To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - jakie akumulatory

danieleek82 - 27-02-2018, 20:19
Temat postu: jakie akumulatory
Witajcie. Potrzebuję pomocy, chce wymienić akumulatory (mam 2 zamontowane), obecnie 70Ah i 570A, Jak sprawdzałem na stronce powinny być 95Ah i minimum 730A, ale czy dwa takie same? z góry dziękuję a jeszcze jak byłem dowiedzieć się w sklepach pary to mnóstwo opcji słyszałem, ze jeden 95AH drugi 72Ah , ze dwa po 72Ah po 630A starczy i juz nie wiem .
igor - 28-02-2018, 10:59

W swoim ma założone 2x 70Ah 630A. Wymieniałem w tamtym roku.
Tylko musisz pamiętać, że tam wszystkie nie wchodzą, muszą być trochę węższe i wyższe.

gshesiu - 28-02-2018, 11:28

Z instrukcji rocznik 2009:

Akumulator typ: (JIS) 95D31L , 80D26L*
* wyposażenie opcjonalne

Ja mam założony chyba 95Ah i jakiś mniejszy około 75Ah oba kupione przed rokiem. Sprzedający miał problem, bo akumulator mniejszy drugi dlatego że nie miał 95Ah z odwrotnymi klemami (coś tak mówił) i chyba by tam drugiego 95 nie zmieścił.
Ale na zdrowy rozum, to wydaje mi sie że najlepiej oba takie same, to i ładowanie zdrowsze.

klapek - 28-02-2018, 12:10

Ja mam dwa takie same, myślę że właśnie tak powinno być.
jepm - 01-03-2018, 11:34

2 identyczne to na pewno bezpieczne i zalecane rozwiązanie.
Z drugiej strony w Pajero akumulatory połączone są po prostu równolegle (bez żadnych separatorów itd.) a z tego co mi wiadomo to w przypadku łączenia równoległego możliwe jest łączenie:
•akumulatorów o różnej pojemności,
•akumulatorów różnych producentów,
•a nawet znacznie różniących się stopniem zużycia.
Byle by tylko któryś nie był uszkodzony lub połączony zbyt długim lub uszkodzonym kablem - chodzi o napięcie na klemach - musi być mniej więcej takie samo w stanie spoczynku dla każdego z osobna - inaczej na postoju będziemy mieli sytuacje ładowania i rozładowywania jednego akumulatora przez drugi.

Wada tego rozwiązania stosowanego w Pajero jest konieczność długiego ładowania. Mamy układ którego pojemność jest suma pojemności obu akumulatorów - jak włożymy za duże to zakładając ze jeździmy tylko na krótkich trasach nigdy się porządnie nie naładują

Nie wiem czy Pajero ma chociaż w tym układzie zabezpieczenie przed zwarciem/spadkiem napięcia na poszczególnym akumulatorze. W tym przypadku gdy jeden padnie na skutek zwarcia w celi to drugi też zaraz zostanie prawdopodobnie załatwiony.

[ Dodano: 01-03-2018, 17:12 ]
gshesiu napisał/a:
nie wiem czy altrnatory są różne zależnie od ilości akumulatorów

Z tego co wiem to nie ma różnicy. Z drugiej strony 140 A to potężna maszyna - mówiąc w dużym skrócie przy ładowaniu akumulatora ważne jest napięcie a prąd ładowania zależy od stopnia naładowania akumulatora oraz napięcia i nie jest tak kosmiczny (przykładowo zalecany prąd prostownika w pierwszej fazie ładowania akumulatora to zawsze jest cos ok 20A a później max 10% pojemności akumulatora) Taki zestaw naładujemy też i o połowę słabszym alternatorem oczywiście przy założeniu że oświetlanie, grzania i radio nie "zeżrą" całego prądu - tutaj właśnie ważny jest ten prąd alternatora.
W obecnych czasach stwierdzenie ze większy niż zalecany akumulator w normalnych warunkach będzie zawsze niedoładowany to mit. W najgorszym przypadku potrwa to trochę dłużej w przypadku rozładowanego akumulatora, ale sprawny doładowywany codziennie ma przecież taki sam wydatek na rozruch jak mały i o tyle samo trzeba go doładować - sadzę ze w przypadku do 30% większego akumulatora nikt nie poczuje różnicy.
Inna kwestia to jazda w niekorzystnych warunkach - zima, stanie w korkach, włączone światła - bez obrotów alternator nie osiąga potrzebnych parametrów pracy i tutaj duży akumulator wypada słabiej bo zwykle ma wyższe samorozładowanie a ze spadkiem naładowania potrzebuje coraz wyższego prądu ładowania, którego właśnie może brakować. Z drugiej strony jeżeli od czasu do czasu wyskoczymy na trasę to wszystko wróci do normy - jeżeli nie jeździmy tylko po mieście to akumulatorowi nic nie będzie.

osiemdwa - 12-12-2019, 00:20
Temat postu: Jakie konkretne marki akumulatorów polecacie? P4 3.2 D
Podbijam pytanie!

