Pajero III - [3.5V6 GDI] błąd P0190/dalsze problemy z praca silnika
Wojt_i - 02-01-2018, 22:58 Temat postu: [3.5V6 GDI] błąd P0190/dalsze problemy z praca silnika We wrześniu stałem sie szczęśliwym (jak sie wydawało) posiadaczem Pajero III z silnikiem 3,5 V6 GDI i manualna skrzynia.
Niedługo po zakupie zaczęły sie problemy z układem paliwowym.
1. Szarpnięcie + check
Zakończone wymiana pompy wysokiego ciśnienia i czujnika ciśnienia na listwie.
2. Pompa w baku
3. Problemy z odpalaniem i finalnie druga pompa w baku padła.
Rozwiazanie -> wymiana pompy przewodów i baku.
4. Zamulony na zimnym silniku na ciepłym max 100
Regeneracja wtryskiwaczy.
5. Pomogło, śmiga w pełnym zakresie obrotów, pojawił sie jednak problem z biegiem jałowym. Na światłach trzeba było trzymać na gazie bo inaczej gasł, komputer pokazał wypadanie zapłonow. Dodatkowo pocięta uszczelka pod listwa wtryskowa puszczała paliwo.
-> po wymianie uszczelek i wysuszeniu świec poskładane.
6. Nie wracamy na drogę, bieg jałowy stanowi problem. Falowanie obrotów i gaśnięcie jeśli nie jest podtrzymywany za pomocą gazu. Nowy czujnik na listwie a błąd P0190 nadal sie wyświetla. Dodatkowo nie chce sie wkręcić wyżej niż 3k obrotów.
Co dalej??
Sprawdzić przewody od czujnika?
Jest gdzies drugi czujnik?
Czy moze pompa WC znów zawodzi??
Proszę o jakieś sugestie bo powoli głupieje, nie wiem gdzie szukać problemu a unieruchomiony Misiek doskwiera coraz bardziej.
jepm - 03-01-2018, 11:03
Koledzy od GDI (nie Pajero - ale to podobno zawsze tak samo) - obstawiają zatkane mikrofiltry w pompie. Pompie wysokiego cisinienia.
Wojt_i - 03-01-2018, 11:10
Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić.
Problem w tym ze były wymieniane przy wymianie pompy.
A odłożony dodatkowy filtr paliwa przed sama pompa moze mieć wpływ na takie zachowanie??
Filtr wymienilem po wymianie baku na nowy.
pelasio - 04-01-2018, 17:04
Przy pompie wtryskowej jest taki mały czerwony filterek paliwa. Wyjmij go i zobacz jaki będzie efekt. U mnie to było rozwiązaniem opisywanych przez ciebie problemów.
Jeżdżę bez tego filterka już ze dwa lata i jest wszystko ok.
Jak sprawdziłem pod komputerem wydajność pompy bez tego filtra to mieści się w zakresie podanym przez serwis ale te wyniki nie były jakieś rewelacyjne, z filtrem były poniżej zakresu efektywnej pracy pompy wywalało check i nie wkręcał się właśnie na obroty.
Generalnie każdy dodatkowy filtr to jakaś bariera w swobodnym przepływie paliwa. Wyciągnij też ten dodatkowy filtr, on tylko przeszkadza akurat w tym układzie paliwowym.
Wojt_i - 21-01-2018, 12:30
Po wymianie mikrofiltrow zdecydowanie pomogło.
Niestety zeby nie było zbyt kolorowo padły kolejne uszczelki.
Wymiana uszczelek i tym razem miało byc dobrze, niestety problem z saloonem i pozniej nie chciał zapalić. Wyjęte i wyczyszczone świece załatwiły sprawę.
Tym razem jednak jest jeszcze gorzej.
Odpala bez problemu ale zaraz gaśnie 1-2 sekundy.
Z wciśniętym gazem pracuje jednak nie wyżej niż 3k.
Nie trzyma tez stałych obrotów tylko lekko faluje.
Nie wyrzuca jednak żadnych błędów.
Po kilku minutach podtrzymywania pracy gazem okazało sie ze katalizator nagrzał sie do czerwoności.
Odkręciłem kata i odsunąłem na bok. Nie zmieniło to jednak nic.
Gdzie szukać przyczyny?
Co jeszcze sprawdzić?
zbyszekm2 - 22-01-2018, 13:12
zadzwoń 602673905
|
|
|