[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.5 v6 PISZCZENIE
domin97 - 31-01-2018, 13:03 Temat postu: Galant 2.5 v6 PISZCZENIE Witam. Mam problem z moim galantem 2.5 v6 rok 2001, po uruchomieniu silnika i ustabilizowaniu obrotów coś pod maską zaczyna piszczeć. Po otworzeniu maski pisk wydaje sie dobiegać z prawej strony. Dodam ze pisk ustaje po dodaniu gazu lecz gdy wraca do normalnych obrotow znow piszczy , podczas jazdy tak samo sie dzieje. prosze o pomoc
Krzyzak - 31-01-2018, 13:18
tam jest tyle rzeczy z prawej strony, które mogą piszczeć - paski, rolki, alternator czy łożysko klimy...
trzeba po kolei zdejmować paski i sprawdzać
rozrząd też może być
domin97 - 31-01-2018, 13:29
5000km temu wymieniony kompletny rozrząd, uszczelnienie pokrywy zaworów, zmienione swiece, zmienione wszystkie paski,rolka napinacza , rolka prowadzaca itp wiec mozliwe ze nowe paski beda piszczeć ? w jaki sposób sprawdzić łożysko klimy ?
Hugo - 31-01-2018, 14:37
Jak były zamontowane nowe paski osprzętu to zawsze raz po pewnym przebiegu trzeba je podciagnąć, bo są luźne. Sprawdzone wielokrotnie.
domin97 - 31-01-2018, 14:47
ok problem namierzony ale nie zrobiony , gdy nawiew jest włączony powiedzmy na 22 *C bądź gdy wgl nie chodzi piszczy najbardziej , gdy ustawimy tryb econ piszczenie delikatnie ucicha a gdy ustawimy obieg zamkniety 17*C piszczenie ucicha , zdarzyło się nawet ze po ustabilizowaniu obrotów nie bylo piszczenia ale po dodaniu gazu znów sie pojawiło
Krzyzak - 31-01-2018, 18:00
pasek jakiś pewnie piszczy - jak są badziewne typu contitech czy gates to one piszczą już w pudełku
wystarczy sprawdzić naciąg
a jak było za mocno napięte, to może jakieś łożysko zostało zabite albo się sprzęgło klimy rozpada na co wskazuje fakt, że po jego załączeniu (temp. na min.) powinna się włączyć sprężarka
larelijux - 31-01-2018, 18:01
Krzyzak, do listy dodałbym jeszcze Dayco. Obecnie jedynie Bando trzyma poziom.
WreX - 02-02-2018, 17:04
U mnie contitech kwiczał strasznie co rano szczególnie, wymieniłem naciągnąłem prawidłowo i ani nie mruknie.
Krzyzak - 02-02-2018, 17:31
larelijux napisał/a: | jedynie Bando trzyma poziom | ja używam Sun lub Mitsuboshi
larelijux - 02-02-2018, 17:52
Krzyzak, ale Sun czy Mitsuboshi to chyba mówisz o rozrządzie? Bo z takimi paskami osprzętu się nie spotkałem w EA5
apg2312 - 02-02-2018, 18:11
Nie bierzcie tego proszę jako reklamy
Oczywiście, prawidłowy naciąg paska to podstawa, i tego przeskoczyć się nie da. Ale nawet prawidłowo naciągnięty, nowy pasek może zacząć piszczeć, co oznacza, że pasek ma poślizg.
Wymiana to koszty (i dla mnie przynajmniej ostateczność), więc zawsze można potraktować piszczący pasek specyfikiem firmy BOLL "BOLL spray do pasków klinowych"
http://www.boll.pl/produk...ow-klinowych-68
i to kilkukrotnie w odstępie paru dni.
Piszczenie powinno ustąpić.
PS ja osobiście używam BOLLa, ale inne firmy też produkują tego typu chemię samochodową.
Krzyzak - 02-02-2018, 20:08
larelijux napisał/a: | z takimi paskami osprzętu się nie spotkałem w EA5 | na osprzęcie oczywiście, Sun trochę trudniej kupić, ale Mitsuboshi parę lat temu (gdy kupowałem) było powszechnie dostępne
larelijux - 02-02-2018, 20:31
Gdy ja kupowałem paski do swojego, to nawet z Bando było ciężko. Biję się w pierś do dzisiaj, że raz chciałem zaoszczędzić na aucie i kupiłem (polecane zresztą kiedyś na forum) Dayco, które w mokrzejsze, chłodne dni raczy mnie tą melodią wstydu. Może to dlatego, że to Dayco było wyprodukowane we Włoszech, nie Japonii.
robertdg - 03-02-2018, 13:37
larelijux napisał/a: | Może to dlatego, że to Dayco było wyprodukowane we Włoszech, nie Japonii. | Dayco nie ma zakładów produkcyjnych w Japonii, jeżeli chodzi o kraje azjatyckie to produkuje w chinach i indiach
bebob - 03-02-2018, 18:23
Witam.U mnie piszczy łapa skrzyni biegów po wymianie łożyska.Jak się dotknie łapę koło wysprzeglika to piszczenie ustaje.Co skaszanili przy wymianie.
|
|
|