To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] CJ0 1.3 16V 2000r. Cykanie

xGogi - 29-03-2018, 07:17
Temat postu: [CJ1A 1.3] CJ0 1.3 16V 2000r. Cykanie
Wczoraj oglądałem colta którego chcę kupić. Silnik niestety cyka. W tym silniku jest normalna regulacja i spokojnie sobie wszystko wyreguluję czy tylko wymiana samoregularów. Właściwie jak one się nazywają tak żebym je znalazł. To po prostu popychacze? Łatwo jest to wymienić samemu? Dodam, że olej do wymiany i może to być przez to.

P.S. Olej do niego 10W-40 czy 15W-40 przebieg 215tys i brak wycieków

Bizi78 - 29-03-2018, 08:40

Jest problem bo na przełomie 2000r. zaczęli stosować hydropopychacze w CJ.
Żeby sprawdzić powinno się dać zobaczyć przez korek wlewu oleju lub jeśli masz vin to powinno dać radę w katalogu.

xGogi - 29-03-2018, 11:59

Mógłbyś podesłać link do katalogu? Będę po 18 jechał zobaczyć samochód na diagnostyce bo chyba nie ma katalizatora (słychać przy wyższych obrotach) chcę zobaczyć czy przejdzie normy spalania żeby nie mieć problemów przy przeglądach. Tak one wyglądają? Którą jego część może zobaczę przez korek?Widać, że olej jest stary może to przez to te zawory cykają jeżeli są hydrauliczne


robertdg - 29-03-2018, 12:44

xGogi napisał/a:
Którą jego część może zobaczę przez korek?
Nie zobaczysz, schowane sa wewnatrz ramieniua dźwigni zaworowej
xGogi - 29-03-2018, 15:05

Ma ktoś może fotkę głowicy z hydraulicznymi? Znalazłem tylko ze zwykłymi

Edit: Mam już swojego colta :mrgreen:

czarny.marcin - 30-03-2018, 07:13

Przez korek oleju widać dźwigienkę zaworu na niej jest nakrętka a pod dźwignią zaworową będzie sprężyna , jeśli coś takiego zobaczysz to jest manualne ustawianie luzu zaworowego jeśli dźwignia zaworu nie będzie miała tej nakrętki u góry to pod nią zamiast tej sprężyny jest hydrauliczny popychacz zaworu , który sam sobie już na zdjęciu przedstawiłeś , nie będziesz go widział ale uwierz że on tam jest :) gdyż wtedy siedzi sobie tutaj :

xGogi - 30-03-2018, 07:35

Są mechaniczne. Przez korek było widać sprężyny i śrubę z nakretką od góry
Bizi78 - 30-03-2018, 11:25

xGogi, gratulacje zakupu :D .
Jak możesz to podaj vin na PW, to się sprawdzi dokładnie, z którego roku masz wozidło, bo czasami w dokumentach jest rok pierwszej rejestracji a nie produkcji 8) .

Nasuwa się jeszcze pytanie, czy przy regulacji na śrubkę ten silnik nie ma czasem 8 zaworów :? .

czarny.marcin - 30-03-2018, 14:11

Bizi78 napisał/a:


Nasuwa się jeszcze pytanie, czy przy regulacji na śrubkę ten silnik nie ma czasem 8 zaworów :? .


nie ma takiego :) jeśli już to 12V




.

Bizi78 - 30-03-2018, 16:02

czarny.marcin napisał/a:
nie ma takiego :) jeśli już to 12V

Masz rację 8) .
Katalog ASA trochę wprowadza w błąd bo po vinie auta z 1999r. wychodzi, że są tylko po 4 zawory na dolocie i wydechu :evil: .

krzysieg - 31-03-2018, 08:58

Co do oleju to na początek najlepiej wlać 10w40 ,następna wymiana na taki sam lub lepszy - zależnie od tego ile ci będzie go spalać , mineralny 15w40 odpada .

Kilka lat jeździłem na 10w40 najpierw mobil potem valvoline maxlife na obu brał ok 0,4L/1000km .
W ubiegłym roku zmieniłem olej na valvoline synpower 5w40 .
Pierwsze 500km bez dolewki potem trochę oleju ubyło ,po dolaniu i przejechaniu kolejnych 500 mam poziom nadal max ani 1mm poniżej ...
pewnie po następnych 500 spadnie poziom .
Trochę dziwnie raz bierze olej a raz nie ale ogólnie zmiana pozytywna , jeżdżę na lepszym oleju i dolewam raczej mniej .
Valvoline to olej jak olej :) ale ma dobry stosunek ceny do jakości
Na stronie valvoline możesz sprawdzić liste autoryzowanych sprzedawców , dzięki temu masz pewność że jest oryginalny i zaoszczędzić .

Bizi78 - 31-03-2018, 09:29

krzysieg napisał/a:
Na stronie valvoline możesz sprawdzić liste autoryzowanych sprzedawców , dzięki temu masz pewność że jest oryginalny i zaoszczędzić .

Valvoline maxlife 10W40 ja ostatnio kupowałem w InterCarsie za 86zł/5L, oczywiście po zniżce MM 8) .
Co do brania oleju, to u mnie też na początku nie bierze nic a później zaczyna konsumować :wink: .

xGogi - 02-04-2018, 14:23

Okazało się, że to silnik 12V :(
krzysieg - 04-04-2018, 14:47

xGogi napisał/a:
Okazało się, że to silnik 12V :(

To masz najpopularniejszy najprostszy podstawowy silnik 4G13 1.3 , 12V ,75km .
Zrobiłem 500 km - poziom max , następnie 600km poziom ponad 3/4 między min a max .
Więc jest na pewno lepiej na 5W40 niż 10w40 .
Od dłuższego czasu poci mi się prawdopodobnie z miski olejowej na łączeniu z blokiem silnika. Wstawiając auto z rozgrzanym silnikiem do garażu nigdy nie widziałem plamki oleju na ziemi więc nie wiem czy warto zawracać sobie głowę ,uszczelniać miskę czy zużycie spadnie .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group