To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Outlander II 2.4 177KM, automat

creazy - 17-01-2018, 09:17
Temat postu: Outlander II 2.4 177KM, automat
Witam, chciałbym zapytać o wasze opinie dotyczące skrzyni biegów w tym samochodzie, koszty naprawy, serwisu. Na co zwrócić uwagę przed zakupem ?
rezon - 17-01-2018, 15:13

zapomnieć o niepewnej używce - koszty potencjalnych napraw przekroczą wartość zakupu. Poszukaj na forum opinii o tym bdb silniku - zwłaszcza o kosztach części
creazy - 18-01-2018, 06:29

tak też uczynię
alegator - 21-01-2018, 16:14

Jezeli jest to skrzynia CVT to moga być wysokie , o ile ingerencja mechanika nie ograniczy sie tylko do wymiany oleju. Na pocieszenie dodam , ze inne skrzynie automatyczne, te bardziej klasyczne są równie drogie albo nawet droższe w naprawach niz ta w Outlanderze.
creazy - 25-01-2018, 10:02

szukam outlandera w benzynie 4x4, szczerze mówiąc nie ma zbyt dużego wyboru, budżet ok 40k, natomiast jeżeli dokładm jeszcze outlander w benzynie + manual to już wogóle wybór jest bardzo ogranioczony. Sprawdzałem też skrzynię i faktycznie problemem może być nawet sam zakup używki, ale zacząłem się zastanawiać czy w tym aucie w razie awarii można wymienić automat na manual czy wiąże się to z czymś bardziej skomplikowanym ?
radek79 - 25-01-2018, 10:10

creazy napisał/a:
czy w tym aucie w razie awarii można wymienić automat na manual czy wiąże się to z czymś bardziej skomplikowanym ?

remont automatu wyjdzie dużo mniej niż przekładka na manuala,automat w tym aucie jest raczej bez awaryjny,jedynie co może mu się przydarzyć to przegrzanie ale to już ekstremalne przypadki,zawsze można mu dołożyć dodatkową chłodnicę oleju i po sprawie

alegator - 31-01-2018, 23:19

skrzynia CVT (automat jak jest tu nazywana) nie wymaga dodatkowego chłodzenia bo go juz fabrycznie ma, przegrzanie skrzyni jest przypadkiem dość rzadkim i nie stanowi problemu. Automatyka pojazdu jest tak skonstruowana , ze w momencie wzrostu temperatury ponad wartośc dopuszczalną pojazd przechodzi na czas studzenia skrzyni w tryb serwisowy, co zapobiega trwałym uszkodzeniom. Koszty ewentualnej naprawy są wysokie , jak każdej skrzyni automatycznej. Skrzynia jest bardzo prosta i stosunkowo łatwo mozna ja zdiagnozować nawet nie posiadając specjalnych przyrzadów pomiarowych.
Mario_Luigie - 01-02-2018, 14:40

Ja spotkałem się z bardzo wieloma opiniami, że era bardzo dobrych skrzyni automatycznych już się skończyła dawno temu. Naprawy zwykle są bardzo kosztowne, więc podzielam opinię Rezon-a.
Sam jestem ciekaw jak sprawa naprawdę ma się w sytuacji Outka.

Mam doświadczenie z samochodem mojego przyjaciela- Toyotą Camry, egzemplarz z USA, rocznik 95, jeździ do dzisiaj, a skrzynia automatyczna podczas niezbędnych przeglądów jest przez serwis podziwiana, podobno "takich już dzisiaj się nie robi". Nie ma żadnych wycieków, chodzi płynnie, żadnych przeskoków czy coś w tym stylu, nie czuć kiedy zmienia biegi. Wierze w to, że dzisiaj jest o wiele gorzej.

