Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Tuning Cari 1.6?
Anonymous - 27-03-2007, 17:08 Temat postu: [Cari 1.6] Tuning Cari 1.6? Kupiłem niedawno żone cari 1,6 2001 bo chciała cos ładnego z wiekszym bagażnikiem
Ostatnio troche nim pojezdziłem i w zasadzie rewelacja tylko troszke mi brakuje mocy.
Niby 103 KM, 190 pójdzie ale jakoś tak słabiej od octavi czy laguny 1,6 (wiem wiem laguna ma 110 KM).
Pytanie proste jest jakies pole manewru w tym silniczku czy mam sie nastawiać na zmianę na 1,8 GDI (zdaje sie z prościej cały samochod niż silnik). Jeśli jednak sugerujecie zmine silnika (szkoda by mi było bo niecałe 80000 przebiegu i zegarek po prostu) to na jaki.
dzieki
demonik
mlun - 27-03-2007, 17:15
Lepiej rozjerzeć się za GDI chyba niż bawić się w przekladki.
Anonymous - 27-03-2007, 17:16
Jak ładnie pracuje to nic nie ruszać, a jak chcesz zmian to na
Galant 2.5 V6, pali jak smok, szumi pięknie, kopa ma wystarczającego no i bagażnik większy
tak jak kolega powiedział, sensowniej będzie zakupić Cari GDI niż kombinować...
Robson86 - 27-03-2007, 18:04
demonik napisał/a: | Jeśli jednak sugerujecie zmine silnika (szkoda by mi było bo niecałe 80000 przebiegu i zegarek po prostu) to na jaki. |
Jesli juz chcesz sie zastanawiac nad jakims silniczkiem w Carismie to tylko GDI. leser napisał/a: | Jak ładnie pracuje to nic nie ruszać, |
...grunt to tez trafic na w miare zadbany egzemplarz
pozdroo
saphire - 27-03-2007, 18:42
I nie przekładać bo to się po pierwsze nie opłaca a po drugie masa kombinowania i wymiany pół auta więc lepiej albo kupić Carismę GDI albo Gala 2.5V6
Anonymous - 27-03-2007, 18:44 Temat postu: róznice 1,6-1,8 ? Trafiłem zadbany egzemplaz, z małym przebiegiem garazowany troche sie wachałem nad space starkiem ale nie moglem trafić niczego ciekawego a ten 1,6 wziolem bo mnie facet przekonał ze to silnik robiony do spóły z Volvo, trwały i oszczedny.
Jak na 1,6 jest bardzo cichy( stojąc przy samochodzie nie słysze go do 2000 obrotów! a w środku do 4000 obrotow) i mało pali (8,2 miasto stołeczne w korkach to naprawde niezły wynik) a straszyli mnie ze 1,8 GDI nie schodzi poniżej 11. to jak to jest?
Robson86 - 27-03-2007, 19:01
demonik napisał/a: | a straszyli mnie ze 1,8 GDI nie schodzi poniżej 11. to jak to jest? |
Wielka bezedura -ktos sie nie znal, nie jezdzil nigdy GDI...
Mi w miescie (wskazania kompa) pali w granicach 7,5...no max 8,5 (przy wcale nie wolnej jezdzie)...a co dopiero na trasce A dojscie do 11l/100 hmmm moze przy predkosciach powyzej 140
pozdroo
Matejko - 27-03-2007, 19:08
demonik napisał/a: | przekonał ze to silnik robiony do spóły z Volvo, trwały i oszczedny. |
to ci nowosc, jeszcze cos ci naopowiadal ??
jesli auto dla zony to jej w zupelnosci 1.6 wystarczy, a ty pewnie nie bedziesz czesto nim jezdzil bo jak rozumiem to masz cos innego - wiec szkoda pieniedzy jesli ten egzemplarz ktory posiadasz taki zadbany
nie wiem z jaka octavia sie sprawdzales - ale jak ja sie probowalem z 75 koni czy tam 100 to jakos zostawaly w tyle, dupcie pokazywala dopiero 1.8T
Anonymous - 27-03-2007, 19:57
Ok. Dzieki wszystkim.
