Carisma - Techniczne - [1.8GDI] Błąd 22 (czujnik wału korbowego) - gdzie szukać
rocketman19 - 09-02-2018, 16:08 Temat postu: [1.8GDI] Błąd 22 (czujnik wału korbowego) - gdzie szukać Witam, moja kochana Cari odmówiła posłuszeństwa przed świętami i dopiero teraz mam czas żeby się za nią wziąć. Objawy opisywałem w tym temacie: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1542673#1542673
Z tą różnicą że przed świętami znowu zaczęły skakać obroty i umarła . Autko holowałem do domu i po dojechaniu wyciągnąłem akumulator ale przed tym nagrałem filmik jakie błędy wskazywał komputer (z tego co pamiętam to 23 i chyba o niskim napięciu akumuatora). Ostatnio kupiłem gruza dawce na chodzie, więc w razie czego wszystkie części to testów mam.
Sprawdziłem ciągłość przewodów od czujnika wałka rozrządu i wszędzie przejście jest.
Objawy są teraz takie że silnik za za nic w świecie nie chce odpalić a po chwili kręcenia zapala się CE z błędem 22 (z tableki wynika że to błąd czujnika położenia wału korbowego [ crankshaft position (CKP) sensor ]). Przepatrzyłem internety ale nie mogę nigdzie znaleźć gdzie ten czujnik się znajduje, więc wie ktoś gdzie go szukać?
Hugo - 09-02-2018, 16:13
Czujnik położenia wału jest pod osłoną rozrządu za kołem pasowym wału.
rocketman19 - 09-02-2018, 16:57
Ok dzięki wielkie, idę kopać za tym wichajstrem.
Krzyzak - 09-02-2018, 18:18
coś czuję, że znajdziesz czujnik wału w częściach - ścięty przez blaszkę kodową, która tam się kręci
najpewniej zerwał się pasek balansowy, wykrzywił blaszkę i ścięło czujnik
nówka sztuka 500zł... plus koszty rozrządu
robertdg - 09-02-2018, 18:47
Krzyzak napisał/a: | coś czuję, że znajdziesz czujnik wału w częściach - ścięty przez blaszkę kodową, która tam się kręci
najpewniej zerwał się pasek balansowy, wykrzywił blaszkę i ścięło czujnik | 1,8GDI nie ma paska balansowego
rocketman19 - 09-02-2018, 19:34
Jak na razie utknąłem na zdejmowaniu osłony rozrządu, gdyż jedną ze śrub blokuje mi koło pasowe od alternatora i pomp klimy i wspomagania a nie mam pneumata i muszę od kogoś załatwić.
Co do czujnika to z kupionego gruza jest chyba sprawny bo odpala normalnie, a rozrząd w moim jest cały z tego co mi się wydaje.
Krzyzak - 09-02-2018, 20:58
robertdg napisał/a: | 1,8GDI nie ma paska balansowego | słusznie, zobaczyłem GDI i pierwsze co pomyślałem, to 2.4 w Galancie
rocketman19 - 10-02-2018, 03:41
Tak dla pewności to żeby dostać się do tego czujnika wału to muszę zdemontować paski od alternatora i pomp, zdjąć koło pasowe od ów elementów i zdjąć osłonę rozrządu zgadza się?
Hugo - 10-02-2018, 07:11
Zgadza się.
Piwor - 10-02-2018, 08:46
rocketman19 napisał/a: | gdyż jedną ze śrub blokuje mi koło pasowe od alternatora i pomp klimy i wspomagania a nie mam pneumata i muszę od kogoś załatwić.
|
Klucz 22, metr rury, druga osoba w samochodzie, która wrzuca piątkę i mocno trzyma hamulec. Jeśli nie dokręcała tego małpa z klejem, to puści.
rocketman19 - 10-02-2018, 18:25
W moim skarbie serduszko znowu bije okazało się że przewód od czujnika wału przetarł któryś pasek. Dziękuje wszystkim za wsparcie techniczne i merytoryczne szerokiej drogi
dsowek - 31-03-2018, 18:36
Cześć,
podbijam na szybko ten sam temat, tylko w Lancer Cb0 4G92.( tez mam błąd 22)
Czy jest ktos wstanie potwierdzic czy w lancerze trzeba tak samo zdjemowac koła pasowe aby dostać się do obudowy, stoje własnie przed odkręcaniem sruby 22 z koła
Mam swoj temat na innym forum , ale nikt nie moze udzielić pomocy
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1562369#1562369
Krzyzak - 31-03-2018, 19:05
dsowek, dostałeś odpowiedź - skoro nie masz czujnika pod rozrządem (bo lancery z aparatem zapłonowym go nie miały, dopiero potem silnik z fajkocewkami miał ten czujnik osobno) to czemu tego nie sprawdzisz?
|
|
|