To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1

riat - 09-02-2018, 08:50
Temat postu: [Cari 1.8] moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Witam
Szanowni Forumowicze, co to takiego moduł zapłonowy. Jest jeden czy dwa (bo są dwie cewki) Gdzie to jest w samochodzie. Domyślam się, że gdzieś w bezpośrednim otoczeniu silnika. I w ogóle jak to dziwadło wygląda.
Pytam bo chyba mam coś z nim nie tak. Jadę i nagle dwa gary wysiadają. Robię reset (wyłączam na moment zapłon i włączam zpowrotem) i jest o'k przez 20-30 km i znowu to samo.
To tyle. B. proszę o pomoc
pozdrawiam
r

Bizi78 - 09-02-2018, 09:03

Na schemacie 14627.


riat - 09-02-2018, 09:12
Temat postu: moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Dzięki
Pytanka, ten moduł na zdjęciu to na sprzedaż?
r

Bizi78 - 09-02-2018, 09:23

Nie, to fotka z internetu 8) .
riat - 09-02-2018, 15:27
Temat postu: moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1997
co właściwie ten moduł zapłonowy robi? Na czym polega jego działanie i czy jest jakiś sposób aby go przetestować czy jest o'k?
Ja nie wiem, oglądam ten mój silnik i nie mogę znaleźć ten moduł. Fak, że jest tam po tej stronie pełno kabli i wtyczek. Sam nie wiem co z tym zrobić.
Przekopałem też manual naprawy i nic
To tyle
r

Hugo - 09-02-2018, 16:02

riat, masz silnik GDI, co?
riat - 09-02-2018, 16:25
Temat postu: moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Nie
To jest 1,8 gls 16v 115km z jednym wałkiem rozrządu (SOHC 4G93) 1997rok
zagazowany sekwencyjnym lpg
r

ludinho1 - 13-02-2018, 20:01

u ciebie nie ma czegoś podobnego. ecu zasila bezpośrednio tranzystory w cewkach. jak ci zdychają dwa gary to pasuje właśnie do jednej z cewek
riat - 14-02-2018, 05:28
Temat postu: moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Witam
No właśnie. Chyba nie ma. Poza tym doczytałem się, że ten moduł zapłonowy to właściwie steruje tylko obrotomierzem. Jak pada to co obrotomierz wariuje i tylko to, nic więcej.
Też myślałem, że to cewka na 1 i 4 gar. Kupiłem na allegro nowe cewki, no raczej nie nowe ale "z odzysku" i nadal jest to samo. Może masz pojęcie jak sprawdzić czy cewki są o'k w "warunkach domowych" ? I czy jest możliwe aby ECU padł z iskrą tylko na 1 i 4 cylinder? Mnie się wydaje, że jak pada to na amen.
Miałem kiedyś Rovera w którym padł ECU. Wymiana była dosyć upierdliwa ale się udała. Czy w Cari jest podobnie? Czy trzeba coś wgrywać de eppromu i takie tam cuda?
To tyle
Pozdrówka
r

ludinho1 - 15-02-2018, 22:07

ten czujnik zasila cewki ( a raczej tylko jest pośrednikiem w dostarczeniu plusa do nich ) i obrotomierz. i fakt że najczęściej tak się sypie że auto śmiga ale nie działa obrot. druga wersja uszkodzenia to kaput całkowity i wtedy trzeba by go obejść by-pasem i auto by hulało ale bez obrota. więc nie jest to żaden moduł zapłonowy jak to się go określa ;) . moduły zapłonowe to są w aparatach zapłonowych a w wersji z cewkami na głowicy zapłonem steruje ecu poprzez tranzystory w cewkach. cewki możesz zmierzyć rezystancję i opryskać wodą i popatrzeć czy nie ma dyskoteki :)
riat - 16-02-2018, 06:29
Temat postu: moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Dzięki ludinho1
Tylko jak zmierzyć tą rezystencję? Jak jadę i siądzie 1/4 ( zawsze te same) to wyłączam zapłon na sekundę, włączam jest o;k. Na drodze nie ma warunków aby coś mierzyć, a jak przyjadę do siebie to już nie ma co mierzyć bo wszystko jest o'k. Miałem już tak, że jak wyprzedzałem sznurek tirów - bo oni tak jeżdżą - dobrze ponad stówą, nagle siadły 2 gary i brak mocy. Zamiast 115 km było 50. I to jest groźne. I tylko z tego powodu się tym zajmuję.
Auto nie nowe, ma 300 000 z tego połowa to ja. Zagazowane, pali przy 130 10l lpg. Czyli jadę praktycznie za darmo, a jeżdżę dużo. Jeździ mi się nim super, nie przejmuję się, że go ukradną więc parkuję byle gdzie, a nawet jak ukradną to strata niewielka itd. Poza tym lubię tego "grata" bo nigdy mnie nie zawiódł. A miałem już różne auta i różnie to bywało. Gdyby tak można było kupić nową Cari to natychmiast bym kupił.
Zrobiłem też tak, kupiłem na allegro cewki "z odzysku" zmieniłem na cylindrach 1/4 , było o'k przez kilka dni i wywaliło. Dlatego zacząłem podejrzewać EKU. A ponieważ majstrowanie z EKU to nie takie proste i panowie mechanicy się do takiej robótki nie palą więc postanowiłem zapomnieć. Ale wracam bo mnie to wkurza. To tyle. Może wiesz jak tu zbadać te cewki aby mieć 100% pewności, że są o'k?
To tyle
Pozdrawiam
r

mpoplaw - 16-02-2018, 06:49

miałem to samo, ewidentnie cewka, musiałeś kupić identycznie padnięta albo wymieniłeś dobrą na dobrą, a padnieta nie ruszona :D , cewkę mierzy się omomierzem, szczegóły w manualu




riat - 16-02-2018, 06:57
Temat postu: moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Dzięki mpoplaw,
niedługo niedziela, mam omomierz więc się tym zajmę
To tyle
pozdrówka
r

mpoplaw - 16-02-2018, 07:04

warto zajrzeć w gniazdo kabla zapłonowego, tam ma się świecić czystą miedzią, jeśli w gnieździe jest śniedź to czyścimy aż będzie się lśniło
riat - 16-02-2018, 07:18
Temat postu: moduł zapłonowy [Cari 1.8] carisma 1,8 GLS 16v 1
Dzięki mpoplaw
zrobię tak. Ale widzę, że te "obrazki" dotyczą DOHC czyli motoru z 2 wałkami a ja mam SOHC czyli jeden wałek. I o ile wiem chyba nie było auta DOHC bez GDI. Ja mam GLS bez tych dziwactw GDI i może dlatego to auto nie robi mi atrakcji. Z tym GDI to chyba japońcy przekombinowali. W każdym razie panowie od lpg raczej unikają GDI
Ale wracając do tematu, no nie wiem, nie mam tego manuala ad prądu w Cari żeby poczytać.Z drugiej strony jak do cewek idzie sygnał z ECU, a chyba tak jest bo nie widzę u siebie żadnego "delka" z którego wychodziły 4 kable do świec i są 2 cewki po jednej na 2 gary to chyba nie ma znaczenia czy jest to motor z jednym czy dwoma wałkami.
To tyle
r



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group