Pewnie najlepszym rozwiązaniem byłaby skrzynia z pewnych rąk, a potem bardzo solidnie i terminowo serwisowana (wymiana oleju).

alegator - 03-02-2018, 00:23

No tak Mario to swiete słowa, zeby się cieszyc uzywanym autem to trzeba go dobrze kupic i tu jest problem. Jak ktos sprzedaje w Polsce auto to zwykle nie dlatego, ze mu sie znudziło a z powodu wzrastających kosztów utrzymania czyli czysto technicznych . Znacznie wyeksploatowany samochód wymaga wymiany wielu części ot i wszystko. Co do skrzyń automatycznych to są trzy rodzaje a ta zamontowana w OII 2,4 to CVT - paskowa, bezstopniowa, specyficzna konstrukcja. Jak wszystko i ona sie zuzywa . Kupujac uzywany samochód o duzym przebiegu z takim automatem trzeba liczyc sie z ewentualnymi kosztami, które mogą przy kompleksowej naprawie siegnąć nawet ponad 10tys zł. Sam pas kosztuje grubo ponad 2000 zł , a pas to nie wszystko, wazne sa koła stozkowe też drogie. Ale naprawa kazdej skrzyni automatycznej jest kosztowna. Tu nie ma tanich rozwiązań. Nie mniej jeżeli człowiek ma szczęście do uzywanych samochodów i kupi w miarę dobrze utrzymany egzemplarz to automatyczna skrzynia daje duzo przyjemności z jazdy. Skrzynia CVT ani nie jest specjalnie zawodna, ani drozsza w naprawie niż inna.
nonamed - 07-12-2018, 11:42

alegator napisał/a:
No tak Mario to swiete słowa, zeby się cieszyc uzywanym autem to trzeba go dobrze kupic i tu jest problem. Jak ktos sprzedaje w Polsce auto to zwykle nie dlatego, ze mu sie znudziło a z powodu wzrastających kosztów utrzymania czyli czysto technicznych . Znacznie wyeksploatowany samochód wymaga wymiany wielu części ot i wszystko. Co do skrzyń automatycznych to są trzy rodzaje a ta zamontowana w OII 2,4 to CVT - paskowa, bezstopniowa, specyficzna konstrukcja. Jak wszystko i ona sie zuzywa . Kupujac uzywany samochód o duzym przebiegu z takim automatem trzeba liczyc sie z ewentualnymi kosztami, które mogą przy kompleksowej naprawie siegnąć nawet ponad 10tys zł. Sam pas kosztuje grubo ponad 2000 zł , a pas to nie wszystko, wazne sa koła stozkowe też drogie. Ale naprawa kazdej skrzyni automatycznej jest kosztowna. Tu nie ma tanich rozwiązań. Nie mniej jeżeli człowiek ma szczęście do uzywanych samochodów i kupi w miarę dobrze utrzymany egzemplarz to automatyczna skrzynia daje duzo przyjemności z jazdy. Skrzynia CVT ani nie jest specjalnie zawodna, ani drozsza w naprawie niż inna.


A czy można coś powiedzieć o żywotności tych skrzyni? Przebiegi po których może wymagać jakiejś ingerencji?
Poluje na auto z tym silnikiem. W większości jest tam skrzynia CVT .
Czy jeżeli oleje były zmieniane zgodnie z zaleceniami jest się czym martwić? (przebieg 200k km) Na co zwrócić uwagę przy oględzinach/jeździe testowej autem z CVT?

elmundialo - 10-12-2018, 11:02

Kluczem do tego pytania wg mnie jest odpowiedź jaki styl jazdy preferowal poprzednik. Moje auto ma 218tys km i wszystko jest ok. Wydaje się że poprzednik go nie zajechał, a ja preferuje spokojny tryb jazdy.kupiłem jak miał 158 tys km. Olej w skrzyni wymieniłem jak kupiłem i nie dlugo będzie następna wymiana. Po za tym wszystko w porządku. Wg mnie każde szarpania i brak płynności sygnalizuje problem. Jak ruszam do pełnej prędkości nie czuje zmiany biegów. Tylko obroty silnika się zmieniają
KKrzysztof - 31-12-2018, 06:12

ja mam Murano z CVT jeszcze niedawno obawiałem sie wysokich kosztów naprawy a teraz na allegdrogo pojawiło się dużo używanych skrzyń w dobrych cenach.
Profilaktycznie mój specjalista od automatów wymienił olej metodą dynamiczną i przyznać muszę, że obecnie skrzynia działa najlepiej od czasu jak posiadam auto



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group