To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] Kontrolka akumulatora

ravenice1990 - 14-01-2018, 18:54
Temat postu: [Z34A 1.3] Kontrolka akumulatora
Hej. Dwa dni temu gdy odpaliłem autko i jechałem zapaliła mi się kontrolka akumulatora dała sygnał dźwiękowy i zgasła tak co ok 40 sekund mi się to działo. Wracając do domu po pracy stało mi się to tylko raz. Dzisiaj też raz ale już bez sygnału dźwiękowego tylko zapaliła się na ułamek sekundy dosłownie. Pasek podciągnołem i poruszałem wtyczkami od alternatora. Wzrokowo prześledziłem instalacje i jest ok. Miernik pokazuje ładowanie 14,4V a przy klimie, światłach, radiu i rejestratorze 14.0~14.1V. Jakieś propozycje jak to zdiagnozować?
Pawlik84 - 15-01-2018, 08:19

Sprawdź stan bezpieczników na dodatniej klemie akumulatora pod czerwona osłoną. Jest tam 6 bezpieczników niewymienialnych, może mają już nalot biały(proszek) i powoli tracą na przewodności. U mnie też zapalała się kontrolka aku + kontrolka abs i kontroli trakcji.
tokyo - 15-01-2018, 08:22

....jak będziesz widział na tych bezpiecznikach kolor zielony/nalot to zaczynają gnic i od tego rozpocznij diagnostykę (jw. pawlik84) później sprawdz masy które dochodzą do silnika
ravenice1990 - 21-01-2018, 23:58

Po regeneracji alternatora (szczotki, regulator) ładowanie 14.6V z osprzętem 14.3V ale najlepsze że podczas jazdy do warsztatu wzrosło do prawie 19V. Gdy włożyli mi alternator kontrolka akumulatora nadal pali się ciągle. Stwierdzili że to jakieś zwarcie na jednym z 4ch kabli które wpina się w alternator później chowają się w wiązce elektrycznej i trzeba to zlokalizować. Ok pomyślałem pojedziemy do elektromechanika. Tylko że po 5 godzinach jak auto stało akumulator padł do zera tzn. do 5.4V. Czyżby to ładowanie uszkodziło akumulator? Włożyłem drugi i ładowanie było nadal OK w normie myślę że mi go nie rozładuje dzisiaj w nocy.
plecho1 - 22-01-2018, 06:26

A czy założyli Ci oryginalny regulator czy jakiś zamiennik? Jeśli zamiennik to może być jego wina.
ravenice1990 - 22-01-2018, 09:35

Teraz to już nie jestem pewien tzn. powiedzieli że orginal, ale po tak zostawionej spartolonej robocie możliwe ze wsadzili jakis zamiennik.
Bizi78 - 22-01-2018, 09:42

ravenice1990 napisał/a:
powiedzieli że orginal

Ale robiłeś w ASO czy jakimś warsztacie :?:
Ogólnie nowy oryginalny regulator do mojego space star mk1 kosztuje ponad 1000zł :wink: .
Teoretycznie mitsu nawet nie podaje nr. części do alternatora w colcie CZ, więc może być tak jak piszesz.

plecho1 - 22-01-2018, 09:52

Często lepiej kupić używany alternator lub nawet spróbować wymienić same szczotki jak regulator sprawny (co oczywiście jest rzeźbą ale bardziej skuteczną) niż wymieniać na zamiennik szczególnie jak z regulatorem komunikuje się sterownik silnika.
ravenice1990 - 22-01-2018, 12:12

Nie w ASO, zrobiła to firma specjalizująca się w regeneracji rozruszników i alternatorów. Maja wieloletnie doświadczenie bo zajmują się tylko tym. Co nie zmienia faktu że chyba odzyskałem auto z większymi problemami jak przed podjęciem naprawy.

[ Dodano: 22-01-2018, 20:38 ]
Dzwonil wlasnie do mnie elektromechanik ze jeden z 4 kabli byl urwany i nie dawalo pradu ze stacyjki do alternatora. Po naprawie tej usterki kontrolka akumulatora gasnie. Ale pojawil się nowy problem niema teraz ladowania na wolnych obrotach po dodaniu gazu jest. Jutro bedzie wkladal stary ale orginalny regulator i moze sprawa wroci do normy. Bede opisywal dalsze losy.

[ Dodano: 23-01-2018, 22:59 ]
Witam. Usterka została naprawiona regulator (stary) oryginalny jak najbardziej działa. Zostałem naciągnięty na kasę przez firmę :( oczywiście będę się starał o zwrot gotówki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group