Outlander II Ogólne - Terenowy a moze mało terenowy ?
Szadi - 19-12-2017, 16:18 Temat postu: Terenowy a moze mało terenowy ? Witajcie Forumowicze
Moze juz taki temat byl ale nie moglem wyszukac ,wiec napisze posta .
Nasz Outlander jest Duży,ładny,Terenowy a moze mało terenowy ?
Możliwości terenowe naszych autek Outlander II jak oceniacie
widzlem kilka filmików naYt z Polski Wloch czy Rosji jak tam smigaja po blotku czy wodzie albo sniegu .. moje pytanie czy ktos z posiadaczy zapuszczal sie w glébszy temat i terren swoim autkiem wiadomo zmoty z tego nie zrobimy czy na rajdzie off road tez nie wystartujemy ale ..
Moje pytanie jest takie czy po zalorzeniu Oponek A/T lub M/T auto daje rade ?
Oraz czy po Lifcie o kilka cm zawieszenia albo sprezyny albo dystans gumowy 30-50mm widzalem na zagranicznym forum .pomaga to w jego wlasciwosciach terrenowych ?. czy tylko znikomy efekt optyczny ?
zastanawialem sie nad zabraniem Outlandera na zjazd Lokalnej grupy fanatyków 4X4gdzie nikt nie bendzie sie smial tak zapewniali na forum i spróbowania swoich sil w terrenie w klasie amator turysta .nie duza grupa ludzi nikt tam pieczátek nie zbiera czy punktów liczy sie tylko dobrze spedzony czas itp
Widzalem z fotek z grupy ze byly auta takie jak Landek freelander Nissan X trial 07 Honda crv-ka , VW Touareg BMW X3 -X5 czy inne Suv-y wiadomo Outlander nie jest to Pajero czy Shogun albo inna duza terenowka jak Defender , Disco, czy Patrol ale swoje napewno potrafi.. ja planuje zabrac auto na taki wyjazd integracyjny .. i spróbowac nie pokaleczyc Outlandera ponoc dobieraja miejsca gdzie jedziesz do umjejetnosci i do auta..
Ktos z was Mial doswiadczenie z jazda w terrenie ..swoim Outlanderem
w planach mam zamiar zalorzyc opony A/T albo H/T do mojego Outka i moze zwiekszyc przeswit o te kilka cm ktos z forum kiedys robil taka opcje.. , Myslalem tez o metalowej Oslonie plycie pod silnikiem ale to narazie.. na inny tor wiekszosc czasu i tak jezdze po szosie.. choc czasami Irlandzkie Polno gruntowe drogi tez..ale to nie to samo co Terren
moze jakies rady co podszykowac zanim polecimy upalac w teren
Wiadomo pewnie ktos napisze zaraz a po co w terren itp ale z tym sie liczylem piszac to
https://www.youtube.com/watch?v=9YGuXPmWI_M
https://www.youtube.com/watch?v=QahgKOrV_PM
https://www.youtube.com/watch?v=eFl8ek9DE5M
rezon - 19-12-2017, 16:36
do jazdy w teren oprócz prześwitu, kątów - a to wszystko Outek posiada OK, potrzebny jest jeszcze dobry napęd. Niestety Outek ma problemy ze zjazdem z trzech rolek czy ruszeniem przy poślizgu po przekątnej. Nie wspominam już o słabym sprzęgle w dieslach i braku reduktora czy chociaż elektronicznego trybu terenowego (inne działanie pedału gazu). Zjechać z asfaltu jak najbardziej można, ale do jazd terenowych - to raczej trzeba inny samochód np. stara Vitara czy Patrol. Zobacz sobie test Outka https://www.youtube.com/w...ZTw1lz_c6U&t=2s . To jest wersja z SAWC czyli niby lepszym napędem, a na rolkach po przekątnej stoi, dopiero włączenie snow umożliwia zjazd. Na trzy rolki nawet tego jest za mało. Do jazdy po drogach, nawet w ekstremalnych warunkach to się nadaje https://www.youtube.com/watch?v=qshBwtHeu8Q
Moody - 21-12-2017, 19:42
Szadi
Ojciec mojej znajomej ma hobby w terenowej jeździe. I z tego co ona mówi (czasem uczestniczy) to do tych sportów należy brać raczej auta z ramą. Samonośka przy wyszarpywaniu holem z jakieś przeszkody potrafi stracić geometrię kasty. No i pamiętaj, że rozdział przód-tył różnicowany jest sterowanym sprzęgłem, które się dość szybko przegrzewa.