Zamierzam wymienić oba akumulatory.

Polecacie jakieś konkretne marki i pojemności (wiem, że wymiary mają znaczenie)

pacjent: Pajero IV 2013, 3.2. D 200 KM

Pozdr

Marcino - 12-12-2019, 08:48

Spróbuj Polskie Tuborg, ja mam i jest super.
Daroot - 31-12-2019, 13:07

We wszystkich autach które miałem/mam montuje Boscha S5. Uważam za najwyższą półkę.
d007 - 02-11-2020, 15:23

Czołem

Także szukam informacji o jakich parametrach są fabrycznie montowane akumulatory w Pajero. Instrukcja mówi, że 64 Ah, 55 Ah i tylko tyle. Czy dwa takie same ? Czy różne ? Jaki prąd rozruchu ?

Chciałbym kupić Yuassę. Orientujecie się jaki model Yuassy będzie dobry dla Pajero IV ?

W instrukcji jest wskazana wydajność alternatora 130 A. Czy to determinuje max pojemność tych akumulatorów?

Pozdrawiam

rs77 - 22-11-2020, 15:25

95D31L -> 95Ah
Varta G7

80D26L -> 70Ah
Varta E23

tak na oko to mi wygląda że oryginalnie pakowali dwa różne, bo jest miejsce na większy i mniejszy

gshesiu - 22-11-2020, 15:35

rs77 napisał/a:
95D31L -> 95Ah
Varta G7

80D26L -> 70Ah
Varta E23

tak na oko to mi wygląda że oryginalnie pakowali dwa różne, bo jest miejsce na większy i mniejszy


Dokładnie tak miałem: 95Ah i 70Ah. Moze to przypadek, ale ten mniejszy po 2 latach odleciał.
Teraz mam 2 sztuki identyczne YUASA 72 Ah.

Bizi78 - 22-11-2020, 16:05

Ogólnie varty nawet sprzedawca akumulatorów nie poleca.
Podobno produkują teraz w Czechach lub Słowacji i klepią buble.

klapek - 23-11-2020, 08:48

Od 5 lat mam 2 szt FIAMM Diamond o parametrach:
75Ah 640Am nr 675 150 064

Oba takie same.

Docmartin - 25-11-2020, 08:28

Witam ,
Ostatnio wymieniałem w ASO oba akumulatory i wstawili mi VARTA Blue Dynamic 70Ah 630A E23 (tak jak pisał użytkownik rs77).
Niestety skasowałem zdjęcie oryginalnych akumulatorów które były, ale znalazłem w internecie na stronie rosyjskiego klubu Pajero informacje, która raczej się zgadza z tego co pamiętam - były to 2 akumulatory Furukawa (co do firmy to nie wiem) 80D26L - 12V, pojemność - 68Ah, p. rozruchowy - 590A.
Istotne jest, żeby łączna pojemność nie przekraczała możliwości alternatora, bo chronicznie niedoładowane akumulatory szybciej się zużywają. A krótkie częste przebiegi niestety nie rekompensują często zużytego prądu na rozruch. Z tego co gdzieś czytałem , żeby uzupełnić prąd zużyty na rozruch, trzeba jechać min. 20 min. z prędkością obrotową na poziomie 2500 obr./min., a to, zwłaszcza przy skrzyni automatycznej trudno osiągnąć - ja radze sobie w ten sposób, że jadę w trybie manualnym na 4 biegu (ale z kolei na zimnym silniku nie powinno się przekraczać prędkości obrotowej 2000 obr./min. w dieslu, no i tu się błędne koło zamyka, bo silnik się na krótkim przebiegu nie rozgrzeje).
Pozdrawiam

ruks - 01-12-2020, 11:31

Kup sobie voltomierz do gniazdka zapalniczki i będziesz wiedział kiedy masz jaki prąd ładowania. Wcale nie potrzeba 2500 obrotów. Nieco ponad wolnymi obrotami już ładowanie powinno być w okolicach 14V. Bardziej prąd ładowania zależy od... Poziomu naładowania akumulatorów :-) i oczywiście ilości używanych odbiorników.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group