To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - wyciek plynu chlodniczego z silnika

Vtec88 - 09-03-2018, 15:38
Temat postu: wyciek plynu chlodniczego z silnika
witam
Co moze byc przyczyna wycieku plynu z tego miejsca?

Po rozgrzaniu silnika mocno cieknie plyn chlodniczy z okolic skrzyni biegow, silnik sie zagrzewa..

film:
https://m.youtube.com/watch?v=h1WS49S1ydY
https://m.youtube.com/watch?v=hGufLY_rzpM

Krzyzak - 09-03-2018, 16:36

Wygląda na oringi na okularach - pod aparatem zapłonowym jest taka dwururka i czasem tam oringi parcieją i puszczają. Ew. każda inna rurka w okolicy - ogrzewanie przepustnicy, nagrzewnica.
Vtec88 - 09-03-2018, 16:58

a pompa wody mogla sie skonczyc ? bo w ogole nie ma chlodzenia... po przejechaniu kilku kilometrow wskazowka na czerwonym i dym z pod maski...
Dodam, ze plyn dopiero zaczyna kapac jak sie silnik rozgrzeje

robertdg - 09-03-2018, 17:47

Skoro nie ma obiegu bo plyn sie ulatnia to jak chcesz aby chlodzenie bylo sprawne, co uzupelnisz to zdazy wyleciec, rozbieraj puszki filtra powietrza, uzupelniaj plyn i obserwuj szukajac miejsca wycieku, pozniej nalezy naprawic co trzeba
Krzyzak - 09-03-2018, 21:10

Vtec88 napisał/a:
a pompa wody mogla sie skonczyc
jest z drugiej strony silnika
Vtec88 - 10-03-2018, 11:26

wiec tak po rozebraniu aparatu i dojscia do zrodla wycieku widze ze woda leci od rozrzadu czyli pompy i plynie pomiedzy glowicami i wylatuje pod aparatem kolo skrzyni

jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ?

Marcino - 10-03-2018, 12:20

Vtec88 napisał/a:
jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ?

Mało możliwe... raczej na gół poleci bo pompa jest na bloku silnika

Krzyzak - 10-03-2018, 12:48

Nie widziałem jeszcze czegoś takiego, ale nie wykluczam.
Tak wygląda dziura po zdjętej pompie. Teoretycznie jest możliwość, żeby tam ciekło i przedostawało się na skrzynię.

Vtec88 - 10-03-2018, 13:17

no to nie mam pojecia skad ten wyciek. Juz chyba czas na zyletki...
robertdg - 10-03-2018, 15:53

Vtec88 napisał/a:
jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ?
Nie, gdyby pompa byla nieszczelna wyciek bylby w okolicy sprezarki klimatyzacji, ale skoro cieknie pod apatratem zaplonowym, to wypadaloby przejrzec rurki po tej stronie silnika, rura 10034 to lacznik w bloku silnika od pompy wody, moze oringi na niej sa uszkodzone


Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze

przemek1602 - 10-03-2018, 19:20

I na ciepłym bo materiał się rozszerza.
Vtec88 - 10-03-2018, 19:54

robertdg napisał/a:

Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze

wyciek nastepuje nawet na zimnym silniku zaraz po wlaniu plynu..

Krzyzak - 10-03-2018, 20:02

robertdg, znacznie częściej cieknie z oringów zaznaczonych na rysunku jako 10199P
to są te "okularki" od nagrzewnicy o których mówiłem na samym początku i dlatego stawiałem na nie
są dokładnie pod aparatem zapłonowym

Hugo - 10-03-2018, 20:22

Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu.
Vtec88 - 10-03-2018, 21:51

Hugo napisał/a:
Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu.


Wyciek jest z tego miejsca


wiec bardzo prawdopodobne, ze to ta rurka
woda leci miedzy glowicami i wyplywa na skrzynie pod aparatem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group