Więc z ekstremami ostrożnie.
Komandor - 21-12-2017, 23:37
Z popularnych SUV (kategoria Outlandera) najlepsza do jazdy w lekkim terenie jest Suzuki Grand Vitara. Outek daje radę ale ma problem z przegrzewajacym się sprzęgłem wielopłytkowym, brakiem reduktora i delikatnym lakierem
qbota - 22-12-2017, 14:42
Proponuję najpierw obejrzeć kilka odcinków Terenwizja na YT to będziesz wiedział czego się spodziewać nawet w klasie turystycznej. Ja pojechałem w towarzystwie paprola na żwirownię i dość szybko wróciłem do domciu bo po prostu szkoda było auta choć przyznaję, że coś tam pojechał.
Szybko zakupiłem XJta któremu zrobiłem lift i dołożyłem porządne MTki i okazało się, że to co Outkiem robiłem na tej żwirowni ledwo ledwo i to w strachu, XJtem robię z palcem w nosie, bez stresu, trzy razy szybciej.
Powiedziałbym tak: outek jest o tyle lepszy w terenie od dajmy na to citroena C2, o ile XJ jest lepszy od outka. Czyli obie różnice są ogromne.
Komandor - 22-12-2017, 21:52
Niestety SUV to ani nie terenówka 🚙 ani wyścigówka, co najwyżej kombi z większym prześwitem pozwalającym dojechać po polnej drodze na podmiejską działkę. Wbrew anglojęzycznej nazwie mało tu sportu i niewiele czystej użyteczności, zostaje samochód jako jeden wielki kompromis. Kto myśli inaczej szybko się rozczaruje. Można montować koła 19" i obniżać zawieszenie, można kupić opony AT + lift sprężyny i próbować dorównać rasowym offroaderom ale zawsze będzie to tylko namiastka ograniczona konstrukcją auta. Jak pokazują dane sprzedaży udawanie czegoś czym się zupełnie nie jest przynosi całkiem niezłą kasę producentom aut.
Szadi - 23-12-2017, 15:17
qbota napisał/a: | Proponuję najpierw obejrzeć kilka odcinków Terenwizja na YT to będziesz wiedział czego się spodziewać nawet w klasie turystycznej.po prostu szkoda było auta choć
zrobiłem lift i dołożyłem porządne MTki
|
Wiem ogladalem terenwizje setki razy i mam subskrycje:)
Niechcialem jezdzic extreme czy cso ale w terren taki jak w irladi mamy myslalem o wpakowaniu lifta 2-3 cale oraz A/T ki lub M/T ..
No fakt Nasz Outlander srednio sie nadaje nawet w trasie Turystycznej.. a szarpanie go kinetykiem moze tylko zrobic mu auuc.. i bendzie placz i zgrzytanie zebów ze popekaly plastiki itp..
Daruje sobie jazde w grubszym terenie bo to nie jest auto na tego typu szalenstwa
Chyba skusze sie na zakup drugiego czegos wiekszego typu patrol,Pajero-Shogun albo XJ czy Dyskoteka lub Defendera albo jego Podróbke.. gneralnie umnie w miasteczku sporo 4X4 jezdzi .. a czasami jak widze te kobietki za kolkiem tych wielkich autek az mrr a outlander zostanie bulwarówka cywilna by mi moja nie sapala sie ze nie cywilne auto bo w PL jak chcialem Uaz-a czy Honkera .. to odrazu bylo chyba cie
Coz outlander najwyzej bendzie na wypady poza miasto i rodzinne duzy plus wyglad oraz 7 miejsc
Moody - 23-12-2017, 18:50
Możesz także wziąć pod uwagę Suzuki Samurai/Jimmy. Mały, zwinny, lekki, rama, reduktor, centralny dyferencjał, itd.
