To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] Problem z TPMS

RejQ - 31-01-2018, 00:53
Temat postu: [1.6] Problem z TPMS
Witam :)

To pierwszy mój post na tym forum dopiero zaczynam swoją przygodę tutaj :)

Po 8 latach z Lancerem przerzuciłem się na ASXa 1.6 z 2018, odebrany tydzien temu z salonu na alu 18", 2 dni temu wymienilem zestaw 18 na 16" stalówki z nowymi czujnikami na zime. Po wyjechaniu z serwisu bylo wszystko ok przez kilka km. Wczoraj wieczorem zaswiecila sie kontrolka o zlym cisnieniu w oponach. Postanowilem sprawdzic cisnienie i zresetowac czujniki. Od wczoraj ciągle miga mi kongrolka TPMS i nie chce sie wylaczyc... nie moge rowniez sie przełączać pomiedzy 2 trybami czujników. Czyżbym mial zaprogramowany tylko jeden zestaw? Bo moge mieć włączony tylko zestaw "1"

Dziekuje za pomoc

darecki73 - 31-01-2018, 06:58

Z tym TPMS-em rozne jeszcze bedziesz mial przygody.Byc moze nie zprogramowany masz jeden zestaw kol.Najlepiej pojechac do ASO, niech sprawdza,bo samemu nie wiele chyba da sie zrobic.
Jeszcze po restarcie trzeba przejechac sie z pol kilometra-moze zniknie kontrolka.

RejQ - 31-01-2018, 07:26

Po restarcie zrobilem juz 100km :p

[ Dodano: 31-01-2018, 10:54 ]
Chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie sklonowanie zestawu 1 czujnikow z opon letnich dam znac pozniej czy to rozwiazalo problem

lichy - 31-01-2018, 13:22
Temat postu: Re: Problem z TPMS
RejQ napisał/a:
Czyżbym mial zaprogramowany tylko jeden zestaw? Bo moge mieć włączony tylko zestaw "1"

Wygląda na to, że masz wprogramowany tylko jeden zestaw czujników.
Wymieniałeś koła w ASO, czy u Pana Kazia?
Podjedź do ASO, niech to zrobią jak trzeba - trwa to ze 7 minut.

RomanK61 - 17-08-2020, 08:01

Problemy z TPMS,wyświetlił się komunikat że mam za małe ciśnienie w oponach.Mam koła 18".sprawdziłem ciśnienie i było raczej ok.wszędzie jednakowe.ale dobiłem wszędzie trochę więcej do 2.6atm i przejechałem się kawałek ,komunikat zgasłwięc myślałem że wszystko ok.Po ok tygodniu jazdy znowu wyskoczył kumunikat że znowu za małe ciśnienie.Czy to oznacza uszkodzenie któregoś czujnika w oponie?,jak to sprawdzić którego.Obniżę wszędzie do 2.4atm. pojeżdżę i zobaczę czy się przeprogramują na niższe ciśnienie.Czy jest sposób na sprawdzenie który czujnik może być uszkodzony.Asx jest z 2015r to może czujniki już padają?

[ Dodano: 17-08-2020, 12:42 ]
Obniżyłem ciśnienie do 2.2 tak jak zalecają przy kołach 18" pojechałem ze 2 km i komunikat nie zniknął.,ponownie dobiłem do 2.5 i po przejechaniu 100 m komunikat zniknął.Pytanie czy poobniżen8u do prawidłowego stanu 2.2 ATM to już same się nie przeprogramują?.,tylko serwis?czy może za mało przejechałem .ale po podniesieniu ciśnienia do 2.5 już po 100m się przeprogramował o.Jakieś podpowiedzi,bo 2.5 to trochę za duże ciśnienie.

lichy - 18-08-2020, 07:41

Napompuj koła do prawidłowego ciśnienia i zresetuj czujniki, następnie przejedź pareset metrów i będzie dobrze.
Same się nie zresetują.

RomanK61 - 20-08-2020, 06:56

Co oznacza resetowanie jak się je robi.Na razie wszystko ok.po napompowaniu 2.2 i przejechaniu kilkunastu metrów skasowało się i jest ok.czy na przycisku koło kierownicy ten do sterowania komputera mogę sam skasować ten komunikat
.do tej pory samo się kasuje jak zmieniam koła z zimowych na letnie bo w zimówkach nie mam czujników.

krzychu - 20-08-2020, 08:46

Są 2 systemy. Ten system co odczytuje z czujników ABS ma osobny guzik do resetu. A jak masz czujniki w kołach to tego się użytkowo nie resetuje. Może faktycznie być jakiś problem z czujnikiem. Możesz spróbować dojść do tego z którym utrzymując nomalne ciśnienie tylko w jednym kole, a w pozsotałych 2,5-2,6 (to nie jest wysokie ciśnienie).

