[92-96]Lancer CB0 - [CB4A 1.6] co by bylo gdyby - swap
puntspusy - 27-03-2007, 07:19 Temat postu: [CB4A 1.6] co by bylo gdyby - swap witajcie , wiem ze temat byl juz poruszany w przeszlosci ale jakos tak chaotynicze, wiec moze zaczne jeszcze raz, interesuje mnie swap, mam lancera 1,6 16V 113 kM '94 chcialbym zmienic na 1,8 150 kM z colta GTI, teraz moje pytanie jesli znalazl bym walnietego w dupe colta badz colta zaniedbanego to majac czesci do przekladki podejrzewam ze silnik skrzynia komputer zawiecha czy w jakis sensowny sposob daloby sie go zeswapowac ? w golfie np III swap jest wyjatkowo prosty bo praktycznie plug & play wyrzucasz silnik stary wkladasz nowy wchodzi na te same poduszki itd, czy w lancerze byloby podobnie czy byloby z tym duzo druciarstwa, no i przede wszystkim ile by to kosztowalo w sprawdzonym warsztacie tak orientacyjnie , pewnie tez trza by uklad wydechowy przerobic, troche zabawy ciekaw jestem czy jest warto,... prosze o porade aaaa i jeszcze jedno myslalem tez nad zakupem colta GTI w dobrym stanie zrobieniem swapa i sprzedaza colta z moim silnikiem, taki swap na ktorym chyba najmniej trace co wy na te dwie opcje .
p.s. lancer 1.6 16V niejest taki zly ale przyrost mocy o 30 pare jest kuszacy
Hubeeert - 27-03-2007, 09:43
puntspusy napisał/a: | 1,8 150 kM z colta GTI | 1,8 4G93 DOHC 16V 140KM
Zdania wielokrotnie zlozone sa chaotyczne.
puntspusy - 27-03-2007, 09:56
sory za chaos i nieścisłość w mocy
Anonymous - 27-03-2007, 11:54
tez mam lancerka i mnie to zawsze kusiło, ale czy nie warto lepiej z jakiejś starej eclipse kupic 2,0 150KM?~
A przełożyć sie da wszystko, wiem nawet gdzie
Pozdro!
Anonymous - 27-03-2007, 12:27
Tomas79 napisał/a: | tez mam lancerka i mnie to zawsze kusiło, ale czy nie warto lepiej z jakiejś starej eclipse kupic 2,0 150KM?~ | 1. Ciężko będzie dostać silnik w naprawdę dobrym stanie.
2. Dużo roboty i problemów. Ciężko będzie zmieścić tego kolosa pod machą. W Galancie jest już bardzo ciasno, a Colt czy Lancer...
3. Koszty.
Anonymous - 27-03-2007, 13:02
2,0 to żadem kolos
Jak dla mnie koszty nie byłyby zbyt duże - problem to dostanie silnika oraz po głębszym zastanowieniu wolę kupić Gala 2,5 lub juz bawić sie z Legnum Vr4
Choc do lancerka mam sentyment, bo naprawde dobrze się mi nim jeżdziło
puntspusy - 27-03-2007, 14:10
czyli 2,0 z eclipsa mogby byc rozwiazaniem ? gdzie to na slasku moga mi spreparowac ? wydaje mi sie ze eclipsa latwiej bedzie dorwac niz colta GTI...
Rafal_Szczecin - 27-03-2007, 15:06
Tomas79 napisał/a: | 2,0 to żadem kolos |
puntspusy napisał/a: | czyli 2,0 z eclipsa mogby byc rozwiazaniem ? gdzie to na slasku moga mi spreparowac ? wydaje mi sie ze eclipsa latwiej bedzie dorwac niz colta GTI... |
szczerze ? zycze powodzenia. byl juz agent ktory robil taka przekladke i z tego co mi wiadomo to musial ciac podluznice , zeby zmiescic tam ten silnik , i auto rwalo mu niemilosiernie przeguby, do tego nie jechalo prosto itd itd .
Hubeeert - 27-03-2007, 17:36
Pora na male dementi - 4G63 miesci sie BEZ CIECIA PODLUZNIC. Sprawdzone w Krakowie - jtjerry - forum streetracing.pl (ma zakaz pisania ale poszukac jego postow) haslo - mitsukiszka
puntspusy - 28-03-2007, 14:34
z tego co sie zdazylem zorientowac na ten czas najmniej rzezby jest z zeswapowaniem 4G93, bo zawiecha zostaje podobnie jak hamulce i skrzynia, zmienia sie silnik + osprzet, byc moze uk. wydechowy...musze sie wiecej wywiedziec ale jesli juz cos to bede sie raczej decydowal na prostszego swapa, bo z 4G63t lub bez "t" jest duzo wiecej zabawy..
poradcie jesli wiecie cos na temat swapa na 4G93 z 4G92
Anonymous - 28-03-2007, 14:51
Myslę ze ze znalezieniem warsztatu nie byloby problemu większy problem to cena za jaką to zrobią, bo szczerze mówiąc roboty warsztaty mają duzo wiec trzeba ich skusić ceną.
Ja znam warsztat w katowicach, który by to zrobił ale czy mają czas?!
Jest też w orzeszu firmą tuningowa - robią wszystko (moga przygotować auto do rajdów)
http://www.mmt.xu.pl/
Pozdro!
Anonymous - 28-03-2007, 15:02
puntspusy napisał/a: | zawiecha zostaje podobnie jak hamulce i skrzynia, zmienia sie silnik + osprzet, byc moze uk. wydechowy... | Tego wcale bym nie był taki pewny. Colt GTi jest bardziej zglebiony niż standard. Hamulce? Nie masz przypadkiem z tyłu bębnów? Zależy od wersji.
Anonymous - 28-03-2007, 15:06
Myślałem ze to jest oczywiste ze decydując sie na swap'a zmienia sie tez zawieszenie oraz hamulce
Anonymous - 28-03-2007, 15:08
Tomas79 napisał/a: | Myślałem ze to jest oczywiste ze decydując sie na swap'a zmienia sie tez zawieszenie oraz hamulce | Nie dla wszystkich. A szkoda...
Serek - 28-03-2007, 15:29
Cytat: | Myślałem ze to jest oczywiste ze decydując sie na swap'a zmienia sie tez zawieszenie oraz hamulce |
Niekoniecznie. Zależy przede wszystkim od strategii koncernu. Bywa, że część podzespołów pozostaje ta sama. Może to być również wynikiem różnicy roczników.
|
|
|