To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Zapalił i zgasł

Grzegorz76 - 05-03-2018, 19:04
Temat postu: Zapalił i zgasł
Witam.
Dzisiaj przy próbie uruchomienia samochód odpalił na 2 sekundy i zgasł Udało mi się wymigać błąd 48 i z tego co odczytałem to coś z pompą. Może mi ktoś coś więcej powiedzieć?
Pozdrawiam.

wojtekkkkk - 06-03-2018, 06:31

jeśli tylko ten jeden błąd to pompa do naprawy.
zbyszekm2 - 06-03-2018, 10:13

wojtekkkkk napisał/a:
jeśli tylko ten jeden błąd to pompa do naprawy.

Dobrze prawi.

Grzegorz76 - 07-03-2018, 18:58

Więc co radzicie zrobić. Czy jest sens próbować dostać się do nastawnika i czyścić go ? Czy demontować pompę i do pompiarza. Samochód miałem niebawem wystawić do sprzedaży, rozważam też obniżyć cenę o koszt naprawy i wystawić go jako uszkodzony.
DonVito - 08-03-2018, 14:00

Paliwo zamarzło ?.
Zacząłbym od tego.

wojtekkkkk - 08-03-2018, 20:16

więcej roboty wyjąć żeby sam nastawnik niż całą pompę
Grzegorz76 - 10-03-2018, 18:46

Witam
Dzisiaj rękawy zakasałem i zabrałem się do wyjęcia całej pompy.
Wszystko szło fajnie bez problemów do momentu kiedy nadszedł moment wyjęcia pompy, poodkręcałem wszystko ( taki mi się wydaję ) wymontowałem pompę vacum i wspomagania poodkręcałem wszystkie śruby od czoła tą za kołem pasowym paska też, a pompa ani drgnie.
Co jeszcze to dziadostwo trzyma ile trzeba użyć siły, żeby ją ruszyć.

wojtekkkkk - 10-03-2018, 19:13

poniżej rurek wyskociśnieniowych śruba na klucz 14
Grzegorz76 - 10-03-2018, 19:17

Ok Bardzo Ci dziękuje

[ Dodano: 24-03-2018, 16:57 ]
Witam.
W końcu było trochę czasu i dokończyłem wyjmowanie pompy.
Pozwoliłem sobie zajrzeć do nastawnika żeby sprawdzić czystość i jak się okazało jest względnie czysto. Mam pytanie do samej pompy a mianowicie kręcą kołem słychać bardzo wyraźnie jak coś w niej chrobocze coś w stylu zmielonych wianków w rowerze i drugie pytanie czy ten pierścień na wałku do którego wchodzi sworzeń od nastawnika powinien dać się przesuwać? u mnie stoi jak wryty. Co mogę jeszcze sprawdzić we własnym zakresie ?
Link do fotek pompy https://drive.google.com/drive/folders/1rH-BHbpIg05AqPNKtM_U9WxKE3Q0kYUX?usp=sharing
Co dalej udało mi się ustalić, pierścień na wałku udało się ruszyć z dużym oporem ale za pomocą śrubokręta udało się przesunąć i chodzi lekko aczkolwiek ma momenty zacinania się co dalej z tym fantem robić?

wojtekkkkk - 24-03-2018, 22:29

pompa po regeneracji i się zatarła. Możliwe że da się naprawić, ale miałem przypadki że po zatarciu pompa na złom


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group