To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Katalizator uniwersalny

sebalzk - 12-04-2018, 23:15
Temat postu: Katalizator uniwersalny
Witam, zbliża się czas wymiany katalizatora w moim Lancerze. Wstawiał ktoś u siebie może uniwersalny? Sprawuje się dobrze czy nie warto się? Jeśli tak to prosiłbym o markę. Pytanie dotyczy wersji 2.0 135 KM
bobinho - 13-04-2018, 08:25

Wytnij i wspawaj rurkę.
czarny.marcin - 13-04-2018, 14:23
Temat postu: Re: Katalizator uniwersalny
sebalzk napisał/a:
Witam, zbliża się czas wymiany katalizatora w moim Lancerze. Wstawiał ktoś u siebie może uniwersalny? Sprawuje się dobrze czy nie warto się? Jeśli tak to prosiłbym o markę. Pytanie dotyczy wersji 2.0 135 KM


o którego kata Ci chodzi bo są dwa jeden z kolektorem drugi pod samochodem ?
Do wymiany niby z jakiego powodu ? Są braki w monolicie ,wkład obluzowany ? czy skorodował ?

bobinho napisał/a:
Wytnij i wspawaj rurkę.


brawo TY

nie gadaj głupot , następnym razem zanim coś komuś doradzisz to usiądź i pomyśl




.

bobinho - 13-04-2018, 18:50

Ale co mam przemyslec? Uniwersalny katalizator to pic na wode, zdobycie nowego oryginalnego graniczy z cudem, kupno oryginalnej uzywki tez jest bez sensu. Auto ma zapewne kilkanascie lat wiec opcja ktora przedstawilem jest najlepsza i najtansza. Sam tak zrobilem, auto bez najmniejszych problemow przechodzi badanie spalin, miesiac temu robilem przeglad i diagnosta stwierdzil ze analiza spalin wyszla bardzo ladnie. Jedyny skutek takiej operacji to troche glosniejszy wydech. Tyle w temacie jesli sprawa tyczy sie drugiego kata. Z pierwszym sprawa jest bardziej skomplikowana.
apg2312 - 13-04-2018, 20:34

bobinho napisał/a:
Uniwersalny katalizator to pic na wode

Bo ? Możesz uzasadnić swoje twierdzenie ?
bobinho napisał/a:
zdobycie nowego oryginalnego graniczy z cudem

ASO Mitsubishi, i żadnego cudu nie potrzeba. Oprócz kasy ;)
bobinho napisał/a:
kupno oryginalnej uzywki tez jest bez sensu

Z tym akurat zasadniczo się zgodzę.
bobinho napisał/a:
opcja ktora przedstawilem jest najlepsza i najtansza

Najtańsza tak. Ale czy najlepsza ? Śmiem wątpić.
bobinho napisał/a:
diagnosta stwierdzil ze analiza spalin wyszla bardzo ladnie

Bardzo prawdopodobne. Większość silników w Mitsu (japońskich) nawet bez katalizatora spełni założone przez konstruktorów standardy emisji spalin. Wiem, bo moja Cari z 1996 roku spełnia normę Euro 3 wprowadzoną w 2000 roku.
bobinho napisał/a:
Jedyny skutek takiej operacji to troche glosniejszy wydech

Hmmm...założysz się, że nie jedyny ?

bobinho - 13-04-2018, 21:33

Cena uniwersalnego katalizatora oscyluje w granicach 150-300 zł, a za taką kwotę to mozna odsprzedać stary wkład fabrycznego kata z którego polscy magicy odzyskują platynę, cena oem kata ponad 1000 zł, to jest prosta matematyka, w tak niskiej cenie możemy jedynie otrzymać puszkę imitującą katalizator. Oczywiście nie zabraniam nikomu montażu uniwersalnego bądź nawet ori. Ale moim zdaniem w kilkunastoletnim aucie zupełnie nie ma to sensu, lepiej te pieniądze przeznaczyć na poprawę bezpieczeństwa hamulce, amorki itp.

A co do skutków wspawania rurki, wiem że forumowi puryści uważają ze taki zabieg zmniejsza moc lub zmienia jej charakterystykę, ja bynajmniej nic takiego nie odczułem a znam swoje auto jak własną kieszeń.

