Nasze nieMiśki ;-) - Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 '04r
Krzemol - 25-01-2018, 17:23 Temat postu: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 '04r Słowem wstępu...
Witam w moim temacie. Dla odmiany po Włosku.
Dane techniczne:
Model: Alfa Romeo 166
Rocznik: 2004
Silnik: 3.2 V6 Busso, 240KM
Wyposażenie:
-ABS, ESP
-6x airbag
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-Elektryczne szyby
-Podgrzewane, elektryczne lusterka + elektryczne ich składanie
-Roleta tylnej szyby
-Klimatyzacja automatyczna
-Podgrzewane, elektryczne fotele (kierowcy dodatkowo z pamięcią trzech ustawień)
-Tempomat
-Skórzana tapicerka
-Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica
-Ksenony
-Halogeny
-Fotochromatyczne lusterko wsteczne
-Nawigacja
-Zmieniarka 6x CD
-Czujnik deszczu
-Szyby atermiczne
-Wielofunkcyjna kierownica
Opony i felgi:
Setup letni: Alufelgi Ronal 18x7,5 ET52,5 + dystanse 20mm, Uniroyal Rainsport 3 XL 225/40R18
Setup zimowy : Alufelgi OEM 17x7,5 ET41 + dystanse 20mm, Uniroyal MS Plus 77 225/45R17
Modyfikacje:
-Czarno białe znaczki
-Koniczynki na błotnikach
-Usunięty emblemat 166
-Sprężyny obniżające Jamex -30mm
Inwestycje i naprawy:
-Nowe opony zimowe Uniroyal MS Plus 77 225/45R17 (~224000)
-Wymiana oleju (Mobil Super 3000 X1 5W40) i filtra (Filtron) (~232600)
-Wymiana złącz elastycznych i naprawa niedziałającego nawiewu (~233000)
-Nowy akumulator (Sebang 100ah 850A) (~235000)
-Nowe opony letnie na przód Uniroyal Rainsport 3 XL 225/40R18 (~241000)
-Wymiana oleju (Mobil Mobil Super 3000 X1) i filtra (Mann) (~242400)
-Nowe opony letnie na tył Uniroyal Rainsport 3 XL 225/40R18 (~243500)
-Wymiana świec (Bosch FR5KI332S) i cewek zapłonowych na pierwszym i na drugim cylindrze (Tesla CL32) (~244000)
-Wymiana lewego przedniego górnego wahacza (Fast) i poduszki przedniego lewego amortyzatora, ustawienie zbieżności, montaż sprężyn obniżających (Jamex -30mm) (~244200)
-Wymiana zbiorniczka wyrównawczego, przewodu wodnego nagrzewnica -> chłodnica i jednego z przewodów paliwowych pod maską (~244900)
-Wymiana górnego węża chłodnicy (~246200)
-Wymiana włącznika światła wstecznego (Calorstat By Vernet RS5600) (~246600)
-Wymiana skrzyni biegów (3.0, 168tys przebiegu), oleju w skrzyni (Tutela), uszczelniaczy półosi, tarcz hamulcowych przód i tył (Mikoda GT), klocków hamulcowych przód (Icer) i tył (Mikoda) i gum tłumika końnowego (~252300)
-Wymiana oleju (Valvoline VR1 Racing 5W50) i filtra (Mann) (~253800)
-Wymiana odcinka przewodów wspomagania idących obok wahacza (~259500)
Krótkie info:
Alfę zakupiłem we wrześniu 2016 roku po kilku latach jeżdżenia Swiftami 1.0 i 1.3. Chorowałem na taką odkąd pamiętam i szczerze mówiąc nie znalazłem żadnej alternatywy. Przy poszukiwaniach gdzieś tam obok przewijały się Volvo S60 i S80... Ale jakoś czułem, że to nie to. Tu po pierwszej przejażdżce wszystko stało się jasne. Po prawie półtorej roku jazdy i 40tys km razem mam wrażenie, że to auto idealnie skrojone dla mnie i o to chodzi. Przy moich całkiem sporych przebiegach niestety trochę kasy jak widać wyżej już poszło, ale nie żałuję. Teraz posiadając też Colta będę miał możliwość poprawienia kilku istotnych rzeczy, bo z racji charakteru mojej pracy cały czas muszę mieć jeżdżący samochód, więc z niektórymi tematami był problem, no i już nie będę nią trzaskał 35tys rocznie
Zdjęcia:
eremita - 25-01-2018, 19:49
Dzisiaj widziałem na takiej alfie napis;
Lepiej pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca
Piwor - 25-01-2018, 19:53
Piękne auto. Strasznie się nim kiedyś zachwycałem. Wykończenie wnętrza, boczków drzwi no i te piękne kolektory ssące.
Gratuluję zakupu.
Hugo - 25-01-2018, 20:45
Piwor napisał/a: | Piękne auto. Strasznie się nim kiedyś zachwycałem. Wykończenie wnętrza, boczków drzwi no i te piękne kolektory ssące | W zasadzie miałem napisać to samo. Kumpel ma taką, ale przed liftem i jakość wykończenia wnętrza oraz jego design to klasa sama w sobie...Krzemol, wrzuć trochę fotek wnętrza.
Krzemol - 25-01-2018, 21:36
Hugo napisał/a: | Krzemol, wrzuć trochę fotek wnętrza. |
Trochę ją zapuściłem w środku zanim Colta kupiłem . Na wiosnę jedzie na detailing (zewnątrz i środek) - wtedy wstawię . Wnętrze mam beżowe, o takie (z tym, że ja mam skórę):
jacek11 - 25-01-2018, 21:45
Piękne auto
Piwor - 26-01-2018, 07:35
Ah i te wykończenia ramek głośników... Miodne...
Tomii - 26-01-2018, 22:48
Wnętrze - bajka
Krzemol - 03-05-2018, 19:13
Alfa po grubszym serwisie. Na screenie nie ma rozrządu z pompą wody, regeneracji wałka rozrządu i kilku innych używanych pierdół, jak np. nowa osłona rozrządu.
W każdym razie kilka dni po odebraniu auta pojechałem na zlot Busso w Górach Stołowych - było grubo, a droga stu zakrętów daje radę <faja> . Kilka zdjęć:
Żeby jednak nie było za różowo, strzelił wąż chłodnicy. Znowu. Ten który wymieniałem w lipcu. Nie będę się bawił w kolejną używkę gównaniej jakości, zamówiony nowy silikon z Turboworks w czerwonym kolorze - w końcu to Alfa. Kąt między silnikiem a chłodnicą nie jest duży więc powinno to dać radę bez żadnych kolanek i łączeń.
lobuzek - 05-05-2018, 21:01
Przeładne to auto. Wersja poliftowa to rarytas, bardzo mało ich widać na drodze.
viader - 04-07-2018, 16:04
Ładnie to się tak lansować na mitsumaniakach? Pozdrowienia od alfaholika i dawnego mitsumaniaka
Bartekkita - 15-09-2018, 23:56
Piękne auto To 3.2 to dalej jest silnik Busso?
krzyslikejazz - 25-03-2019, 23:36
Miałem kiedyś 164 3.0, super auto, ale raczej do alfy już nie wrócę.
|
|
|