Tak infomacyjnie porowniania dynamiki jazdy były czysto subiektywne nie robilem wyścigow na torze, pomiarów czasów itp.
Matejko - 1,6 skody ma 98 koni z 2 zaworow na cylinder, kosztem złuzycia paliwa można go podkrecic do 108 moze akurat takiego miałem
Silnik 1,6 po 99 roku był produkowany na jednej taśmie w Holandii z silnikami Volvo. nie mam pewności czy wkładali go do obu samochodów z róznym deklem na zaworach czy tylko szły na taśmie razem bloki ale coś tam było robione. S40 miało taki silnik od 1997 r.
Podobnie jak stare disele bodaj 1,9 były robione przez Renault do obu tych samochodów. Ten sam silnik(ale z gorszym osprzętem) był potem w megance i Lagunie.
Za pare dni bede w Holandi moge dopytac.
saphire - 27-03-2007, 20:05
U mnie w mieście GDI _WSZYSTKIM_ palą 11 - taka specyfika kombinacji korków, mocno górzystego terenu i pierdyliona świateł na dwóch głównych przelotówkach przez miasto. Oczywiście zgadzam się z tym że w innym mieście po płaskim na szerokich i przepustowych arteriach może palić parę literków mniej tym bardziej że moja w trasie przy energicznej jeździe łyka tylko 7 literków
Matejko - 27-03-2007, 20:11
demonik napisał/a: | Silnik 1,6 po 99 roku był produkowany na jednej taśmie w Holandii z silnikami Volvo. nie mam pewności czy wkładali go do obu samochodów z róznym deklem na zaworach czy tylko szły na taśmie razem bloki ale coś tam było robione. S40 miało taki silnik od 1997 r. |
to ja mam zupelnie inne informacje - tzn i volvo i carisma mialy 1.6 ale to nie byl ten sam silnik jeden byl konstrukcja mitsubishi 4g92, a drugi volvo,
Anonymous - 27-03-2007, 20:12
Mojemu tacie Cari GDI pali w cholernie zatłoczonej Łodzi max 9 l przy dosc agresywnej jezdzie. Na trasie tak z 6-6,5 litra to norma. A silniczek chodzi cudownie
saphire - 27-03-2007, 20:18
Marcinlodz napisał/a: | Mojemu tacie Cari GDI pali w cholernie zatłoczonej Łodzi max 9 l przy dosc agresywnej jezdzie. |
A są w Łodzi górki takie po 100-150m przewyższenia? Bo jak nie ma i jeździ prawie po płaskim to nie ma co się porównywać bo ja praktycznie 4-5 razy dziennie z jednej górki na drugą taką drałuję a spalanie chwilowe pod górkę to mi komp pokazuje wtedy w okolicach 25-35 litrów na setkę
Chooper - 27-03-2007, 20:27
wskazania komputera, to sobie w buty wsadźcie, wyżsi bedziecie. Jak ktoś ma miasto
saphire napisał/a: | pierdyliona świateł na dwóch głównych przelotówkach przez miasto. |
to auto z silnikiem 1.8 pali jak smok, bo nie zdązy sobie dobierać optymalnego poboru paliwa do obrotów i warunków jazdy
Robson86 - 27-03-2007, 20:33
Chooper napisał/a: | wskazania komputera, to sobie w buty wsadźcie, wyżsi bedziecie. |
Niech nawet komp przeklamuje o 1 litr...to i tak dobrze (zreszta w Cari ktos kiedys pisal ze komp podaje wartosci +/- 0,5l/100KM). Wiec orientacyjnie wynik jest zblizony. Tym bardziej ze co kilkanascie KM resetuje kompa. Wtedy szybciej (zmienia sie)podaje zuzycie paliwka
Jasne ze nie jest to dokladny wynik...ale orientacyjnie pokazuje ile w tym momencie pali
Pozdroo
|
|
|