To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Śruba regulacji obrotów, czujnik przepustnicy Galant 2.0

tcr - 13-01-2018, 11:15
Temat postu: Śruba regulacji obrotów, czujnik przepustnicy Galant 2.0
Witam

Przy przepustnicy jest śruba (nie ta przy lince gazu). Jest to chyba śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Jak ją prawidłowo ustawić? Czy jest jakaś zasada typu: wkręcamy maksymalnie i wykręcamy "x" obrotów? W jakim przedziale powinny być obroty na rozgrzanym nie obciążonym silniku?

Jak ustawić czujnik przepustnicy?

Pozdrawiam

Krzyzak - 13-01-2018, 18:46

tcr napisał/a:
Jak ją prawidłowo ustawić?
za pomocą komputera serwisowego ustawić na komputerze wtrysku tryb serwisowy i ustawić obroty kręcąc tą śrubką
tcr - 14-01-2018, 08:19

Dzięki

Czyli tylko serwis?

A może w jakiś inny sposób da się?

Krzyzak - 14-01-2018, 16:13

Tylko orientacyjnie - kręcąc tą śrubką. W sensie wkręcasz = obroty spadają, wykręcasz = rosną.
Ale podczas jazdy już mogą być inne.

Hugo - 14-01-2018, 22:24

Krzyzak napisał/a:
wkręcasz = obroty spadają, wykręcasz = rosną.
Tak jak pisze Krzyzak, to coś da tylko na chwilę. Po krótkim czasie i tak obroty wrócą na swoje miejsce sprzed kręcenia śrubką. Sprawdzone wielokrotnie.
jacek11 - 14-01-2018, 22:34

Tak się już kiedyś zastanawiałem,jak by odpiąć silnik krokowy,i wtedy ustawić obroty śrubą?
tcr - 15-01-2018, 09:59

no i jeszcze kwestia wychylenia klapki przepustnicy? Czytałem tu na forum że w Carisma, gdy śrubka się oprze to jeszcze 1 i 1/4 obrotu. U siebie miałem tak że, jak ręcznie ruszam to przy maksymalnym zamknięciu delikatnie się przycinało, musiałem trochę wkręcił by normalnie chodziło. Zastanawiam się jeszcze czy w każdej przepustnicy w tym silniku, czyli 2.0 136km, ta śrubka od obrotów będzie ustawiona tak samo, bo jeżeli tak to można by było sprawdzić w innym silniku na ile jest wkręcona. Ja po wkręceniu na maksa wykręciłem o około 1.5 obrotu.

Zawsze można jechać do ASO i zapłacić (śrubkę wykręcą np 2 obroty, klapkę przepustnicy ustawią np na 1 obrót, odłączą akumulator, potem podłączą silnik popracuje z 10 min i po sprawie), nie chodzi to o to że ktoś skasuje na parę min roboty, ale ja bym wolał nie wywalać 100 lub więcej skoro mógłbym to zrobić na parkingu.

Kwestia z odpiętym silnikiem krokowym może być ciekawa, ale bez potwierdzenia że tak się da wolałbym nie ruszać.

A może by mógł ktoś z was sprawdzić a ile jest wkręcona ta śrubka od obrotów? Tylko nie chciałbym by ktoś sobie rozregulował.

Po wstawieniu drugiej przepustnicy nic raczej nie kręcimy więc wychodzę z założenia że śrubki ustawione są tak samo w każdym z tych samochodów.

Dzięki za zainteresowanie tematem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group