To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] brak napędy 4x4

zielony24 - 18-01-2018, 08:20
Temat postu: [3.2 DID] brak napędy 4x4
witam wszystkich Pajero III 3.2DID 2001r walczę z napedami a raczej z ich brakiem od ponad miesiąca na samym początku skrzynia była w trybie awaryjnym ciągle miał pomarańczowy prostokąt brak napędów, wymieniłem:
1.elektrozaworki pod filtrem powietrza (nie pomoglo)
2. wymieniłem czujnik na reduktorze (pomogło nie wchodzi w tryb awaryjny migaja kontrolki przednich kół napędu brak)
3. sterownik napędów ( za popielniczka środkowa konsola nie pomoglo)
4. siłownik zalaczania przedniego mostu (nie pomoglo)
5. czujnik przedniego mostu (nie pomoglo) olej wizualnie jak nowy.
napędów brak.

auto od kiedy je posiadam czyli 2010 nie jeździło w ciężkim terenie i nie bylo uropione.
ktoś ma pomysł co jeszcze sprawdzić i wymienić?
jest jeszcze jeden problem z odpalaniem w mróz nie grzeją świece.
ktoś pomoże?

Michał_PIII - 18-01-2018, 09:22

i widzisz zamiast strzelać w ciemno i wydawać pieniądze wystarczyło by podjechać do warsztatu podpiąć pod komputer i wyszło by Cię dużo taniej i szybciej. Można tylko strzelać tak jak Ty na odległość. Ale podsumowując to teraz jak włączasz 4h to mrugają kontrolki tylko przód się nie włącza ?
zielony24 - 18-01-2018, 09:41

studiowałem forum i każda możliwość sprawdzałem. Tak nie ważne od przełożenia 4H, 4HLC, 4LLC odpowiednie kontrolki migaja a "ciagnie" tylko na tył teraz jest śnieg ślisko i można to sprawdzić bez problemu czy przud sie zalacza czy nie

[ Dodano: 18-01-2018, 09:43 ]
odczyt z kompa bledy to 33 i 25

[ Dodano: 18-01-2018, 10:18 ]
aktualne bledy z przed 10 minut
34 przełącznik F/W (kola przedniego)
25 tylny czujnik 2 prędkości pojazdu
urządzenie G-scan

5eba - 18-01-2018, 15:52

A może lewarek fiksuje - ja swojego zalałem pepsi i też tak miałem.
zielony24 - 18-01-2018, 16:05

mógłbyś rozwinąć? nie wykluczam niczego i wszystko sprawdzę
5eba - 19-01-2018, 21:55

Wylała mi się puszka pepsi i poleciało po drążku zmiany napędów na jego dół - a tam są jakieś styczniki czy inne punkty stykowe które załaczają odpowiednie funkcje - nie chciało mi się rozbierać ale od wewnątrz lanie jakimś kontaktem pomagało i na jakiś czas działał - nie mniej nowe lewarki po ok 100zł na allegro chodzą np :
http://allegro.pl/mitsubi...5393627577.html

a tak kontrolki też wariowały, napędów nie chciał załączać itd

zielony24 - 20-01-2018, 13:41

niestety nie pomogło styki wyczyszczone i dźwignią jest tak różnica ze dźwignią od napędów fajnie ciężko chodzi

[ Dodano: 21-01-2018, 12:26 ]
jak by kogoś naprowadzilo i mógłby mi pomoc to u mnie dźwignią napędów włącza tylko kontrolki na postoju przekazałem napędów nie zapina w czasie jazdy też próbowałem zmienić na 4H i kolejne jedyna zmiana to kontrolki się zapalają i migaja

kurpi - 22-01-2018, 07:41

No a silniczek od napędów chodzi?Bo nigdzie nie doczytałem,zeby był sprawdzony,albo,ze słychać/nie słychać jego pracę.Może być trzpień w silniczku uwalony i też nie zmieni.Nigdy jeszcze w pajero tego nie robiłem,ale w poprzednim aucie po kapieli wyskakiwał ni błąd napedów,a wystarczyło odpiąć silniczek i zapiąć na nowo,patent rozłozył nawet serwis,który chciał wymieniać "wadliwe" silniczki (opcja zadziałała w paru autach),ewentualnie można zdjąc silniczek i zobaczyć czy manualnie nie da się przełączyć napędu.
zielony24 - 22-01-2018, 21:44

marz może zdjęcie lub powiedzieć gdzie jest dokładnie ten silniczek, nigdy to nie słyszałem nawet jak napędy działały u mnie są mechanicy którzy znają tylko zwykle probówki a jak 4x4 to rozkładają ręce i uczą się wymieniając wszystko co im podejdzie pod rękę
zbyszekm2 - 23-01-2018, 08:29

kurpi napisał/a:
No a silniczek od napędów chodzi?Bo nigdzie nie doczytałem,zeby był sprawdzony,albo,ze słychać/nie słychać jego pracę.Może być trzpień w silniczku uwalony i też nie zmieni.Nigdy jeszcze w pajero tego nie robiłem,ale w poprzednim aucie po kapieli wyskakiwał ni błąd napedów,a wystarczyło odpiąć silniczek i zapiąć na nowo,patent rozłozył nawet serwis,który chciał wymieniać "wadliwe" silniczki (opcja zadziałała w paru autach),ewentualnie można zdjąc silniczek i zobaczyć czy manualnie nie da się przełączyć napędu.

Jak jest tryb awaryjny to silniczek nie będzie chodził. Możesz sprawdzić oczywiście na krótko , ale one rzadko się psują

zielony24 - 23-01-2018, 10:36

widziałem w paru tematach o tym silniczku elektrycznym można jakis link do zdjęcia jak to wi gdzie sie znajduje
zbyszekm2 - 23-01-2018, 13:39

zielony24 napisał/a:
widziałem w paru tematach o tym silniczku elektrycznym można jakis link do zdjęcia jak to wi gdzie sie znajduje

Na końcu reduktora, czarny element z tyłu wtyczka na dwa piny

zielony24 - 28-01-2018, 19:01

może mi ktoś wyjaśnić od czego dokładnie jest ten silniczek elektryczny? to znaczy załącza coś mechanicznie w reduktorzeze czy wytwaza ciśnienie- podciśnienie do załączenia czegoś by jest kostką dwa ping i wężyk podciśnienie prosił bym łopatologicznie i jeszcze jedno ma może ktoś lub wie gdzie mogę znaleźć jakiś kompletny schemat napraw Pajero III
Grzegorz76 - 28-01-2018, 19:17

http://manual.pajero4x4.ru/
zbyszekm2 - 29-01-2018, 08:03

zielony24 napisał/a:
może mi ktoś wyjaśnić od czego dokładnie jest ten silniczek elektryczny? to znaczy załącza coś mechanicznie w reduktorzeze czy wytwaza ciśnienie- podciśnienie do załączenia czegoś by jest kostką dwa ping i wężyk podciśnienie prosił bym łopatologicznie i jeszcze jedno ma może ktoś lub wie gdzie mogę znaleźć jakiś kompletny schemat napraw Pajero III

Normalny elektryczny silniczek który przesuwa pozycje na reduktorze. Do niego wchodzi wodzik a koło zębate przesuwa ten wodzik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group