[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy
leszek738 - 05-03-2018, 12:19 Temat postu: [EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy Cześć!
Kiedyś przeglądając forum wydawało mi się, że znalazłem temat o wymianie przednich elementów hamulcowych na takie od outlandera. Niestety od godziny szukam i nie mogę znaleźć tego tematu.
Czy ktoś się orientuje na temat takiej wymiany, co trzeba mieć (tarcza, zacisk, jarzmo, klocki i ???) albo byłby w stanie przekierować mnie na właściwy temat?
Wymiana dotyczy galanta sedan z 97 roku z już przełożonym przednim zawieszeniem i hamulcami na takie z 98r SE
Krzyzak - 05-03-2018, 13:46
to musisz mieć tarcze z outka (przewiercone na 4 śruby), jarzmo z outka
zacisk i klocki pasują te 2-tłoczkowe z Galanta, ew zacisk można też z outka wziąć
i tyle
milo - 11-03-2018, 13:06
Zaciski outlander i galant sa chyba takie same jak się nie mylę chodzi o zacisk 2- tłoczkowy
Hugo - 11-03-2018, 16:55
Same zaciski są identyczne. Jarzma z Outka są oczywiście większe pod tarcze 294 mm.
milo - 12-03-2018, 15:23
Jak jest z NTY i czy nowy to dobry pomysł http://allegro.pl/zacisk-...6922553545.html
WreX - 16-03-2018, 18:30
Jak już poruszamy temat.
Podobno do Gala pasują do tyłu hamulce od Space Wagona? Czy tylko do przedlifta? No i jak tam realizowany jest ręczny? bo za cholere nie mogę znaleźć gdzie się z linkami wpiąć?
Krzyzak - 16-03-2018, 19:33
pasują od Galanta E88 bo przy MSW trzeba wiercić tarcze, gdyż są na 5 otworów
Hugo - 16-03-2018, 19:47
WreX napisał/a: | Czy tylko do przedlifta? | Do każdego Galanta EA bez względu na rocznik. WreX napisał/a: | No i jak tam realizowany jest ręczny? | Wszystko P&P, ręczny w MSW jest IDENTYCZNY jak w Galancie.
[ Dodano: 07-04-2018, 09:49 ]
Pytanie do osób, które montowały tylne zaciski i tarczobębny ze Space Wagona po 1998 r. do Gala. Sprawa dotyczy wężyków hamulcowych. Czy zostawialiście i jeździcie na ori wężykach z Gala? Chodzi o to, że zaciski z MSW mają wejście na wężyk hamulcowy od boku (od tyłu auta) a ori zaciski z Gala mają wejście centralnie od tyłu. Stąd po montażu zacisków z MSW wężyk jest trochę pokręcony i idzie po dużo większych łukach niż w oryginale. Czy nic Wam się nie dzieje, wężyk nie pęka itp? Zaciski z MSW kupiłem specjalnie w komplecie z wężykami hamulcowymi z myślą, ze będą dłuższe niż w Galu, a tu zonk, oba auta mają identyczne tylne wężyki o długości 25,5 cm. W sumie problem rozwiązałby montaż wężyków hamulcowych np. z 3000gt, bo mają długość 32 cm, ale jeśli nic się nie dzieje z ori wężykami to po co wyrzucać niepotrzebnie kasę...
Z góry dzięki za info.
jacek11 - 10-06-2018, 19:20
Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ?
Tarcza ma średnicę 282mm. Czy felga 15 cali wejdzie ?
Hugo - 10-06-2018, 20:50
jacek11 napisał/a: | Czy felga 15 cali wejdzie ? | Bez problemu. jacek11 napisał/a: | Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ? | Mierzyłem, ale nie mogę znaleźć wydruku, chyba ok. 3,5 kN na stronę było.
jacek11 - 11-06-2018, 16:03
Hugo napisał/a: |
jacek11 napisał/a:
Czy felga 15 cali wejdzie ?
Bez problemu. |
To fantastycznie,bo zimówki mam takie, i z przodu zacisk z Carismy mija się z felgą o włos. Widocznie tylne zaciski są mniejsze.
Hugo napisał/a: |
jacek11 napisał/a:
Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ?
Mierzyłem, ale nie mogę znaleźć wydruku, chyba ok. 3,5 kN na stronę było. |
To o wiele więcej,niż mam z przodu,bo wychodzi 2,6 KN.
Coś jest ewidentnie nie tak.
Dzisiaj się przyjrzałem hamulcom w hondzie city. Tarcze malutkie, a hamuje wzorowo. Nic z tego nie rozumiem
Hugo - 17-03-2019, 21:19
Krótkie pytanie: Czy zmiana serwa hamulcowego na inne, które nie występowało w danym aucie tylko innym modelu (akurat tej samej marki) czymś grozi? Czy to jest bezpieczne? Czy serwa są przypisane do konkretnego modelu silnika, ciśnienia panującego w układzie dolotowym itp? Zauważyłem, że na serwach hamulcowych znajduje się zawsze jakiś długi wielocyfrowy numer, ale nie mam pojęcia co może oznaczać.
Chcę do Galanta z silnikiem 2,5 V6 z 2001 r. zamontować serwo hamulcowe ze Space Runnera z silnikiem 2,0 16V z 2000 r.
Serwo z Galanta (jest grubsze):
Serwo ze Space Runnera: https://allegro.pl/oferta/serwo-hamulcowe-mitsubishi-space-runner-ii-2-0-16v-7315675030?snapshot=MjAxOS0wMy0xNVQyMTo1Njo1Mi42ODFaO2J1eWVyO2E1ZDdlOWRmNmNlZDVjNmVkN2JhNGYxZmM1ZTMyOTJmYjlkYzYyMjQxZGYyMGE0YzE4ZTYwNGUyZGU5ZmQ1OTQ%3D
przemek1602 - 17-03-2019, 21:35
Mam pytanie, po co zmieniać serwo jeśli hamulce zaciskają się tak dobrze że blokuje koła? Chyba że idzie za tym komfort aby słabiej naciskać dźwignię hamulca.
Hugo - 17-03-2019, 21:55
przemek1602 napisał/a: | Chyba że idzie za tym komfort aby słabiej naciskać dźwignię hamulca | DOKŁADNIE o to tutaj chodzi. O lżejsze, a jednocześnie ostrzejsze dozowanie siły hamowania. Po prostu o lepsze "czucie" pedału hamulca i tym samym komfort hamowania.
jacek11 - 17-03-2019, 21:56
przemek1602, Ciężko to ogarnąć
Hugo, Modyfikacja nie wymaga przeróbek, więc zawsze można wrócić do oryginału. Serwo też nie jest jakoś bardzo drogie.
|
|
|