To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] Pali na zimnym, gaśnie na cieplym

maaj69 - 03-01-2018, 00:55
Temat postu: [1.8 GDI] Pali na zimnym, gaśnie na cieplym
Witam wszystkich.

Mój ojciec kupił ostatnio Pinina 1.8 Gdi. Nie pojeździł nim jeszcze, bo auto trafiło od razu do warsztatu.
Problem jest taki, że auto bez problemu odpala na zimnym silniku. Da się nim jechać itd. jak tylko się dogrzeje zaczyna gasnąć. Wygląda to tak, że np na światłach na luzie obroty zaczynają szaleć między 300 - 500 obr, zapala się check engine i auto gaśnie. Potem nie chce już odpalić, dopóki nie odstoi 10 - 15 minut.

W aucie w międzyczasie wymienione były świece na irydowe NGK i filtr powietrza. To nie pomogło. Auto zostało podpięte pod kompa i mechanik odczytał błąd regulatora ciśnienia paliwa ( tak mówi). Oglądaliśmy regulator, ale tam nic nie widać, żeby coś było nie tak, ale w pompie wysokiego ciśnienia widać rysy na tłoczku i wżery w cylinderku. Mechanik twierdzi, że to RACZEJ to. Ale używki tych pomp to ogromne pieniądze, więc wolę zapytać Was o opinię.

Dodam jeszcze, że przepustnica chodzi lekko. A dodatkowe pytanie jest takie, czy może być tak, że ssanie się zawiesza?

Dodam jeszcze, że auto pali średnio 22 L / 100km, więc na bank z jakiegoś powodu silnik jest zalewany paliwem, dlatego pytam o ssanie, bo być może się zawiesiło?
Mechanik ma jeszcze sprawdzić wtryski, czy nie leją, ale jak wyeliminujemy to, to co wtedy jeszcze sprawdzić?

Pozdrawiam

zidi1 - 03-01-2018, 06:30

Być może jest to coś z przepustnicą. Więc proponuję.... włącz zimny silnik, najlepiej po nocy, włącz swiatła, nagrzewnicę (na pierwszy stopień grzania) oraz radio,,,, niech popracuje tak przez 20-30min, oczywiście na postoju. Mojemu pininkowi pomogło, obroty nie szaleją i nie gaśnie. Pozdro
plecho1 - 03-01-2018, 06:35

Trzeba by manualnie sprawdzić ciśnienie na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia i na jej wyjściu przed wtryskami bo problem z ciśnieniem może być związany i z pompą niskiego ciśnienia która jest w zbiorniku lub jej regulatorem i z pompą wysokiego ciśnienia lub też z jej regulatorem ciśnienia. Że też Was podkusiło by kupić auto z tym silnikiem, pewnie niewiedza i dobra cena...
W dziale Carismy jest ciekawy temat o pompie wysokiego ciśnienia i o pomiarze tego ciśnienia, warto go poczytać przy takich problemach https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
A który rocznik tego autka?

maaj69 - 03-01-2018, 08:01

Dzięki za szybka reakcję :D

Rocznik 1999.

Pozdrawiam

plecho1 - 03-01-2018, 08:13

To błędy silnika najpewniej sprawdzać metodą błyskową z pomocą kawałka drucika bo nie wszystkie komputery diagnostyczne dobrze współpracują z Miśkami z przed 2001r. Tu na przykładzie Carismy masz opisane jak błędy sprawdzać w tych rocznikach wraz z opisami błędów https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
maaj69 - 03-01-2018, 08:40

Tak patrząc logicznie, skoro wg komputera i wg wskazań stanu paliwa samochód pali 22 L, gaśnie na ciepłym silniku i dusi się na wolnych obrotach, to oznacza to, że silnik jest zalewany paliwem.
Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę.
I teraz jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy?

Mechanicy stawiają na pompę wysokiego ciśnienia. Poprosiłem ich jeszcze o sprawdzenie wtrysków. Jeżeli będą ok, czy jest sens rozbierać ta stara pompę?? Używka na allegro kosztuje 900zl, a też nie wiadomo w jakim jest stanie...

Tak przy okazji, czy zna ktoś w okolicach Trójmiasta jakiś ogarnięty warsztat, który zna te samochody?

Pozdrawiam

[ Dodano: 03-01-2018, 08:43 ]
Dzięki plecho1. Sprawdzę te błędy przy okazji.

