Forum ogólne - Żonglerki akcjami Mitsubishi
Anonymous - 14-11-2005, 13:40 Temat postu: Żonglerki akcjami Mitsubishi Przedruk za http://wiadomosci.gazeta....00,3013590.html
Goldman Sachs już sprzedał akcje Mitsubishi Motors
qub, Reuters 14-11-2005, ostatnia aktualizacja 14-11-2005 12:12
Amerykański bank Goldman Sachs nie ma już akcji japońskiego koncernu Mitsubishi Motors, które w piątek nieoczekiwanie odkupił od DaimlerChryslera.
Mitsubishi Motors poinformowało w poniedziałek, że Goldman Sachs sprzedał już 12,4 proc. akcji japońskiej firmy, które w ostatni piątek amerykański bank odkupił od niemieckiego koncernu DaimlerChrysler. Informacja wywołała zaskoczenie, bo w ostatnich miesiącach niemiecki koncern często zapowiadał, że nie chce sprzedawać akcji japońskiej firmy. Od jesieni 2000 r. do wiosny 2004 r. DaimlerChrysler z pakietem 37 proc. akcji był największym akcjonariuszem japońskiej firmy. Sojusz rozpadł się wiosną zeszłego roku, kiedy koncern ze Stuttgartu zrezygnował z dokapitalizowania swojego japońskiego partnera. Przed bankructwem uchroniła firmę pomoc innych spółek grupy kapitałowej Mitsubishi. Pod koniec września miały one w sumie 31,6 proc. akcji producenta samochodów. Raptowne przetasowania akcjonariatu Mitsubishi Motors, które obecnie przechodzi głęboką restrukturyzację, odpędziły od niej inwestorów. Notowania spółki na giełdzie w Tokio spadły w poniedziałek o 11,4 proc. do 265 jenów. W zeszłym tygodniu w czasie sesji kurs akcji Mitsubishi Motors sięgnął zaś nawet 363 jenów.
Hubeeert - 14-11-2005, 13:54
Najwyzszy czas zacząć kupować akcje Mitsu.
Jackie - 14-11-2005, 19:41
No i znowu wszystko wraca w ręce japończyków. To chyba dobrze, choć zapowiada zmniejszenie wolumenu sprzedaży samochodów. Jutro popytam i się będę mądrzył.
Pozdrawiam
JCH - 03-12-2009, 12:29
Peugeot ma ochotę na Mitsubishi....
Cytat: | Na notowania giełdowe wpłynęły też w znaczący sposób prasowe doniesienia o tym, że francuski koncern PSA Peugeot Citroën poważnie zastanawia się nad kupnem udziałów w Mitsubishi Motors. Jego akcje zyskały dziś 13,5 proc | Jego, znaczy czyje Peugeot czy Mitsu
Źródło:
http://wyborcza.biz/bizne...elda_mocno.html
Krzyzak - 03-12-2009, 14:14
raczej ma apetyt na technologię
firma, która produkuje najbardziej awaryjne europejskie auta a w przeszłości, gdy Mitsu produkowało samoloty czy statki, robiła żelazka i nożyczki, chętnie nabyłaby technologię, jak dawno temu koncern Daimler-Chrysler (prawie doprowadził Mitsu do upadku a potem chyc i wszystkie patenty niemal za darmo)
Misiek :) - 03-12-2009, 14:29
Jak nissan zaczął kooperować z francuzami to jakość japończyków się pogorszyła
mam nadzieje, że tak nie będzie z mitsu jeśli mieliby kooperować (narazie tylko outlander)
lucxxx - 04-12-2009, 10:10
http://biznes.interia.pl/...ego-psa,1406521
Cytat: | Francuski koncern PSA Peugeot - Citroen potwierdził oficjalnie, że zamierza przejąć kontrolę nad japońskim Mitsubishi Motors Corp.
Według japońskiej prasy, koncern PSA Peugeot - Citroen jest gotów wyłożyć od 1,5 do 2,3 mld euro, by stać się większościowym udziałowcem w kapitale japońskiej firmy.
Rzecznik Mitsubishi Motors Corp. oświadczył natomiast, że chodzi o negocjacje o "partnerstwie strategicznym", którym jeszcze dosyć daleko do finalizacji. |
Apokalipsa nadchodzi
Dla mnie to jest czarny scenariusz. Mam nadzieje że Mitsu zachowa swój charakter jeśli do tego dojdzie
Krzyzak - 04-12-2009, 10:14
lucxxx napisał/a: | Mam nadzieje że Mitsu zachowa swój charakter |
to fakt - francuzi robią jedne najbrzydszych aut świata...
Jackie - 04-12-2009, 11:57
lucxxx napisał/a: | Dla mnie to jest czarny scenariusz. |
Ja również mam mnóstwo obaw... Faktem jest jednak, że w razie biedy MHI może kupić PSA z lewej kieszeni. Duzo bardziej martwi mnie strzał marketingowy jaki Miski zaliczą...
pozdrawiam
cns80 - 04-12-2009, 12:02
Inaczej współpracuje się z państwową fabryką, która ugrzęzła w czasach socjalizmu (Renault), a inaczej z prywatnym konglomeratem (PSA). Myślę że nie będzie tak źle.
Misiek :) - 04-12-2009, 13:43
[*]
Krzyzak - 04-12-2009, 14:50
cns80 napisał/a: | Inaczej współpracuje się z państwową fabryką, która ugrzęzła w czasach socjalizmu (Renault), a inaczej z prywatnym konglomeratem (PSA) |
ale jednak renault generalnie mniej się psuje (wg statystyk) no i sporo daje na badania (np. jak Renault-Williams w F1) oraz produkuje niemal każdy rodzaj pojazdu (np. ciężarówki), czego nie można o PSA powiedzieć (może poza citroenem wrc) - nie robią ciężarówek, terenówek, aut sportowych itd., więc jakie są ich doświadczenia?? raczej bardzo mizerne
cns80 - 04-12-2009, 14:54
Krzyzak napisał/a: | czego nie można o PSA powiedzieć (może poza citroenem wrc) - nie robią ciężarówek, terenówek, aut sportowych itd., więc jakie są ich doświadczenia?? raczej bardzo mizerne | Czasem wąska specjalizacja jest lepsza niż szeroki asortyment Miałem kilka Peugeotów i byłem całkiem zadowolony. W Citroenie pracowałem i tu było gorzej, ale to były głównie usterki na styku elektroniki i HYDROACTIVE Fakt że jakość wyrobów PSA ostatnio spadała, ale może MMC ich podniesie
Krzyzak - 04-12-2009, 21:26
widzisz Patryk - obecnie jestem podwykonawcą w firmie francuskiej i mamy mega klienta z Francji, więc sporo osób przeprowadza się do Paryża, Lion czy na lazurowe wybrzeże i jeżdżą tam służbowymi autami - tylko francuskimi
niemal wszyscy narzekają na peugota, umiarkowanie lub bardzo chwalą citroena (też nie zawsze - np. c5 to totalna porażka, silnik rzadko 100 tkm dożywają) i co dziwne prawie nie jeżdżą renaultami, więc nie mam danych
kolega ma lagune II - usterki akumulatora (2 rok), rozrusznika a przede wszystkim alternatora są dosyć częste
j-rules - 05-12-2009, 09:52
Nie bez powodu chyba Laguna II miala "pseudonim operacyjny" Królowa lawet
Mialem okazje tydzien temu przeturlac sie przez Francje wzdluz - i dziwilo mnie ze na drogach widzialem prawie same Peugoty, malo bylo Cytryn czy Renówek. Nie wiem dlaczego tak.
|
|
|