Pajero II - Bardzo duży wyciek oleju [2.8]
cwiras4 - 05-02-2018, 19:35 Temat postu: Bardzo duży wyciek oleju [2.8] Naświetlę pokrótce sprawę:
Kupiłem Pajero ze stosunkowo niewielkim wyciekiem oleju. Mechanik wymienił uszczelkę pokrywy zaworów i uszczelniacz wału korbowego między silnikiem, a skrzynią. Okazało się, że siedział tam za duży uszczelniacz i wsadził o średnicy wewnętrznej 90,5 mm. Przejechałem 1000 km i było ok. Po pierwszych mrozach zaczął dosłownie rzygać olejem. Gorzej niż przed wymianą tego rzekomo za dużego (też cieknącego). Teraz rozkłada ręce i nie wie, co to może być. Uszczelniacz nie wypchany i najprawdopodobniej cały. Po VINie rozmiar poprawnego uszczelniacza to 114x94,5x12. Średnica wału w granicach 90 mm (Taka ma być, czy ktoś szlifował czy cokolwiek?)
Panowie, szukam pomocy, bo miała być zabawa i w ogóle. Podejrzewam, że wrąbałem się na minę.
U-96 - 05-02-2018, 23:05
Niezłe jaja przyjacielu
Ale pierwsze co mi się nasuwa na myśl (jestem przewrażliwiony przyznaję ) to kompetencje twojego mechanika ..........
Skoro oryginał miał niewielki wyciek, spowodowany pewnie zużyciem uszczelniacza i wału (zobacz np. te fotki)
http://allegro.pl/mitsubi...98.html#thumb/2
widać dokładnie rowek wytarty na wale przez uszczelniacz ...
To po co włożył uszczelniacz o mniejszej średnicy ? Zmierzył wał dokładnie ? Jak ? Czym ?
"około 90 mm" nic nie mówi, wręcz przeciwnie potwierdza tylko brak prawidłowej diagnozy
Nigdy nie spotkałem się z tym aby ktokolwiek szlifował wał w tym miejscu ....ale zawsze może byc ten pierwszy raz
Za mały uszczelniacz został wytarty w krótkim czasie i masz efekt w postaci dużego wycieku
w dodatku nie wiesz co włożył , jakiej klasy...itd.
Nie wiem czy znajdziesz gdzieś info o średnicy wału w tym miejscu, ale możesz podzwonić w parę miejsc z ogłoszeń i porównać ze swoim, tylko niestety musisz znów rozpruć Miśka, biorąc za łeb mechanika który to robił....
Jeśli okaże się jednak że średnica wału jest OK
i masz wytarty rowek po uszczelniaczu jak na zdjęciach z allegro
założyłbym oryginał, albo poszukał dobrego zamiennika i skróciłbym dodatkowo z 1-2 mm sprężynę uszczelniacza, lub włożył dystans aby uszczelnienie przesunąć o 1-2 mm (nie powinno być problemu)
Gdyby jednak, z jakichś nieznanych mi powodów faktycznie ktoś zeszlifował wał w tym miejscu
to nie ma szans zmierzyć tego bez wyjęcia wału ...........
Napisz co z tego wynikło, jestem bardzo ciekaw, co, kto, kiedy, i dlaczego...
Powodzenia
Pozdr.
cwiras4 - 06-02-2018, 23:07
Dzięki wielkie za przydatne informacje. Jestem na etapie znalezienia wymiarów odpowiedniego uszczelniacza. Dam znać jak sprawa będzie przebiegać dalej i czy mechanik podoła. Coś czuję, że będę musiał go prowadzić za rączkę z twoimi informacjami, co nie nastraja mnie optymistycznie, ale skrzynia już zrzucona.
Masz może jakieś fotki, albo bardziej punkt po punkcie jak sobie poradzić z tym skróceniem sprężyny lub dystansami?
U-96 - 11-02-2018, 08:45
Tu nie ma co specjalnie tłumaczyć
To wszystko proste zadania .....
Dystans to zwykły pierścień z tworzywa 1-2 mm o średnicy uszczelniacza
Skrócenie sprężynki to też żaden problem ...
zdejmujemy rozkręcamy, skracamy, zakręcamy, zakładamy i gotowe .....
Oczywiście trzeba ją obciąć z odpowiedniej strony co by potem dało się ją znów połączyć (skręcić )
Pozdr.
cwiras4 - 04-03-2018, 09:47
Sprawa prawdopodobnie rozwiązana. Okazało się, że założony był znowu nieodpowiedni uszczelniacz. Mechanik szukał po VINie, a jak się okazało prawdopodobnie był przekładany silnik. Z pomocą Pana Zbigniewa namierzyliśmy odpowiedni i (odpukać) jest ok.
Na razie tyle. Dzięki za wskazówki i pozdrawiam.
cezarro - 07-08-2018, 11:16
Witam,mam podobny problem Pajero 94 2,8 td.
przy demontażu i wymianie uszczelniacza chcą wyjmować silnik, ponieważ oświadczyli, że trzeba zdjąć miskę olejową.
Czy to jest niezbędne, koszty szybują trzykrotnie.
Proszę ewentualnie namiar na mechanika p. Zbigniewa abym mógł z nim wyjaśnić niejasności.
|
|
|