Kiedyś byłem jeepniety i w Grand Cherokee ZJ było kluczykownie, żeby sprawdzić błędy 8) także znam mniej więcej temat

Pozdrawiam

plecho1 - 03-01-2018, 08:58

Sprawdzaliście spalanie rzeczywiste czy takie spalanie pochodzi z komputera pokładowego?
Jeśli to spalanie pokazuje komputer to tak się dzieje ponieważ on bazuje na czasie otwarcia wtryskiwaczy oraz na prędkości jazdy. A jeśli pompa lub inny element układu paliwowego nie ma wydajności i jest zbyt mało paliwa na wtryskiwaczach i sonda wyśledzi zbyt uboga mieszankę to sterownik silnika ratując sytuację wydłuża czas wtrysku aby nakarmić silnik mimo niższego ciśnienia. Te dłuższe czasy widzi komputer pokładowy i pokazuje wyższe spalanie.

maaj69 - 03-01-2018, 12:44

Nie no spalanie rzeczywiste wyniosło 31 L na 145 przejechanych km. Czyli pokrywa się z tym co pokazuje komputer, czyli 22L.
Cały czas po głowie chodzi mi ta pompa, bo tak jak pisałem, krawędzie tłoczka mają spore rysy, a sam cylinderek w aluminiowym odlewie pompy ma wżery. Komputer pokazuje błąd regulatora, który jest chyba zaraz za pompa bo on ma podpięta elektronikę, więc chyba ma to sens. Nie byłoby problemu, gdyby pompa nie kosztowała 900zl :cry:

Nie macie tu na forum jakiegoś wyspecjalizowanego złomiarza, który skupuje tylko Mitsubishi i handluje pewnymi częściami??

Pozdrawiam

plecho1 - 03-01-2018, 15:15

Może być wina samego regulatora że nie obniża ciśnienia do właściwego poziomu. Pompa tez oczywiście może być już podjechana co zobaczyliście po rozebraniu. Pewnie głównym winowajca tych uszkodzeń jest rura łącząca wlew ze zbiornikiem, pewnie jest skorodowana przez co do zbiornika dostaje się kurz i dalej z paliwem do pompy.
maaj69 - 03-01-2018, 20:18

Coś czytałem na temat tej rury i baku. Czy prawdą jest, że bak w Pinin też potrafi skorodowac?

Tak nawiasem mówiąc, to zacząłem czytać o GDI i załamka, to chyba jakiś eksperymentalny silnik ( eksperyment się nie udał) :? . Ojciec nawet zapodal pomysł przeszczepienia silnika z MPI, tylko nie mogę znaleźć zbyt wiele info o tym czy to się fizycznie da zrobić. Może ktoś ma jakieś informacje na ten temat?

yanes - 03-01-2018, 20:36

Silnik na tamte czasy to był rzeczywiście nowoczesny bo nasi mechanicy do tej pory nie potrafią go normalnie naprawić.Eksperyment jak najbardziej się udał bo GDI i wtrysk bezpośredni teraz jest czymś normalnym w silnikach benzynowych. Wracając do twojego problemu, ja miałem wymieniana pompę wysokiego ciśnienia trzy razy ,serwis aut japońskich z Nowego Targu nie potrafił dojść do tego co niszczy te pompy. Nawet przy przedostatniej pokazali mi wiaderko z brudną benzyną( pełno piasku na dnie), twierdząc że ja taką tankuje. U mnie uszkodzenie pompy objawiało się spadkiem obrotów, silnik w trybie awaryjnym i brak mocy.Odpalać odpalał normalnie czy to zimny czy ciepły. Szukaj ogarniętego mechanika bo złe diagnozy sporo kosztuja, ja oprócz pomp mam jeszcze po swoim komputery i inne sterowniki, nawet pompka paliwowa z z baku też gdzieś wisi.
maaj69 - 04-01-2018, 09:09

Dzieki za informacje. A co było przyczyną brudzenia paliwa?

Pozdrawiam

plecho1 - 04-01-2018, 09:29

Pewnie skorodowany dziurawy wlew.
maaj69 - 04-01-2018, 17:08

OK, w takim razie powinniśmy wymienić pompę, jeżeli faktycznie rura wlewu paliwa jest skorodowana i dziurawa, też do wymiany.
Co z bakiem? On jest stalowy, czy z tworzywa? Jeżeli stalowy, to czy wystarczy porządne czyszczenie, czy też wymienić?

Czytałem coś o filtrach paliwa, że chyba jest kilka w pompie i gdzieś jeszcze, tylko gdzie?
Trzeba je wymienić, czy wyczyścić?

Pozdrawiam

yanes - 04-01-2018, 20:36

Byłem jednym z pierwszych co miał problemy z rurą i musiałem sam do tego dojść.Przy ostatniej wymianie pompy kazałem sobie założyć dodatkowy filtr paliwa pomiędzy pompą paliwa a pompą wysokiego ciśnienia bo te fabryczne nie spełniały swojego zadania.Od tego czasu problem z pompą już nie wrócił,następne awarie miałem z wiązane z przepustnicą ,dopiero regeneracja naprawiła i ten problem. Ogólnie samochód mi pasował tylko rdza była nie do opanowania. Zrobiłem naprawę kielichów i go sprzedałem ale dobrze go wspominam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group