Komandor - 23-12-2017, 19:00
XJ chociaż dzielniejszy w terenie od O2 i bardziej podatny do offroadowego tuningu to też niestety nie ma ramy Ja poszedłem w drugą stronę zamiast cudować z O2 i wciąz mieć czym jezdzic na grzyby pozostawiłem outka bez zmian a do zabawy na dobrych nawierzchniach kupiłem V8, 400 KM z napędem na tył oczywiście.
Szadi - 25-03-2018, 23:04
Pochwale sie ciutke wybralem sie z ekippa z localna w teren turystycznie gownie diso i defender or Suz jimmy .bylem na zwyklych oponach Suv gdzie wieksozsc miala AT lub M..T co widac na filmiku .. autko dawalo rade.. no poza kilkoma momentami gdzie graklo mi doswiadczenia i panika.. auto cale ukonczylo trase przejazdu strata tylko plastikowa oslona i pare spinek od zderzaka.. oslone zamnilem na aluminiowa wlasnej roboty
tak od 1.35 zaczyna sie wyjazd.. a od 02.00 jazda w terenie..
kilka osob stwierdzilo ze outlander nieda rady i cos sie posypie..
Snieg bloto roztopy mega kamienie nie widac tego az tak na filmiku ale miejscami bylo ostro
https://www.youtube.com/w..._confirmation=1
Choc brakuje tych 3-5 cm wiecej przeswitu
kazik70 - 02-06-2018, 17:49
Super filmik, fajna przygoda i szok że outlander to przejechał. Miło było obejrzeć. Gratulacje!
Szadi - 16-06-2018, 21:09
kazik70 napisał/a: | Super filmik, fajna przygoda i szok że outlander to przejechał. Miło było obejrzeć. Gratulacje! |
Autko dalo rade jeszcze gdybym mial oponki AT to juz by smigal poza polamana oslona silnika przyjechalo do domu calo . zmontowalem sobie aluminiowa oslone silnika za pare £ i mam spokoj + lepsza ochrone od skalek itp.
w 2 mc po tym wypadzie w teren byl drugi po gorszym terenie skaly bloto i droga usypana z zlomu tak wystawaly elementy zlomu z ziemi .. i auto dalo rade choc miejscami musialem stawac i odsuwac wieksze glazy ... foty wstawie jak ktos chce zobaczyc konkurentem w podobnej klasie byla vitara te nowsza oraz shogun Sport z tym ze oni mieli At-ki .
jedyne co mnie przykrego .. spotkalo to lekkie upalanie terenie sprzegla ;/ na ostatnim wyjezdzie auto nadal jezdzi ale czekam na wymiane sprzegla z dwumasa ;/ co tanie nie jest bo 600£ czesci i robota okolo 200£+.. a moglem miec za to oponki AT ;/
kazik70 - 17-06-2018, 08:53
To jednak delikatny sprzęt, sprzęgła szkoda
A właściwe opony to podstawa.
Zdjęcia wrzuć, chętnie pooglądam.
Szadi - 17-06-2018, 13:09
Ok smialo moge wstawic tu z zimowego wypadu w teren. Donegal oraz ostatnio na wyspe Arranmore w irlandi
Fakt sprzegla szkoda ale cóz ''no risk no fun ''moglo sie gorzej skonczyc np odpadniety zderzak oraz rozwalona miska olejowa lub chlodnica ale Mitsu dalo rade choc nie kryje ze rozgladam sie za Shogunem -Pajero III choc sporo pali ;/
Wszystkie autka poza moim mialy lift 2''+ oraz At i MT -ki do tego metalowe oslony a ja na seryjnym to byl wyczyn
Troche blotka i lodu
Cos z letnich klimatów Wyjazd na wyspe Arranmore
Trasa byla troche podmokla torfowisko.. ale mitsu dalo rade.. choc myslaem ze trapy pojda w ruch ale obylo sie bez nich zawsze w Pogotowiu defender ..
Na koniec wyjazdu w teren objazdu kamping na wyspie Arranmore w planie mam zakup namiotu dachowego
mam nadzieje ze admin nie obrazi sie ze tu wstawilem ;? zamiast w temacie off road ?
kazik70 - 17-06-2018, 15:11
No super, nigdy bym nie pomyślał że outlanderkiem można tak jeździć. Piękne widoki. Też bym tak chciał. Szczerze zazdroszczę.
|
|
|