Pozdrawiam

sebalzk - 15-04-2018, 19:00

Witam, dziękuję za odpowiedzi. Do wymiany przymierzam się ze względu na ciągły błąd , jeśli chodzi o kata, do tego dochodzi gorsze przyspieszenie itd, także stawiam na katalizator... Chyba że coś sugerujecie sprawdzić najpierw? Powiem szczerze, że nawet nie wiedziałem, że ten model ma dwa katalizatory. Ogólnie czytałem dobre opinie o uniwersalnych katach i stąd moje zapytanie tutaj. Bobinho a co z sondą po wycięciu?
Hornet - 15-04-2018, 20:09

sebalzk napisał/a:
Do wymiany przymierzam się ze względu na ciągły błąd

Znasz numer błędu ?

bobinho - 16-04-2018, 09:03

Drugi katalizator nie ma wpływu na sondy, ponieważ ostatnia znajduje się przed nim. Ale zanim zabierzesz się za zabawę z wycinaniem czegokolwiek to sprawdź czy to napewno to. Trzeba sprawdzić kody błędów i zamrozone ramki jakimś nawet tanim urządzeniem diagnostycznym, albo oddać auto do specjalisty.
Klark - 16-04-2018, 17:16

Też się podepnę pod temat. Zapewne wyskakuje błąd P0420. W moim przypadku już check świeci bez przerwy. Wg mechanika katalizator jeszcze "żyje", w stacji kontroli pojazdów testy spalin wykazały, że są spełnione normy EURO 6 (gdzie w Lancerze są Euro 4 wymagane). Brak pomysłu, jak się z tym uporać. Nie będę wymieniał katalizatora w ciemno na inną używkę bądź uniwersalny, bo nie mam gwarancji, że to pomoże.
sla - 16-04-2018, 17:19

bobinho napisał/a:
w tak niskiej cenie możemy jedynie otrzymać puszkę imitującą katalizator.

Masz bardzo rozległą wiedzę na ten temat. Np sonda w ASO też kosztuje krocie co nie znaczy , że uniwersalna do niczego się nie nadaje. Ja czekam kiedy zaczną zabierać dowody rejestracyjne samochodów nie spełniających warunków homologacji.

bobinho - 17-04-2018, 08:29

Uwielbiam takich szeryfow ekologii. Wymieniles swoje katalizatory po 150 tys km? Bo nie wiem czy wiesz ale oryginalne po takim wlasnie przebiegu nalezy wymienic bo traca swoje wlasciwosci jesli nie to prawie tak jakbys ich nie mial.

W porzadnym certyfikowanym katalizatorze jest ok 2,5-3,0g platyny oblicz sobie ile kosztuje sam metal szlachetny ktory die tam znajduje, wtedy moze zobaczysz ze katy uniwersalne to oszustwo.

apg2312 - 17-04-2018, 09:55

bobinho, uwielbiam takich wszystkowiedzących proroków, jak ty :P
bobinho napisał/a:
W porzadnym certyfikowanym katalizatorze jest ok 2,5-3,0g platyny

A nie przyszło ci do głowy, że są inne związki chemiczne, które funkcję katalizatora spełniają nawet lepiej od platyny, na dokładkę za ułamek jej ceny ?
https://moto.wp.pl/tlenek-mulitu-alternatywa-dla-platyny-w-silnikach-diesla-6068769109865601a
http://ulicaekologiczna.p...nanie-z-platyna
Aha - w katalizatorze samochodowym nie stosuje się tylko platyny, a ogólnie platynowce - platynę, rod i pallad. To raz.
bobinho napisał/a:
z którego polscy magicy odzyskują platynę

Polscy magicy niczego nie odzyskują, tylko sprzedają wkłady katalizatorów do Niemiec. Żadna polska huta nie posiada technologii do odzysku platynowców. To dwa.
bobinho napisał/a:
katy uniwersalne to oszustwo.

Hosanna, chwalmy Pana, następny samozwańczy mesjasz zstąpił na świat i głosi prawdy objawione :P
Jakie jeszcze straszne tajemnice nam zdradzisz ? :P

bobinho - 17-04-2018, 10:45

Podpieraj sie dalej wiedza z internetu, powodzenia. Szkoda mi juz limitu danych na ten temat.

Pozdrawiam wszystkich teoretykow z wiedza zdobyta w autoswiecie, tvn turbo i googlach. :)

apg2312 - 17-04-2018, 11:30

bobinho napisał/a:
Podpieraj sie dalej wiedza z internetu

A co ? Mam się może twoja wiedzą podpierać ? Bo ty tak powiedziałeś, i tam ma być ?
Ja przynajmniej na poparcie tego co piszę potrafię coś przytoczyć czy zalinkować. Ty tylko piszesz, żeby pisać, nawet jak nie masz nic do napisania.

bobinho napisał/a:
Szkoda mi juz limitu danych na ten temat.

Jak się nie ma nic sensownego do powiedzenia, ani na dokładkę żadnych argumentów na poparcie swoich "mondrości", to każdy pretekst jest dobry, żeby zakończyć temat.

bobinho napisał/a:
Pozdrawiam wszystkich teoretykow z wiedza zdobyta w autoswiecie, tvn turbo i googlach.

Wolę tam poszukać wiedzy, niż czytać takiego "fachoffca", "specjalistę" i "praktyka" jak ty.

Ale OK, trzymam cie za słowo, że zakończyłeś swoją "produkcję".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group