Outlander II GEN Techniczne - Słabnący silnik
Grzesiek_o - 07-02-2018, 23:54 Temat postu: Słabnący silnik Witam.
Myślałem że mój samochód trzyma się jako tako. Ale...
Mam 210 tys km, 2.0 DiD. Po przeglądzie, wymienione świece żarowe (komplet, dwie nie działały ). Ostatnie 2 lata prawie się nie ruszalem, tylko po mieście. I ruszyłem w trasę.
I teraz wychodzi:
- bardzo ciężko przekroczyć 140 km (kiedyś nie było problemu ze 180 km)
- są tu mrozy w rejonie -10. I po nocy strasznie ciężko zapala. Trzeba kręcić 10 sek. (może i dłużej) a on się stopniowo rozkręca.
- czasami jak obroty spadną zbyt nisko to wpada w wibracje
Zachęcam do wypowiedzi o możliwych przyczynach. Niestety moje myśli są czarne.
Pozdrawiam Grzesiek
tokyo - 08-02-2018, 13:29
Jeżeli nie wymieniałeś to wymień na ori czujnik rozrządu i czujnik wału ( pomiędzy skrzynia a silnikiem na wysokości rozrusznika) ; są to elementy wysiadające termicznie i to może być przyczyna
Szadi - 08-02-2018, 16:32
Zrob sobie czyszczenie silnima z nagaru wodorem przy tym przebiegu.. I trasy miasto troche go przymulilo.. sa dwie firmy z dojazdem do ciebie cena okolo 300 zl ja nie zalowalem passat oraz moje mitsu odzyskaly wigor po takich zabiegach zobacz yt.
Moody - 08-02-2018, 18:13
A może się kierownice w turbinie przywiesiły?
Grzesiek_o - 08-02-2018, 19:28
Dzięki za podpowiedzi.
A co myślicie o popmowtryskach? Pytam bo martwi mnie to zapalanie zimnego silnika. Kręci i kręci jakby musiał sobie coś podpompować albo się uszczelnić by wytworzyć ciśnienie.
Dodam jeszcze, bo z tego co się orientuję to paliwo wraca do baku. I wraca brudne, czymś zapaskudzone. Może olejem? Oleju zużywam litr na 10 tys. km. Czyli chyba rozsądnie
Tak was podpytuję gdyż lubię tego misiaka i szkoda byłoby się rozstawać. Wole ratować.
A przy kredycie mieszkaniowym... sami rozumiecie.
kruhy84 - 08-02-2018, 21:01
jaki jest stan akumulatora?
Moody - 08-02-2018, 21:12
Grzesiek_o napisał/a: | Dzięki za podpowiedzi.
A co myślicie o popmowtryskach? Pytam bo martwi mnie to zapalanie zimnego silnika. Kręci i kręci jakby musiał sobie coś podpompować albo się uszczelnić by wytworzyć ciśnienie.
Dodam jeszcze, bo z tego co się orientuję to paliwo wraca do baku. I wraca brudne, czymś zapaskudzone. Może olejem? Oleju zużywam litr na 10 tys. km. Czyli chyba rozsądnie
Tak was podpytuję gdyż lubię tego misiaka i szkoda byłoby się rozstawać. Wole ratować.
A przy kredycie mieszkaniowym... sami rozumiecie. |
Z takimi objawami to może masz bardzo zabrudzony filtr paliwa? Od tego bym zaczął.
kajos - 08-02-2018, 22:23
Grzesiek_o napisał/a: | Dzięki za podpowiedzi.
A co myślicie o popmowtryskach? Pytam bo martwi mnie to zapalanie zimnego silnika. Kręci i kręci jakby musiał sobie coś podpompować albo się uszczelnić by wytworzyć ciśnienie.
Dodam jeszcze, bo z tego co się orientuję to paliwo wraca do baku. I wraca brudne, czymś zapaskudzone. Może olejem? Oleju zużywam litr na 10 tys. km. Czyli chyba rozsądnie
Tak was podpytuję gdyż lubię tego misiaka i szkoda byłoby się rozstawać. Wole ratować.
