Outlander I GEN Techniczne - Outlander ciężko odpala na zimnym
spooner25 - 05-03-2018, 19:39 Temat postu: Outlander ciężko odpala na zimnym Panowie, szukajka nie dała odpowiedzi więc zapodaję temat do rozkminy:
Od 2 dni zauważyłem, że rano Outlander Turbo ciężko pali. Nie ważne jaka temperatura
zewnętrzna. Akumulator roczny, świece wymienione na używane
Palił od strzała a teraz trzeba go pokręcią. Na ciepłym pali na dotyk.
Co to może być ?
Piwor - 05-03-2018, 20:04
spooner25 napisał/a: | świece wymienione na używane |
spooner25 napisał/a: | Od 2 dni zauważyłem, że rano Outlander Turbo ciężko pali. Nie ważne jaka temperatura
|
Przez ostatnie dwa dni były największe mrozy. Może Twój roczny akumulator jest słaby? Może masz używany olej typu 15W40?
spooner25 - 05-03-2018, 20:09
dzisiaj było ledwie -5 stopni a to samo było po pracy gdzie było -3 stopnie więc pogoda i akumulator raczej nie wchodzi w grę.
Piwor - 05-03-2018, 22:08
Jakieś błędy? Diagnostyka?
Bzyk_R1 - 05-03-2018, 23:32
spooner25, jak już zapali to zgaś i zapal znowu i sprawdź czy wtedy już dobrze i ładnie zapala.
spooner25 - 06-03-2018, 10:49
Dzisiaj rano odpalał bardzo ładnie, może jakiś pojedyńczy wybryk
Bzyk_R1 - 06-03-2018, 13:20
spooner25, zatankuj benzyny pod korek i powinno już nie wracać.
spooner25 - 08-03-2018, 18:57
Objaw jednak powrócił. Benzynę często mam pod korek i to 98.
qba1983 - 25-03-2018, 19:44
jeśli masz lpg to może to być objaw zalewania kolektora resztkanmi gazu z reduktora. mimo różnych zabezpieczeń miałem taką sytuacje że odpalał dopiero po 4 sekundach kręcenia.
bizislawek - 20-05-2018, 00:57
Podczepie sie pod temat bo u mnie tez słabo pali na zimnym silniku , choć jak postoi min 1,5 -2 doby to pali od strzała.
qba1983 znalazłeś sposób na usunięcie tego "zalewania", może ktoś z forumowiczów ma na to sposób?
Edit:
Jest rozwiązanie problemu, lały dwa wtryski gazu, po wymianie wszystko wróciło do normy.
sebeqq - 22-11-2020, 12:23
I mnie dotknął podobny problem.
Autko nagle zaczęło bardzo opornie zapalać "na zimnym" tzn. np. po nocy. Nie chce załapać za pierwszym razem a jeśli się to uda to jakby szarpie i nierówno pracuje przez 1-2 sekundy.
Przejechałem ok 100 km na samej benzynie i zostawiłem auto na noc - to samo.
Jeśli już zapali i od razu go zgaszę to następnym razem zapala natychmiast (zimny silnik). Na ciepłym bez problemów.
Podłączyłem obd i temp cieczy jaką pokazywał to 2 stopnie, temp. zasysanego pow. 6 a temp. zewnętrzna 4 ale to chyba wynika z usytuowania czujników. Co ciekawe kiedy podłączyłem obd to poustawianie wszystkiego trochę mi zajęło - autko w tym czasie nie było zapalone ale kluczyk był przekręcony przez jakieś 2-3 min. i samochód zapalił bez tego przerywania...
Znalazłem jeszcze jeden wątek z tym problemem gdzie winny był chyba jakiś dodatkowy alarm. Ja zastanawiam się czy to może być np pompa paliwa albo jakiś zaworek w układzie paliwowym? 🤔
Gaz założony dopiero parę miesięcy temu, przejechane jakieś 7tkm
woojas25 - 22-11-2020, 19:44
mialem tak samo jak reduktor puszczal gaz po wymianie wszystko ok , mozna tez zakrecic gaz w butli i sprobowac
Bzyk_R1 - 23-11-2020, 21:18
Jak chcecie wykluczyć lpg to trzeba zakręcić zawór w butli na odpalonym silniku i poczekać aż samochód wypali cały gaz z układu i sam przełączy na benzynę. Potem z rana test palenia. Jeżeli są problemy z puszczaniem lpg z reduktora czy wtryskiwaczy to auto powinno zapalić bez problemu.
Powyższe stosujemy gdy nalanie benzyny pod korek nie pomaga, ewentualnie odkręcenie wlewu z rana bezpośrednio przed uruchomieniem.
Arturro_Turbo - 18-01-2021, 11:06
Podczepiam się pod temat.
Auto bez gazu. Świece nowe. Zimny - pierwsze zakręcenie, buja jakby łapał obroty, czasem załapie, a czasem trzeba robić drugi strzał. Przy drugim odpala od razu.
Paliwo często pod korek - tzn. - odpalam po przejechaniu 1,4km ze stacji VPower 100, na takim był strojony, nie ma znaczenia.
Ktoś coś?
Bzyk_R1 - 18-01-2021, 11:16
Bezpośrednio po tankowaniu na full tak też odpala z trudem rano? Spróbuj przed odpaleniem odkręcić korek wlewu i obserwuj czy coś się zmieniło.
|
|
|