To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] Wszędzie olej...

SpaceStarResque - 11-02-2018, 13:44
Temat postu: [MSS DID] Wszędzie olej...
Czołem, jestem posiadaczem MSS 1.9 DID 102 KM.

Mam duży problem. Prawie wszystko pod maską jest w oleju, nawet EGR. Średnio raz w roku jeżdżę do speca żeby mi to wyczyścił i zdiagnozował ale w zasadzie na czyszczeniu się kończy. Przy każdym czyszczeniu w przewodach do turbiny jest olej. Ostatnim razem zostało z niej wypłukane ponad pół litra... Zdarzyło się, że olej zalał mi alternator i skończyło się na jego wymianie wraz z akumulatorem. Teraz wyciekł mi cały płyn chłodniczy, tak wiem to niekoniecznie jest powiązane z wszechobecnym olejem, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że jest to ze sobą w jakiś magiczny sposób powiązane. Czytałem też, że ten typ tak ma i turbina się poci. To co jest pod maską jednak stwarza wrażenie jakiegoś problemu. Chciałem zapytać doświadczonych kolegów co może być przyczyną? Gdzie się z tym udać w Warszawie albo niedalekiej okolicy?

Obecnie planuję wymienić turbo na nowe z modelu 115km a co za tym idzie ECU też. Tutaj proszę o kilka rad, gdzie kupić, co kupić, czy same turbo i kompletne ECU wystarczą, czy też coś więcej przydałoby się wymienić? Może nawet jak wszystko dobrze pójdzie to dołożyć na hamowni ze 25 kuca :p Zgaduję, że przy dokładaniu kuca przyda się wytrzmalsze sprzęgło?

Tak wiem, dosyć radykalny krok. Nie mam pieniędzy na zakup innego auta, trochę się z nim zżyłem. Chcę go zrobić, pojeździć jeszcze kilka lat i sprzedać. W zasadzie mógłbym teraz sprzedać ale nie mam w zwyczaju oszukiwać innych i wmawiać, że auto jest super itp. Więc jeżeli nie znajdę jakiegoś rozwiązania to albo pójdzie na części albo na złom a ja będę poruszał się autobusem...

Z drobniejszych rzeczy to spalił mi się silniczek od wycieraczki z tyłu i nigdzie nie mogę żadnego znaleźć - będę wdzięczny za wskazanie jakiegoś dealera ;) Komputer pokazuje mi, że mogę przejechać jeszcze 50km, rezerwa zapala się dopiero jak komputer pokazuje w przedziale 0-10.
Nie wiem czy jest to do zrobienia czy lepiej odpuścić.

[ Dodano: 11-02-2018, 14:03 ]
Dodam jeszcze, że nie jestem szaleńcem, który piłuje do odcięcia na zimnym silniku albo gasi z miejsca po intensywnej trasie. Na zimnym silniku nie przekraczam 2000 obrotów a po trasie zawsze 2-3 minuty czekam aż autko nieco przestygnie.

Tolkalen - 11-02-2018, 14:18

Siema
Nie martw się ogarniemy temat. Miałem to samo i aktualnie silnik w moim DID 2003 jest suchy jak pieprz. Wycieki były z następujących miejsc i części: przepustnica i gruszka na przepustnicy, to ona bryzga olejem do środka układu turbiny. Na aukcjach znajdziesz za 50 zł, zwróć uwagę tylko aby ten czarny plastik był prosty i aby gruszka trzymała ciśnienie. Kolejne możliwe wycieki to miska olejowa i uszczelniacz wału. Sprawdź też czy nie cieknie ze skrzyni, jeżeli tak to na bank uszczelniacz wału. Sprawdź tez uszczelniacze na rozrządzie, jeżeli nie robiłeś ostatnio rozrządu lub przy wymianie ktoś Ci ich nie wymienił to tez stamtąd poleci.
Nie wymieniaj turbiny, ta z 115km jest identyczna jak w 102 km. Można podnieść moc do 128 km samym sterownikiem, poszukaj u siebie takiego magika. Olejem w przewodach turbo się nie przejmuj, zawsze tam będzie nawet jak wymieniasz turbo, najważniejsza jest sprawna i szczelna przepustnica. Wyczyść jeszcze egr jak nigdy tego nie robiłeś. Nie ma sensu wstawiać mocniejszego sprzęgła, to nie 3000GT ;) ja teraz wymieniałem komplet sprzęgła z dwumasą na LUKa, koszt 1920 zł plus 450 robota i powiem Ci, że auto jest jak nowe. Ogólnie wszystko można zrobić przy nim widelcem i srubolem tylko trzeba trafić na uczciwego mechanika ;)
Powodzenia, jak coś to pisz śmiało
Pozdrawiam Tolkalen

SpaceStarResque - 11-02-2018, 14:31

Dzięki za rady! :)
Przejrzę wszystko i może w końcu uda się znaleźć winowajcę. Co do turbiny to ta ze 115 jest ze zmienną geometrią - dlatego trzeba wymienić ECU żeby nią troszkę posterował. A wtedy ze 115 sterownikiem można osiągnąć oszałamiające 140 kuca :axe:

Nie masz może silniczka do wycieraczki z tyłu? :D

Tolkalen - 11-02-2018, 14:51

Spoko :)
Zawsze chętnie pomogę przy Space Menie :D
No to odważnie jak pójdziesz z 102 na 140km, nie wiem czy jest sens aż tyle podnosić, ale trzymam kciuki i jak to wyjdzie to pozwolisz robię kopiuj-wklej :wink:
Aktualnie na alledrogo masz chyba 10 silniczków wycieraczki tylnej, ceny od 85-99zł. Pamiętaj tylko, że producent zaleca pióro o długości 350mm, ja miałem 390mm i słabo to chodziło.
Powodzenia :mrgreen:

[ Dodano: 11-02-2018, 14:55 ]
A co do wycieku płynu chłodniczego to u mnie puściły obejmy i leciało. Zobacz też czy czasem sama chłodnica nie zaczęła puszczać, wtedy oczywiście wymiana. Wszystkie części dostaniesz za grosze z dawców, jest tego naprawdę sporo.
Hej

SpaceStarResque - 11-02-2018, 15:01

Z tego co wiem to silniki w 102 i 115 niczym się nie różnią. Różnica w mocy wynika z zastosowania w 102 normalnego turbo a w 115 turbo o zmiennej geometrii. Niestety przy tej drugiej trzeba mieć jeszcze odpowiedni sterownik bo ten ze 102 się niestety nie nadaje. 140 kunia jest tak naprawdę osiągane w dwóch etapach:
1. 102 -> 115 wymiana turbo, ECU i mam nadzieję, że niczego więcej ;)
2. 115 -> 140 dokładamy sterownik
Samym sterownikiem z 102 -> 140 to bym się nie odważył :p

Co do chłodnicy to mam nadzieje, że to nic poważnego - jakiś sparciały przewód albo tak jak pisałeś, obejma

Dzięki za pomoc - zobaczymy co uda się wyciągnąć z tego pacjenta.

Bizi78 - 11-02-2018, 15:05

Co do silniczka to jw: allegro, olx i szroty, tylko uważaj na silniczki od carismy są inne.
Nowy to wydatek ponad 1kzł :wink: .
PS.
A ha i przed kupnem sprawdź czy ośka nie jest skorodowana, wyrobiona i zapieczona.

SpaceStarResque - 11-02-2018, 15:10

Muszę przyznać, że się nie spodziewałem, że na forum można w tak krótkim czasie otrzymać odpowiedzi na mój dwuletni koszmar. Szacun Panowie!

Btw, z tymi wskazaniami na komputerze, że zostało 50 km do przejechania jak się jeszcze kontrolka rezerwy nie świeci to da się coś zrobić czy lepiej odpuścić temat?

Tolkalen - 11-02-2018, 15:13

Dzięki za info o turbo.
Ja podniosę sterownikiem na 128km i napiszę Wam jak to się zachowuje.
Co do wycieku płynu chłodniczego to bardzo łatwo i szybko można to wykryć. Będzie Cię się włączał często wiatrak. Układ jest naprawdę czuły i u mnie przy ubytkach i nawet przy -10 st włączał się wiatrak już po 10 km. Wymieniłem obejmę na jednym przewodzie i po kłopocie.
O tym zmiennym turbo słyszałem w Lagunie 120km, silnik ten sam co w Space Menie, to prawda, siedzi tam taka bestia :mrgreen:

[ Dodano: 11-02-2018, 15:15 ]
Co do kompa to zawsze resetuj go jak masz oryginalne radio zaraz po nowym tankowaniu. Wtedy przeliczy rzeczywiscią wartość :)
Tak to forum jest boskie :D
Ja od 4 lat je czytam i szalenie mi pomogło, a "pomagam" od niecałego miesiąca :)

darcun4 - 11-02-2018, 20:10

Tak się zastanawiam, po co kolegom te 140 kucyków? Ja akurat wczoraj miałem możliwość przetestować moje 102 koniki (Bóg wie, ile z nich przez czas eksploatacji krąży gdzieś jako wolne mustangi) na autostradzie, z wynikiem jak na fotce. Pedału gazu w podłodze jeszcze nie miałem, natomiast lekki strach w oczach i owszem.

SpaceStarResque - 11-02-2018, 20:12

To chyba jechałeś z duszą na ramieniu ;)
Bardziej chodzi o moment i "żwawość". Autko raczej powoli się zbiera a i czasem wyprzedzanie bywa uciążliwe. Nie mam zamiaru bić rekordów :axe:

AidsD - 14-02-2018, 21:17

darcun4, ale ze policja Ci namierzy i mandat dostaniesz? Dosyc dobrze sienasze autaprowadza przy takich predkosciach
darcun4 - 15-02-2018, 17:56

AidsD, miałem to szczęście, że ani przede mną, ani za mną nikogo nie widziałem. Odcinkowego pomiaru się nie obawiałem, bo z góry założyłem iż to tylko próba na w sumie krótkim odcinku. W większości przypadków, w każdej podróży autostradą, obok mnie siedzi "dodatkowy hamulec", który zaczyna się odzywać już tak przy 120 :wink:
Tolkalen - 05-03-2018, 09:46

Hej
Sprawdź jeszcze chłodnicę oleju i uszczelniacze na rozrządzie. U mnie największy wyciek był z chłodnicy oleju. Mam nadzieję, że udało Ci się cokolwiek wyeliminować. Powodzenia, pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group