A przy kredycie mieszkaniowym... sami rozumiecie. |
Dobrze ze pytasz tu na forum bo miarkuje ze nie znasz sie na mechanice za bardzo
koledzy dobrze radza ale to jest jak szukanie w stogu siana usterki
na poczatek to zainwestuj 20zl w interfejs na BT i w odpowiedniej aplikacji zobacz jakie bledy pokaze
to co koledzy radza to maga byc te usterki ale na juz za duzo ich jest zeby inwestowac w kazda naprawe a na koncu okaze sie ze i tak auto bedzie pracowac jak pracuje
Grzesiek_o - 09-02-2018, 19:08
Akumulator ma 5 lub 6 lat. Niebieska Warta. Jestem zachwycony. Od prostownik Ctek'a mam kabel z kontrolą. I jest ok. Kręci ładnie. Zgrzeszyłbym narzekając.
Filtr paliwa zmieniam co przegląd, czyli ten ma około 2000 km. Od kiedy wiem o tym brudnym paliwie to na filtrze nie oszczędzam. Zmieniam przed zimą.
Mam interfejs ELM 327, na kablu do laptopa. Ale skubaniec nawet nie mówił o przepalonych świecach żarowych. Programu nie pamiętam. Może coś godnego polecicie.
Prawda. Mechanikiem nie jestem. Ale to lubię. Wole mieć ręce brudne od smaru niż od ziemi. Czasy gdy sam pod blokiem wymieniałem silink Trabanta minęły.
kajos - 09-02-2018, 21:41
o przepalonych zarowkach nie powie bo misli maja slaby CAN
ja jak kupilem kabel do kompa to razem z dostalem program SD Prog
najprosciej kupic to co pisalem wyzej i wybrac sobie aplikacje do tel
zastanawiam sie jak sprawdziles ze masz brudne paliwo?
TDI PD maja to do siebie ze musza troszke pokrecic sie zeby odpalily nie to co TDI VP
kruhy84 - 10-02-2018, 10:43
koledze chodziło o świece żarowe
kajos - 10-02-2018, 22:04
kruhy84 napisał/a: | koledze chodziło o świece żarowe |
ale ze co
blad ma jemu wyswietlic ze swieca zarowa nie sprawna ? (wiem ze jemu o zarowe chodzilo bo ma 2.0DID)
Grzesiek_o - 11-02-2018, 23:38
Wróciłem do domu. Stres zanika...
kajos napisał/a: | zastanawiam sie jak sprawdziles ze masz brudne paliwo? |
Bardzo prosto. Pierwszy raz, gdy przy -20 st. C zamarzło paliwo. ASO wstawiło do garażu, i zaczęło ściągać. Myślałem, że zalałem jakiegoś syfu z dna zbiornika - choć było to BP Ultimate. Wytłumaczyliśmy sobie z serwisantami, że drogie paliwo, nikt go nie kupuje itd... Byliśmy w błędzie. Paliwo było dobre.
Drugi raz - gdy zatankowałem benzynę (szczęśliwie nie uruchomiłem silnika - dzięki obsłudze stacji). W pobliskim warsztacie, chłopcy podłączyli kanisterek z ropą na krótko (dwiema rurkami - na zasilanie silnika i powrót) za filtrem, uruchomili silnik, a pompa paliwa zaczęła wypluwać czarną benzynę. Zawód chłopaków był przeogromny - stwierdzili że tego nie spalą w swoich autach... Ponadto ropa w tym podłączonym kanisterku zrobiła się czarna!
Wtedy (2014 r.) chłopcy stwierdzili że to uszczelka pod vacum pompą lub pompowtryski. Uszczelkę wymieniłem, wtrysków nie ruszałem. Rok później, przy wymianie filtra było widać, że wylewana ropa jest ciemna.
kajos - 12-02-2018, 09:34
a teraz jak wyglada ropa ?
ubywa tobie olej z silnika,jesli tak to to by oznaczolo ze uszczelki wtryskow puscily
hucker - 12-02-2018, 16:53
Albo pompa vacum.
|
|
|