[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka
gargel - 19-12-2017, 12:01 Temat postu: [CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka Witam, posiadam lancera 2.0 state wagon z 2004r, jeżdżę trochę autostradą i męczą mnie wycie silnika przy dużych obrotach. Mam pytanie czy ktoś przerabiał, zmieniał skrzynię na inna w tym modelu?
Skrzynia jaka posiadam (F5M422) ma przełożenie główne 4.052 i przy 120km/h ma 3500obr/min, przy 160km/h ma 4700obr/min.
Znalazłem inna z przełożeniem 3.454, i teraz pytanie czy ktoś się orientuje czy było jeszcze dłuższe? bo moim zdaniem to jest najdłuższe...
pozdrawiam
milo - 19-12-2017, 17:17
gargel napisał/a: | Skrzynia jaka posiadam (F5M422) |
Jaki dalej masz nr skrzyni ?
gargel napisał/a: | przy 120km/h ma 3500obr/min, przy 160km/h ma 4700obr/min. |
Skrzynia taka sama jak w galancie tylko inne przełozenia 3.722
Głównie chodzi o piaty bieg są 0,767-gdi 0,733 diesel 0,820 -2.0 benzyna
Sprawdz jakie masz przełożenie 5- biegu
gargel - 19-12-2017, 18:38
Ja mam przełożenie 5-ki 0.820, właśnie myślałem o przełożeniu z galanta 2.0 TD bo ma przełożenie 3.722i V-ke 0.733, znalazłem jeszcze 1 krótsze przełożenie główne 3.454 z colta 1.6 16v tylko skrzynia ma V-ke 0.804, więc trzeba by zrobić z 2 skrzyń 1.
Innego pomysłu niemam
milo - 19-12-2017, 19:04
Z dwoch skrzyn złozysz odpowiednie przełożenia tylko z diesla aby piąty bieg nie był za słaby do Twojego silnika jest o wiele nizszy moment obrotowy
Lub od 2.4 gdi cała skrzynia piaty bieg nie wiele rózni się od skrzyni diesla a jest o wiele szybszy niz co masz teraz
Sal - 20-12-2017, 09:37
Tak z ciekawości, czy przypadkiem nic to nie zmieni, ponieważ przy tych prędkościach szum powietrza jest rownie głośny co szum silnika... Przynajmniej u mnie.
gargel - 20-12-2017, 10:48
U mnie silnik strasznie wyje, wpada w rezonans przy obrotach od 3500-3800, tak to okej. Nie wiem czy to wina kolektora czy silnika. Silnik zrobilem rok temu kpl. remont i się zaczelo...
Tak czy siak skrzynie zrobię i napisze jaki rezultat.
zbychu74 - 20-12-2017, 11:43
[quote="gargel"] wpada w rezonans przy obrotach od 3500-3800, tak to okej.
Jak ci silnik wpada w rezonans to prawdopodobnie masz źle ustawiony wałek balansowy.
gargel - 21-12-2017, 17:27
niestety może to jest to, bo balans został usunięty z paskiem, wałek stoczony. Ale myślę że może być to też wina kolektora wydechowego. Jak będzie czas to sprawdze niewiem kiedy
sla - 21-12-2017, 21:14
gargel napisał/a: | męczą mnie wycie silnika przy dużych obrotach | Masz problem z silnikiem , a nie skrzynią. Nie przypominam sobie, żeby silnik mi kiedykolwiek wył nawet przy max prędkościach.
gargel - 22-12-2017, 11:40
Jeśli tylko ja tak mam to zacznę od wymiany wałka balansowego na orginał, bo jak wspomniałem wałek jest stoczony (nie wiem co mnie podkusiło go wsadzić - w końcu jakiś mądry Japończyk go wymyślił).
Szum, huk czy jak to tam zwał nie jest ogromny ale jeżdząc autostradą uczuliłem się na to i teraz mnie chce (edit).
Dam znać jak zrobię...
zbychu74 - 22-12-2017, 12:27
gargel napisał/a: | Jeśli tylko ja tak mam to zacznę od wymiany wałka balansowego na orginał, bo jak wspomniałem wałek jest stoczony (nie wiem co mnie podkusiło go wsadzić - w końcu jakiś mądry Japończyk go wymyślił).
Szum, huk czy jak to tam zwał nie jest ogromny ale jeżdząc autostradą uczuliłem się na to i teraz mnie chce poj....ć.
Dam znać jak zrobię... |
Jeżeli mowa o wałku balansowym napędzanym osobnym paskiem to musisz sprawdzić jeszcze prawidłowość ustawienia wałka balasu ,który jest pędzony paskiem rozrządu (on ma prawidłowe ustawienia co trzeci obrót)
gargel - 22-12-2017, 18:42
Właśnie ten jest ztoczony to jest wałek balansu od pompy oleju. Można go źle ustawić co 2 obrót .Na złożonym rozrządzie co 3 obroty pełne silnika synchronizuje się na znaku. Wałek ten można całkiem uciąć za pompą oleju, ale ze względu na mocne napięcie rozrządu przydaje się podparcie na panewce wałka balansowego, za panewką to już masa wyrównoważająca silnik z drugim wałkiem balansowym na małym pasku balansu.
tak czy owak, jak widać na tym przypadku lepszą kulturę pracy silnika uzyskamy na oryginale.
Pozdrawiam, dzięki za podpowiedzi.
A w temacie skrzyni chciałem zmienić 5-ty bieg - pozostałe biegi są ok. Spalanie na trasie napewno się zmniejszy.
Poniżej link do przeliczania prędkości z przełożeń może sie komus przyda
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
po wstawieniu danych opon 195/50r16 i przełożenia z lancera 2.0- 4.052 V-ty bieg 0.820
wychodzi przy 140km/h 4103obr/min
gdyby zmienić przełożenie V-ki na 0.733 zostawiając główne 4.052 daje nam to
przy 140km/h -- 3668obr/min - niestety nie ma dłuższego...
milo - 22-12-2017, 19:06
gargel napisał/a: | gdyby zmienić przełożenie V-ki na 0.733 zostawiając główne 4.052 daje nam to
przy 140km/h -- 3668obr/min - niestety nie ma dłuższego... |
Skrzynia Galant 2.0 benzyna 3.722 V-bieg od diesla i to jest najdłuższe przełożenie
gargel - 05-07-2018, 17:30
Trochę to zajęło ale udało mi się w końcu zrobić. Moim zdaniem lepiej się jeździ, na trasie bajka
https://www.fotosik.pl/zdjecie/2018afdfe1de3a6e
krzychu - 05-07-2018, 17:51
A co w końcu zrobiłeś? O ile obroty na 5 biegu spadły? O jakieś 600-700obr/min przy ~150km? Ja mam wtedy chyba koło 4500.... Tu widzę 3800-3900?
|
|
|