Pytanie też czym sprawdzasz ciśnienie, często na stacjach te manometry są uszkodzone i potrafią zaniżać/zawyżać ciśnienie spokojnie o parę dzisiętnych.

Druga sprawa sprawdzasz na zimnej oponie? Bo w ostatnie ciepłe dni to po przejażdze po rozgrzanym asfalcie ciśnienie tez rośnie...

lichy - 21-08-2020, 10:05

RomanK61 napisał/a:
Co oznacza resetowanie jak się je robi.

Jeżeli masz instrukcję, to może w nią zerknij.
U mnie jest to na stronach 6-65, 6-66 (wersja instrukcji: ASX - POLISH - OGA015E5).

Jeżeli instrukcji brak, to patrz poniżej

Przy kluczyku w pozycji ON i zaciągniętym hamulcu ręcznym naciskasz przycisk INFO tyle razy, aż podświetli Ci się pozycja SETTING / MENU.
Naciskasz przycisk INFO i trzymasz go co najmniej 3 sek. wchodząc w opcje ustawień.
Naciskasz przycisk INFO tyle razy, aż podświetki Ci się pozycja RESET.
Naciskasz przycisk INFO i trzymasz go co najmniej 3 sek. - próg ostrzeżenia o niskim ciśnieniu zostanie zresetowany.
Kontrolka TPMS zacznie migać, wtedy przejedź kilkaset metrów, a procedura powinna się zakończyć i kontrolka powinna przestać migać.

Od tej pory ciśnienie jakie było w oponach podczas całej procedury system TPMS traktuje jako właściwe.

Podstawą jest pomiar ciśnienia w zimnych oponach (ok 20°C) więc nie po dłuższej jeździe i nie po postoju w słońcu.
Jeżeli po takiej procedurze znowu pojawi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu, to od razu zmierz ciśnienie we wszystkich oponach i porównaj z tym, jakie było podczas resetu oczywiście pomiar musi być robiony tym samym manometrem.
Jeżeli ciśnienie jest OK, to znaczy, że czujniki albo reszta systemu szwankuje :arrow: ASO.

RomanK61 - 21-08-2020, 10:11

Dziękuję kolego Lichy , obserwuje twoje wątki i jak zwykle trafiasz w sedno sprawy.pozdrawiam.Temat ogarnięty.
MANCY - 03-09-2020, 19:02

Ja tylko dopowiem dygresyjnie, że jestem zawiedziony lekko "japońską precyzją" - każdy czujnik jest programowany precyzyjnie do miejsca założenia w danym kole, a system jedyne co wyświetla, to globalną informację o problemie z ciśnieniem w kołach/kole... ale które koło? Tego już się nie dowiemy, jak sami nie sprawdzimy stopnia napompowania wszystkich kół. Żenada. Inne marki wskazują konkretnie na niskie ciśnienie w konkretnym kole... :P
RomanK61 - 26-10-2022, 11:13

Proszę o podpowiedź, jakie ciśnienie w oponach.na drzwiach pisze że przy r16/70 /215 ciśnienia ma być 2.6 ATM.
Ja mam koła r16/65/215 i jak nabiłem do 2.6 to wydaje się mi że mam bardzo twarde opony,wszystko czuje na kierownicy każda mała dziurka czy kamień.czyzby 2.6 to było za dużo napompowane.

jan1994 - 26-10-2022, 22:42


Miguell - 28-11-2022, 11:54

Nie czaję tej technologii TMPS .
Mam 18" i ciśnienie wg wlepki to 2,2 i przy tym ciśnieniu zapala się komunikat o złym ciśnieniu .Resetowanie nic nie daje, komunikat pojawia się przejechaniu paruset metrów .Przy ciśnieniu 2,6 jest OK.
Jak to się ma do instrukcji?

pitt63 - 28-11-2022, 16:50

Miguell napisał/a:
Nie czaję tej technologii TMPS .
Mam 18" i ciśnienie wg wlepki to 2,2 i przy tym ciśnieniu zapala się komunikat o złym ciśnieniu .Resetowanie nic nie daje, komunikat pojawia się przejechaniu paruset metrów .Przy ciśnieniu 2,6 jest OK.
Jak to się ma do instrukcji?

Nijak się ma instrukcji. Instrukcja nie przewiduje rozmiaru 18" do auta z tym silnikiem. Vide str 9-13. Widocznie stąd zamieszanie przy ustawieniach TPMS. Bardziej naukowo rzecz ujmując, koła o tym rozmiarze nie posiadają homologacji MM i w razie wypadku ubezpieczyciel może nie uznać żądania likwidacji szkody. Chyba, że masz inne zapisy w swojej instrukcji ale wlepka mówi wyraźnie o rozmiarach 16 i 17".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group