To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Filtr oleju OEM O1T

Miku - 07-02-2018, 23:59
Temat postu: Filtr oleju OEM O1T
W wyszukiwarkach są 3 numery OEM filtrów oleju pod VIN Outka Turbo

-MD322508
-MD136466
-MD356000 czyli najprawdopodobniej 1230A153 w naszych ASO który nabyłem drogą kupna i mam nadzieję, że to właściwy. Tudzież proszę o radę.

Potrzebuję odnalezienia tego właściwego który założony był fabrycznie.
Ten ostatni dedykowany również pod EVO 6,7,8 etc i ten też nabyłem drogą kupna. Pokierowałem się tym że EVO też ma wyjście przed filtrem pod chłodnicę oleju.

Dla dwóch pierwszych występują jednakowe zamienniki (jeśli wyszukiwarki biorą pod uwagę tylko początek VIN do JMBXNCU2W, wydaje mi się, że mogą to być pod 2.0 N/A i 2.4).

Jakie mogą być realne różnice między nimi? Zawór zwrotny posiada chyba każdy z nich wkońcu są montowane na samym dole i raczej nie powinno być inaczej.

Bizi78 - 08-02-2018, 00:04

Tutaj masz wykaz z ASA jakie były stosowane.
Na Europę ten środkowy, chyba.



Pewnie Krzysiu nas uświadomi 8) .

Miku - 08-02-2018, 00:11

No właśnie identyczną tabelkę mam przed oczami i zgłupiałem. Uprzejmy Pan w ASO po konsultacji z mechaniorem doszedł do wniosku, że w Turbiaku będzie ten ostatni. Nie mógłbym nie zapytać o to na forum .. :D
Bizi78 - 08-02-2018, 00:16

Ten środkowy ma opis: EUROPE USE ONLY, więc jego bym obstawiał :wink: .
Miku - 08-02-2018, 00:32

Znalazłem w jakimś sklepie online UK notkę
"Genuine Mitsubishi Oil Filter - 1230A153 - Mitsubishi Lancer Evolution 5/6 CP9A
Mitsubishi dealer will give you MD356000 instead but EVO 4 can use this one.
Made by DENSO so a top quality oil filter for your EVO
Mitsubishi Part Number
Was MD322508 now 1230A153"
Czyli wychodzi jednak, że chyba dostałem jednak ten środkowy :D

Bzyk_R1 - 08-02-2018, 00:44

Krzysiu to wrzuci temat w techniczny tam gdzie powinien być. A filtry wszystkie pasują, z tym że tak jak Rafał pisze środkowy był stosowany na Europę. Dodatkowo środkowy był stosowany zamiennie dla MD136466 a różnice wynikają z technologii produkcji wkładu. Z zamienników możesz się spotkać z różnymi wymiarami kartridża, w zależności od tego czy montujesz tylko filtr czy też podstawkę na czujniki dodatkową. Ja mam Knechta teraz.
Miku - 08-02-2018, 09:17

No właśnie też mam Knechta (OC230) a wcześniej miałem ori i nie zapisałem jaki to był.

Generalnie oryginalny filtr kosztuje 37zł w ASO a jest jakiś cięższy, wydaje się lepiej wykonany no i smaczki typu folijka ochronna na otwartą część czy fabrycznie przesmarowana uszczelka smarem jakoś cieszą. A 10 czy 15 zł różnicy wydane raz na 7 do 10tys. km to nie pieniądze.

A wydawało mi się, że temat założyłem w technicznym... Jak nie to przepraszam.

Pawel1988 - 14-02-2018, 21:15

Ja jak dzwonie do Aso po filtr to zawsze dostaje taki 😁(zawsze ... 2 razy) :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group