgło w kwietniu, koszt zestawu Exedy ok 750 + robocizna, u mnie to było 500 zł, ale mechanik wymieniał jeszcze łożyska w skrzyni.

pzyho - 27-12-2017, 15:10

W ksiazce serwisowej nie ma nic o sprzegle, poprzedni wlasciciel tez raczej nic przy tym nie robil. Przebieg prawie 200kkm (potwierdzony), wiec mozliwe, ze to wlasnie sprzeglo.

750? Tanio ;) Patrze na necie i exedy min. 1100zl :P

flash - 27-12-2017, 16:06

Faktycznie chyba wtedy znalazłem okazyjnie bo teraz zerknąłem i jest drożej.
Tu masz najtaniej na alledrogo - 895zł :

http://allegro.pl/sprzegl...ro&bi_c=Product

W moim Miśku sprzęgło wymienione było przy 225kkm (wyjęte fabryczne) i to przy okazji remontu skrzyni, bo nie dawało jeszcze żadnych niepokojących objawów zużycia.

Bzyk_R1 - 27-12-2017, 19:15

flash, czemu linkujesz koledze pzyho, sprzęgło do 4g63 bez turbo? Do wolnossących jest tańsze ale nie nadaje się do turbo. A 1100zł to dobra cena do 4g63t moim zdaniem.
miron - 27-12-2017, 19:36

A nie ma czasem dwóch rodzai do turbo (ciągnione i pchane).
pzyho - 28-12-2017, 13:59

Dzieki panowie. Zrobilem jeszcze kilka testow i prawie na pewno jest to sprzeglo. Jestem wstepnie umowiony do mojego mechanika. Niestety termin dopiero w polowie stycznia :/ Chyba, ze ktos moze polecic kogos zaufanego w okolicach stolicy? :)
jaroo0 - 29-12-2017, 00:42

Sprzęgło z linku nie bedzie pasować. Jest to błąd katalogowy bo w realu wyglada jak to matiza.
Nasze w turbo jest "odwrócone" i po 1100 w góre chodzą.

Jako ze pracuje w sklepie motoryzacyjnym to zakupiłem za okolo 1100 firme Exide MBK2123


Ma wyglądać tak:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group