To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - bład o nazwie rozgrzewacz wth silnik 2,4

roberto92o3 - 03-01-2018, 19:36
Temat postu: bład o nazwie rozgrzewacz wth silnik 2,4
Witam wszystkich , mam problem a dokładnie to bedac na kompie pokazało mi liste błędów . jeden z nich zwał sie rozgrzewacz wth a drugi to błąd mieszanki paliwa i przy tym zapaliła sie kontrolka check engine . zaznaczam ze mam go w gazie . ten check engine to mysle ze zapewne od gazu. ale martwi mnie ten drugi błąd . pomóżcie
Bizi78 - 03-01-2018, 19:38
Temat postu: Mi
Przydałyby się konkretne numery błędów.
roberto92o3 - 03-01-2018, 19:50

własnie problem jest w tym ze tylko pisało wlasnie tak i nic wiecej. dodam ze to był tylko taki komputer standardowy a nie specjalistyczny. ;)
Bzyk_R1 - 03-01-2018, 19:52

Podłącz zwykły elm 327 i aplikacja z telefonu spokojnie pokaże kod błędu, bez tego możemy gdybać sobie. Podejrzewam że błąd mieszanki z CE bedzie p0170
roberto92o3 - 03-01-2018, 19:57

Oki dzięki . Pozdrawiam ;)
flash - 03-01-2018, 21:08

Jeśli to będzie P0170 to na 99,9% przez lpg. Mi wywala ten błąd gdy zatankuję gaz słabszej jakość, więc może to być znak żeby zmienić stację benzynową :wink:
Bzyk_R1 - 03-01-2018, 21:34

flash, ja to mam szczęście bo trafiłem w 0,01% na problem z filtrem powietrza;-)

Wybacz ironię ale nie do końca paliwo ma takie znaczenie w procentach. P0170 ma bardzo wiele przyczyn, korekty, filtry, paliwo nieszczelności, pompa paliwa, przepływomierz, sondy.

flash - 04-01-2018, 07:22

Chodziło mi, że w 99,9% winna jest instalacja lpg, a słabe paliwo to tylko sugestia, bo tak jest zawsze w moim przypadku przy tym błędzie.


Bzyk_R1 napisał/a:
Wybacz ironię ale nie do końca paliwo ma takie znaczenie w procentach. P0170 ma bardzo wiele przyczyn, korekty, filtry, paliwo nieszczelności, pompa paliwa, przepływomierz, sondy.


Zgodzę się, co do korekt, ale inne opisane przez Ciebie przyczyny dają również zazwyczaj inne objawy, np. wyższe spalanie, szarpanie, brak mocy, gaśnięcie silnika, etc. W moim przypadku P0170 przebiega zawsze bezobjawowo. Stąd moja zdecydowana sugestia, że może to być zła jakość gazu :wink:

A co do ironii to faktycznie nie sprzyja ona sympatycznej dyskusji na poziomie... :wink:

Piękny Maryjan - 14-01-2018, 20:55

flash napisał/a:
W moim przypadku P0170 przebiega zawsze bezobjawowo

U mnie też. Po prostu jadę i wyskakuje CE. Żadnego szarpnięcia, kompletnie nic, jedzie tak samo jak przed wystąpieniem błędu. I w zasadzie nie ma znaczenia, czy gaz tankuję na stacjach z orłem, muszlą czy literą K w kółku ;-) .

O ile dobrze rozumiem, to czujnik O2 bank 1 to pierwsza sonda (w kolektorze), zgadza się?

Bzyk_R1 - 14-01-2018, 22:33

Piękny Maryjan, bank 1 to w tym przypadku nie chodzi o pierwszą sondę. Dalsza część opisu błędu P0170 powinna wyglądać tak: bank 1 sensor 2. Chodzi tutaj o sondę diagnostyczną numer 2 tą przed katem. Ona nie daje objawów poza CE, gdyby padła pierwsza w kolektorze ( bank1 sensor 1) to silnik pracował by niepoprawnie bo jest to sonda korekcyjna.
Piękny Maryjan - 20-01-2018, 20:42

Dzięki za wyjaśnienie, Bzyk_R1 :-) . Żeby pozbyć się tego "problemu" wystarczy emulator, czy skusić się na wymianę sondy?
Bzyk_R1 - 20-01-2018, 22:36

Piękny Maryjan, poczytaj temat o P0170


https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=103309&postdays=0&postorder=asc&start=0

Przy tym błędzie przyczyn może być wiele więcej, możesz mieć źle wyregulowane LPG, błędne korekty i nawet wywołuje go brudny filtr lub czasem przytkany jakimś śmieciem. Poczytaj i wyeliminuj inne źródła usterki na końcu możesz myśleć o sondzie. Zresztą jeżeli kiedyś będziesz chciał coś robić to zacznij od emulatora bo to o wiele tańsze i skuteczne rozwiązanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group