To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander Ogólne - Różnica bieżnika w oponach

Artipb - 13-04-2018, 14:15
Temat postu: Różnica bieżnika w oponach
Może gdzieś było coś takiego, ale albo źle szukałem, albo jestem ślepy.
Mam dwuletnie opony letnie,kupione jako nowe, przebieg może koło 15 tys km.
99,9% czasu jeżdżę na 2WD.Między przednią osią napędzaną a tyłem jest jakieś 1-2 mm różnicy w wysokości.Można tak jeździć, czy nutę za bardzo.Opinie o eksploatacji opon w autach 4x4 są delikatnie mówiąc różne-wiadomo, że odpada zakładanie np.opon różnych producentów czy łączenie nowych ze zużytymi.
Ale tu jestem w kropce,a zamiana tył-przód raz że do końca problemu nie rozwiązuje,a dwa podobno może skutkować wyząbkowaniem opon.

krzychu - 13-04-2018, 14:18

Ja wychodzę z założenia że opony trzeba ciągle rotować przód <-> tył... Wtedy się równo zużyją.
Artipb - 13-04-2018, 15:52

Ciągle? Co trasę czy co tydzień?Jakiś absurd.

W I sezonie przejechałem od czerwca do października może 4 kkm.Opony były nietknięte.Pozostałe 11 kkm w zeszłym sezonie letnim.Więc de facto po tym jednym sezonie jest różnica.
2 mechaników z serwisu mitsu każe zmienić przód-tył, ale dopiero po tym sezonie, jeden każe zmienić, ale już teraz.Wszyscy zgodnie twierdzą, że jak zostawię jak jest, to też nic się nie dzieje.

Mam ochotę zmienić, ale znowu jeden magik straszy, że może się zdarzyć, że po zmianie osi (do dotychczasowego położenia się ułożyły) opony mogą zacząć ząbkować...

lexus - 13-04-2018, 18:21

co roku zmieniam na krzyż i nic się nie dzieje (letnie) a zimówki na osiach jednej strony i to samo
krzychu - 13-04-2018, 20:21

Artipb napisał/a:
Ciągle? Co trasę czy co tydzień?Jakiś absurd.


Ciągle znaczy przy każdej zmianie... No bez przesady.

Ząbkować moim zdaniem właśnie będą mniej (bo ząbkują raczej tyle więc mają szanse się wyrównać z przodu jak zmienisz).

Podobno jest problem z "na krzyż" (znaczy była teoria że np. przód na tył, a tył na przód krzyżowo) ale odwrócenie opony względem kierunku (i tak dotyczyło to tylko symetrycznych i asymetrycznych bo kierunkowych nie można na krzyż) powoduje szybsze zużycie zbrojenia w oponie (co może ma jakiś sens bo siły inaczej działają).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group