Pajero IV - [3.2 DID] Falowanie silnika podczas jazdy
Putol83 - 16-01-2018, 09:16 Temat postu: [3.2 DID] Falowanie silnika podczas jazdy Witam mam nietypowy problem
Moje Pajero podczas jazdy z predkoscia do 70km/h faluja obroty i auto zachowuje się jak kangur.
Początkowo myślałem że to może być przydkany filtr paliwa wiec wymienilem filtry paliwa i powietrza ale niestety nie pomoglo.
Czy mial ktos do czynienia z czym takim?
Prosze o pomoc bo nie chce czegoś uszkodzić.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
moto_max - 08-02-2018, 08:13 Temat postu: falowanie obrotów Witam.
Czy udało się Tobie ustalić przyczynę usterki?
Mam podobną sytuację. Najpierw zdarzało się to sporadycznie przy równym obciążeniu silnika, np. jadąc równą prędkością na wzniesieniu. Po kilku dniach to już masakra prawie przy każdym dodaniu gazu słyszę nierównomierną pracę silnika. Nie wiem co jest grane. Wymieniłem dla pewności filtr paliwa ale nic się nie zmieniło.
jepm - 08-02-2018, 10:26
moto_max napisał/a: | przy każdym dodaniu gazu słyszę nierównomierną pracę silnika. |
Czy słyszysz tylko nierównomierna pracę (nie wiem jak to opisać - cos jakby raz "twardo" raz "miękko") ale obroty nie skaczą, czy skaczą Ci również obroty ?
Jaki masz przebieg ?
moto_max - 08-02-2018, 11:21 Temat postu: falowanie Witam
Silnik pracuje raz twardo raz miękko. Jako takiego falowania obrotów nie ma.
jepm - 08-02-2018, 11:35
Niestety u mnie tak było (jak i z tego co słyszałem w kliku innych IV także) jak kończyły się wtryski. Podejrzewam ze te efekty dźwiękowe to efekt próby kompensacji parametrów wtrysku przez ECU. Z ostatnich informacji wynika że wtryski w IV wytrzymują średnio do jakichś 200-250 tys. km - potem regeneracja.
PS. Jak jesteś z Chojnic to podjedź do Zbyszka - nie trzeba będzie gdybać - masz chyba godzinkę w jedna stronę
moto_max - 08-02-2018, 11:49
jepm napisał/a: | Niestety u mnie tak było (jak i z tego co słyszałem w kliku innych IV także) jak kończyły się wtryski. Podejrzewam ze te efekty dźwiękowe to efekt próby kompensacji parametrów wtrysku przez ECU. Z ostatnich informacji wynika że wtryski w IV wytrzymują średnio do jakichś 200-250 tys. km - potem regeneracja. |
to bardzo możliwe choć auto ma dopiero 145tkm,
w niedzielę zatankowałem na innej stacji niż zwykle 20l i po 10 kilometrach zapaliła się kontrolka wody w ON, wiec zlałem wodę, wymieniłem filtr itd...
próbowałeś jakiegoś środka czyszczącego do wtrysków? czy od razu regeneracja wszystkich?
jeśli można wiedzieć jaki koszt naprawy?
jepm - 08-02-2018, 11:51
Tu masz odpowiedź
PS. Jak jesteś z Chojnic to podjedź do Zbyszka - nie trzeba będzie gdybać - masz chyba godzinkę w jedna stronę
PPS. Absolutnie żadnych świństw do baku - Pajero nie toleruje żadnej dodatkowej chemii.
