[97-04]Galant EAxA/W - wyciek plynu chlodniczego z silnika
Vtec88 - 09-03-2018, 15:38 Temat postu: wyciek plynu chlodniczego z silnika witam
Co moze byc przyczyna wycieku plynu z tego miejsca?
Po rozgrzaniu silnika mocno cieknie plyn chlodniczy z okolic skrzyni biegow, silnik sie zagrzewa..
film:
https://m.youtube.com/watch?v=h1WS49S1ydY
https://m.youtube.com/watch?v=hGufLY_rzpM
Krzyzak - 09-03-2018, 16:36
Wygląda na oringi na okularach - pod aparatem zapłonowym jest taka dwururka i czasem tam oringi parcieją i puszczają. Ew. każda inna rurka w okolicy - ogrzewanie przepustnicy, nagrzewnica.
Vtec88 - 09-03-2018, 16:58
a pompa wody mogla sie skonczyc ? bo w ogole nie ma chlodzenia... po przejechaniu kilku kilometrow wskazowka na czerwonym i dym z pod maski...
Dodam, ze plyn dopiero zaczyna kapac jak sie silnik rozgrzeje
robertdg - 09-03-2018, 17:47
Skoro nie ma obiegu bo plyn sie ulatnia to jak chcesz aby chlodzenie bylo sprawne, co uzupelnisz to zdazy wyleciec, rozbieraj puszki filtra powietrza, uzupelniaj plyn i obserwuj szukajac miejsca wycieku, pozniej nalezy naprawic co trzeba
Krzyzak - 09-03-2018, 21:10
Vtec88 napisał/a: | a pompa wody mogla sie skonczyc | jest z drugiej strony silnika
Vtec88 - 10-03-2018, 11:26
wiec tak po rozebraniu aparatu i dojscia do zrodla wycieku widze ze woda leci od rozrzadu czyli pompy i plynie pomiedzy glowicami i wylatuje pod aparatem kolo skrzyni
jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ?
Marcino - 10-03-2018, 12:20
Vtec88 napisał/a: | jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? |
Mało możliwe... raczej na gół poleci bo pompa jest na bloku silnika
Krzyzak - 10-03-2018, 12:48
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego, ale nie wykluczam.
Tak wygląda dziura po zdjętej pompie. Teoretycznie jest możliwość, żeby tam ciekło i przedostawało się na skrzynię.
Vtec88 - 10-03-2018, 13:17
no to nie mam pojecia skad ten wyciek. Juz chyba czas na zyletki...
robertdg - 10-03-2018, 15:53
Vtec88 napisał/a: | jest mozliwe ze w przypadku uszkodzenia pompy plyn bedzie wyciekal z drugiej strony silnika czyli splywal pomiedzy glowicami ? | Nie, gdyby pompa byla nieszczelna wyciek bylby w okolicy sprezarki klimatyzacji, ale skoro cieknie pod apatratem zaplonowym, to wypadaloby przejrzec rurki po tej stronie silnika, rura 10034 to lacznik w bloku silnika od pompy wody, moze oringi na niej sa uszkodzone
Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze
przemek1602 - 10-03-2018, 19:20
I na ciepłym bo materiał się rozszerza.
Vtec88 - 10-03-2018, 19:54
robertdg napisał/a: |
Najlepiej uzupelnic uklad chlodzenia i podac mu cisnienie robocze, wtedy napewno wyciek sie pokaze |
wyciek nastepuje nawet na zimnym silniku zaraz po wlaniu plynu..
Krzyzak - 10-03-2018, 20:02
robertdg, znacznie częściej cieknie z oringów zaznaczonych na rysunku jako 10199P
to są te "okularki" od nagrzewnicy o których mówiłem na samym początku i dlatego stawiałem na nie
są dokładnie pod aparatem zapłonowym
Hugo - 10-03-2018, 20:22
Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu.
Vtec88 - 10-03-2018, 21:51
Hugo napisał/a: | Radzę jednak sprawdzić rurkę o nr 10034, widywałem już przypadki jej przegnicia, bo jest z cienkiej blachy i w słabo przewiewnym miejscu i po prostu potrafi przegnić na wylot. To by tłumaczyło natychmiastowy wyciek po wlaniu wody/płynu. |
Wyciek jest z tego miejsca
wiec bardzo prawdopodobne, ze to ta rurka
woda leci miedzy glowicami i wyplywa na skrzynie pod aparatem
|
|
|