Outlander I GEN Techniczne - bład o nazwie rozgrzewacz wth silnik 2,4
roberto92o3 - 03-01-2018, 19:36 Temat postu: bład o nazwie rozgrzewacz wth silnik 2,4 Witam wszystkich , mam problem a dokładnie to bedac na kompie pokazało mi liste błędów . jeden z nich zwał sie rozgrzewacz wth a drugi to błąd mieszanki paliwa i przy tym zapaliła sie kontrolka check engine . zaznaczam ze mam go w gazie . ten check engine to mysle ze zapewne od gazu. ale martwi mnie ten drugi błąd . pomóżcie
Bizi78 - 03-01-2018, 19:38 Temat postu: Mi Przydałyby się konkretne numery błędów.
roberto92o3 - 03-01-2018, 19:50
własnie problem jest w tym ze tylko pisało wlasnie tak i nic wiecej. dodam ze to był tylko taki komputer standardowy a nie specjalistyczny.
Bzyk_R1 - 03-01-2018, 19:52
Podłącz zwykły elm 327 i aplikacja z telefonu spokojnie pokaże kod błędu, bez tego możemy gdybać sobie. Podejrzewam że błąd mieszanki z CE bedzie p0170
roberto92o3 - 03-01-2018, 19:57
Oki dzięki . Pozdrawiam
flash - 03-01-2018, 21:08
Jeśli to będzie P0170 to na 99,9% przez lpg. Mi wywala ten błąd gdy zatankuję gaz słabszej jakość, więc może to być znak żeby zmienić stację benzynową
Bzyk_R1 - 03-01-2018, 21:34
flash, ja to mam szczęście bo trafiłem w 0,01% na problem z filtrem powietrza;-)
Wybacz ironię ale nie do końca paliwo ma takie znaczenie w procentach. P0170 ma bardzo wiele przyczyn, korekty, filtry, paliwo nieszczelności, pompa paliwa, przepływomierz, sondy.
flash - 04-01-2018, 07:22
Chodziło mi, że w 99,9% winna jest instalacja lpg, a słabe paliwo to tylko sugestia, bo tak jest zawsze w moim przypadku przy tym błędzie.
Bzyk_R1 napisał/a: | Wybacz ironię ale nie do końca paliwo ma takie znaczenie w procentach. P0170 ma bardzo wiele przyczyn, korekty, filtry, paliwo nieszczelności, pompa paliwa, przepływomierz, sondy. |
Zgodzę się, co do korekt, ale inne opisane przez Ciebie przyczyny dają również zazwyczaj inne objawy, np. wyższe spalanie, szarpanie, brak mocy, gaśnięcie silnika, etc. W moim przypadku P0170 przebiega zawsze bezobjawowo. Stąd moja zdecydowana sugestia, że może to być zła jakość gazu
A co do ironii to faktycznie nie sprzyja ona sympatycznej dyskusji na poziomie...
Piękny Maryjan - 14-01-2018, 20:55
flash napisał/a: | W moim przypadku P0170 przebiega zawsze bezobjawowo |
U mnie też. Po prostu jadę i wyskakuje CE. Żadnego szarpnięcia, kompletnie nic, jedzie tak samo jak przed wystąpieniem błędu. I w zasadzie nie ma znaczenia, czy gaz tankuję na stacjach z orłem, muszlą czy literą K w kółku .
O ile dobrze rozumiem, to czujnik O2 bank 1 to pierwsza sonda (w kolektorze), zgadza się?
Bzyk_R1 - 14-01-2018, 22:33
Piękny Maryjan, bank 1 to w tym przypadku nie chodzi o pierwszą sondę. Dalsza część opisu błędu P0170 powinna wyglądać tak: bank 1 sensor 2. Chodzi tutaj o sondę diagnostyczną numer 2 tą przed katem. Ona nie daje objawów poza CE, gdyby padła pierwsza w kolektorze ( bank1 sensor 1) to silnik pracował by niepoprawnie bo jest to sonda korekcyjna.
Piękny Maryjan - 20-01-2018, 20:42
Dzięki za wyjaśnienie, Bzyk_R1 . Żeby pozbyć się tego "problemu" wystarczy emulator, czy skusić się na wymianę sondy?
Bzyk_R1 - 20-01-2018, 22:36
Piękny Maryjan, poczytaj temat o P0170
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=103309&postdays=0&postorder=asc&start=0
Przy tym błędzie przyczyn może być wiele więcej, możesz mieć źle wyregulowane LPG, błędne korekty i nawet wywołuje go brudny filtr lub czasem przytkany jakimś śmieciem. Poczytaj i wyeliminuj inne źródła usterki na końcu możesz myśleć o sondzie. Zresztą jeżeli kiedyś będziesz chciał coś robić to zacznij od emulatora bo to o wiele tańsze i skuteczne rozwiązanie.
|
|
|