moto_max - 08-02-2018, 13:39
jepm napisał/a: | Tu masz odpowiedź
PS. Jak jesteś z Chojnic to podjedź do Zbyszka - nie trzeba będzie gdybać - masz chyba godzinkę w jedna stronę
PPS. Absolutnie żadnych świństw do baku - Pajero nie toleruje żadnej dodatkowej chemii. |
dziękuję za cenne informacje
trochę rozwiało to moje wątpliwości, bo obawiałem się usterki rozrządu
a warsztat Zbyszka pewnie odwiedzę, miałem w 2012 roku w PIII naprawianą pompę w Parchowie i do czasu sprzedaży w zeszłym roku chodziła dobrze
jepm - 08-02-2018, 15:23
moto_max napisał/a: | bo obawiałem się usterki rozrządu |
Wiesz - to może być i co innego niż wtryski - dopóki nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
Może jakaś zupełna pierdółka - czego Ci życzę
zbyszekm2 - 09-02-2018, 08:17
moto_max napisał/a: | jepm napisał/a: | Tu masz odpowiedź
PS. Jak jesteś z Chojnic to podjedź do Zbyszka - nie trzeba będzie gdybać - masz chyba godzinkę w jedna stronę
PPS. Absolutnie żadnych świństw do baku - Pajero nie toleruje żadnej dodatkowej chemii. |
dziękuję za cenne informacje
trochę rozwiało to moje wątpliwości, bo obawiałem się usterki rozrządu
a warsztat Zbyszka pewnie odwiedzę, miałem w 2012 roku w PIII naprawianą pompę w Parchowie i do czasu sprzedaży w zeszłym roku chodziła dobrze |
To czekam, ciesze się że będę mógł usunąć ta usterkę
Putol83 - 15-02-2018, 04:28
Witam ponownie☺
Udalo mi się usunąć usterke😁okazalo sie ze to pierdola i wcale nie zwiazana z silnikiem
Przyczyną falowania byl niski poziom oleju w skrzyni biegów(automat)
W pierwszej kolejnosci wymienilem filtry powietrza i paliwa ale nic to nie dalo wiec postanowiłem jechac sprawdzić czy są jakieś błędy na kompie ale okazalo się że nie bylo ani jednego błędu.
Znajomy poradził mi żebym sprawdził olej w skrzyni i faktycznie okazalo sie ze na bagnecie pokazywalo minimum
Dolalem okolo 0.7litra oleju i problem zniknął
Od tego czasu zrobilem okolo 3000km i problem nie wraca😁
zbyszekm2 - 15-02-2018, 08:11
Putol83 napisał/a: | Witam ponownie☺
Udalo mi się usunąć usterke😁okazalo sie ze to pierdola i wcale nie zwiazana z silnikiem
Przyczyną falowania byl niski poziom oleju w skrzyni biegów(automat)
W pierwszej kolejnosci wymienilem filtry powietrza i paliwa ale nic to nie dalo wiec postanowiłem jechac sprawdzić czy są jakieś błędy na kompie ale okazalo się że nie bylo ani jednego błędu.
Znajomy poradził mi żebym sprawdził olej w skrzyni i faktycznie okazalo sie ze na bagnecie pokazywalo minimum
Dolalem okolo 0.7litra oleju i problem zniknął
Od tego czasu zrobilem okolo 3000km i problem nie wraca😁 |
Tia!
moto_max - 09-03-2018, 08:26 Temat postu: falowanie obrotów - usterka usunięta Witam.
Myślę, że przygoda z falowaniem dobiegła końca.
Przyprowadzone naprawy:
- ponowna wymiana filtra paliwa
- 2 godzinne czyszczenie ukł. wtryskowego dobrym preparatem
- zdemontowanie zbiornika i całkowite usunięcie paliwa
- zalanie czystego paliwa
przy okazji uzupełniłem też stan oleju w skrzyni biegów oraz zrobiłem wyminę oleju oraz filtrów
od dwóch tygodni nie faluje
Prawdopodobnie przyczyną było paliwo zatankowane całkiem przypadkowo w Kamieniu Krajeńskim, wiec zachęcam do omijania stacji paliw w tym mieście.
dziękuję za cenne uwagi
pozdrawiam
|
|
|