To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy

leszek738 - 05-03-2018, 12:19
Temat postu: [EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy
Cześć!
Kiedyś przeglądając forum wydawało mi się, że znalazłem temat o wymianie przednich elementów hamulcowych na takie od outlandera. Niestety od godziny szukam i nie mogę znaleźć tego tematu.
Czy ktoś się orientuje na temat takiej wymiany, co trzeba mieć (tarcza, zacisk, jarzmo, klocki i ???) albo byłby w stanie przekierować mnie na właściwy temat?
Wymiana dotyczy galanta sedan z 97 roku z już przełożonym przednim zawieszeniem i hamulcami na takie z 98r SE

Krzyzak - 05-03-2018, 13:46

to musisz mieć tarcze z outka (przewiercone na 4 śruby), jarzmo z outka
zacisk i klocki pasują te 2-tłoczkowe z Galanta, ew zacisk można też z outka wziąć
i tyle

milo - 11-03-2018, 13:06

Zaciski outlander i galant sa chyba takie same jak się nie mylę chodzi o zacisk 2- tłoczkowy
Hugo - 11-03-2018, 16:55

Same zaciski są identyczne. Jarzma z Outka są oczywiście większe pod tarcze 294 mm.
milo - 12-03-2018, 15:23

Jak jest z NTY i czy nowy to dobry pomysł http://allegro.pl/zacisk-...6922553545.html
WreX - 16-03-2018, 18:30

Jak już poruszamy temat.

Podobno do Gala pasują do tyłu hamulce od Space Wagona? Czy tylko do przedlifta? No i jak tam realizowany jest ręczny? bo za cholere nie mogę znaleźć gdzie się z linkami wpiąć?

Krzyzak - 16-03-2018, 19:33

pasują od Galanta E88 bo przy MSW trzeba wiercić tarcze, gdyż są na 5 otworów
Hugo - 16-03-2018, 19:47

WreX napisał/a:
Czy tylko do przedlifta?
Do każdego Galanta EA bez względu na rocznik.
WreX napisał/a:
No i jak tam realizowany jest ręczny?
Wszystko P&P, ręczny w MSW jest IDENTYCZNY jak w Galancie.

[ Dodano: 07-04-2018, 09:49 ]
Pytanie do osób, które montowały tylne zaciski i tarczobębny ze Space Wagona po 1998 r. do Gala. Sprawa dotyczy wężyków hamulcowych. Czy zostawialiście i jeździcie na ori wężykach z Gala? Chodzi o to, że zaciski z MSW mają wejście na wężyk hamulcowy od boku (od tyłu auta) a ori zaciski z Gala mają wejście centralnie od tyłu. Stąd po montażu zacisków z MSW wężyk jest trochę pokręcony i idzie po dużo większych łukach niż w oryginale. Czy nic Wam się nie dzieje, wężyk nie pęka itp? Zaciski z MSW kupiłem specjalnie w komplecie z wężykami hamulcowymi z myślą, ze będą dłuższe niż w Galu, a tu zonk, oba auta mają identyczne tylne wężyki o długości 25,5 cm. W sumie problem rozwiązałby montaż wężyków hamulcowych np. z 3000gt, bo mają długość 32 cm, ale jeśli nic się nie dzieje z ori wężykami to po co wyrzucać niepotrzebnie kasę...

Z góry dzięki za info.

jacek11 - 10-06-2018, 19:20

Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ?
Tarcza ma średnicę 282mm. Czy felga 15 cali wejdzie ?

Hugo - 10-06-2018, 20:50

jacek11 napisał/a:
Czy felga 15 cali wejdzie ?
Bez problemu.
jacek11 napisał/a:
Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ?
Mierzyłem, ale nie mogę znaleźć wydruku, chyba ok. 3,5 kN na stronę było.
jacek11 - 11-06-2018, 16:03

Hugo napisał/a:

jacek11 napisał/a:
Czy felga 15 cali wejdzie ?
Bez problemu.

To fantastycznie,bo zimówki mam takie, i z przodu zacisk z Carismy mija się z felgą o włos. Widocznie tylne zaciski są mniejsze.

Hugo napisał/a:

jacek11 napisał/a:
Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ?
Mierzyłem, ale nie mogę znaleźć wydruku, chyba ok. 3,5 kN na stronę było.

To o wiele więcej,niż mam z przodu,bo wychodzi 2,6 KN.
Coś jest ewidentnie nie tak.
Dzisiaj się przyjrzałem hamulcom w hondzie city. Tarcze malutkie, a hamuje wzorowo. Nic z tego nie rozumiem :-X :mrgreen:

Hugo - 17-03-2019, 21:19

Krótkie pytanie: Czy zmiana serwa hamulcowego na inne, które nie występowało w danym aucie tylko innym modelu (akurat tej samej marki) czymś grozi? Czy to jest bezpieczne? Czy serwa są przypisane do konkretnego modelu silnika, ciśnienia panującego w układzie dolotowym itp? Zauważyłem, że na serwach hamulcowych znajduje się zawsze jakiś długi wielocyfrowy numer, ale nie mam pojęcia co może oznaczać.

Chcę do Galanta z silnikiem 2,5 V6 z 2001 r. zamontować serwo hamulcowe ze Space Runnera z silnikiem 2,0 16V z 2000 r.

Serwo z Galanta (jest grubsze):



Serwo ze Space Runnera: https://allegro.pl/oferta/serwo-hamulcowe-mitsubishi-space-runner-ii-2-0-16v-7315675030?snapshot=MjAxOS0wMy0xNVQyMTo1Njo1Mi42ODFaO2J1eWVyO2E1ZDdlOWRmNmNlZDVjNmVkN2JhNGYxZmM1ZTMyOTJmYjlkYzYyMjQxZGYyMGE0YzE4ZTYwNGUyZGU5ZmQ1OTQ%3D

przemek1602 - 17-03-2019, 21:35

Mam pytanie, po co zmieniać serwo jeśli hamulce zaciskają się tak dobrze że blokuje koła? Chyba że idzie za tym komfort aby słabiej naciskać dźwignię hamulca.
Hugo - 17-03-2019, 21:55

przemek1602 napisał/a:
Chyba że idzie za tym komfort aby słabiej naciskać dźwignię hamulca
DOKŁADNIE o to tutaj chodzi. O lżejsze, a jednocześnie ostrzejsze dozowanie siły hamowania. Po prostu o lepsze "czucie" pedału hamulca i tym samym komfort hamowania.
jacek11 - 17-03-2019, 21:56

przemek1602, Ciężko to ogarnąć :mrgreen:

Hugo, Modyfikacja nie wymaga przeróbek, więc zawsze można wrócić do oryginału. Serwo też nie jest jakoś bardzo drogie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group