To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.5V6 GDI] Sonda lambda

Jedlak27 - 22-02-2018, 15:31
Temat postu: [3.5V6 GDI] Sonda lambda
Witam mam pytanie odnośnie sondy lambda, ile ma być w tym modelu zamontowanych dwie czy jedna ? Jest to rocznik 2001
Bizi78 - 22-02-2018, 16:01

Automat powinien mieć dwie.
Jedlak27 - 22-02-2018, 16:14

No ja widzę tylko jedna sondę ta przed katalizatorem ( regulacyjna ) już taki kupiłem i nie wiem ładnie czy było coś tu z tą drugą kombinowane dlatego szukam pomocy ile ma być
Bizi78 - 22-02-2018, 16:31

Przejrzałem jeszcze raz manuala i znalazłem taki schemat, z którego wynika, że automat ma jedną.
Podaj mi vin auta na PW to sprawdzę jeszcze w ASA.


Jedlak27 - 22-02-2018, 16:33

JMBLYV75W1J002213
Bizi78 - 22-02-2018, 16:42

Wg vinu wychodzi, że masz tylko jedną o nr. OE MD369610.


Jedlak27 - 22-02-2018, 16:46

To muszę szukać innej przyczyny wysokiego spalania , zrobiłem remont generalny silnika wał korbowy, uszczelki, walki no wszytko nowe założone porucz obudowy silnika i spala mi 29 lit na 100 km i szukam co jest nie tak
Bizi78 - 22-02-2018, 16:53

Może wtryski leją :? .
Check się nie pali, może ta sonda szwankuje.
Najlepiej skontaktuj się z moderatorem pajero Zbyszkiem z forum.

Jedlak27 - 22-02-2018, 17:02

Podejrzewam też że sonda bo nie świeci check i śmierdzi benzyna z wydechu i ja cisnę go to po 4000 obrotów dusi i szarpie , chyba dobrze wnioskuję tez że to sonda lambda?

[ Dodano: 14-02-2019, 11:39 ]
Bizi78, cześć rozmawialiśmy na temat szarpania Pajero przez obrotach powyżej 4000 , okazało się że to była drobnostka mały poziom oleju w skrzyni.

Georg - 14-02-2019, 16:54

Jedlak27 napisał/a:
To muszę szukać innej przyczyny wysokiego spalania (...) Podejrzewam też że sonda bo nie świeci check i śmierdzi benzyna z wydechu i ja cisnę go to po 4000 obrotów dusi i szarpie , chyba dobrze wnioskuję tez że to sonda lambda?

Jakie napięcie generuje sonda i jak przebiega sinusoida?

Jedlak27 - 14-02-2019, 18:57

Sonda oryginał i nowa, ale dalej go tak dusiło, pojechałem do mechanika i po odpowiedzeniu mu co się dzieje powiedział dolej oleju do skrzyni biegów i tak zrobiłem i jak ręką podjęło przestało dusić i obroty wchodzą do końca 7 tys
Georg - 14-02-2019, 19:24

Czyli rozumiemy, że po dolaniu oleju do skrzyni przestał palić 29 litrów na 100 km i już nie śmierdzi benzyną z wydechu... :wink:
plecho1 - 14-02-2019, 19:55

Trochę to naciągane że skrzynia stawiająca opór mogła by powodować nieprzepalanie paliwa. Wyższe spalanie mogło by być ale nie problem z nieprzepalaniem.
Jedlak27 - 14-02-2019, 20:14

Piszę to co się działo, że nie mógł osiągnąć 4000 tys obrotów bo go dusiło jakieś SC kontroli checki włączały , a teraz po dolaniu oleju w skrzyni biegów wszystko działa w porządku.

[ Dodano: 14-02-2019, 20:19 ]
Nowa sonda lambda, przepływomierz, remont generalny silnika nowy wał korbowy , tylko stara obudowa silnika została a reszta nówka i dalej go dusiło,11 tys na remont wydałem bo sam robiłem i w końcu po dolaniu oleju dział jak ma działać

[ Dodano: 14-02-2019, 20:25 ]
Ja dopisałem w poście że w końcu doszedłem o szarpaniu przy 4000 tys obrotów , bo spalanie już mam normalnie i nie śmierdzi mi paliwem, było to jedna cewka i dwa wtryskiwacze wadliwe, zamawiane na aliexpresie

plecho1 - 14-02-2019, 22:57

Lejące wtryski i niesprawna cewka to co innego, mogły jak najbardziej powodować problem z niedopalaniem paliwa. Sonda możliwe że była OK. Wielu mechaników na sondę zwala wszelkie problemy a najczęściej to ona sygnalizuje różne niesprawności które mechanicy - wymieniacze części nie potrafią rozszyfrować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group