[97-04]Galant EAxA/W - [EAxW] Klekotanie silnika na luzie
crushyna - 16-04-2018, 17:54 Temat postu: [EAxW] Klekotanie silnika na luzie Hej!
Jeszcze miesiąc temu wszystko było OK i spod maski grała symfonia V6.
Około 2 tygodnie temu zauważyłem takie oto klekotanie - szybkie google i odpowiedź, że "popychacze hydrauliczne".
Dla większości rozwiązaniem był ceramizer - zalałem tydzień temu, wyjeździłem 100km póki co (producent zaleca 200), ale klekotanie nadal nie ustępuje.
Żeby było ciekawiej - raz jest a raz go nie ma, ale pojawia się tylko i wyłącznie na luzie, nagrzany silnik i około 500-700 rpm.
Zalany jest olejem Motul 10W40 6100, wymieniony z filtrami jakieś 900km temu.
Poza tym, naprawiane były:
2016:
- wymiana uszczelniacza wałka rozrządu
- wymiana filtru oleju
- wymiana filtru paliwa
- wymiana rolki napinającej pasek rozrządu
- wymiana uszczelniacza wału korbowego
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana paska rozrządu
- wymiana filtra powietrza
- wymiana rolki prowadzącej pasek rowkowy
- wymiana pompy cieczy chłodzącej
2018:
- wymiana piasty lewy przód + łożysko
- wymiana wszystkich klocków hamulcowych (nie dopytałem o markę)
- wymiana jednego zacisku hamulcowego z tyłu (był zapieczony)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (wlany był nieodpowiedni olej, teraz jest LEPIEJ)
- wymiana napinacza rozrządu
- wymiana wszystkich sprężyn + uzupełnienie jednej kopułki (jakimś cudem nie było)
- wymiana oleju w silniku i filtru
Tutaj filmik z całego zajścia:
Galant 2.5 V6 klekotanie
No i za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha.
Sprzęgło samo z siebie chodzi trochę ciężej (delikatnie skrzypi na końcu) ale łapie bez problemu i sztywno - żadnych ślizgów nie ma.
Szykować się na wymianę / regenerację popychaczy? Czy może sprzęgło?
Jakie są ewentualne koszty i ile to trwa?
Ewentualnie: czy samochód przejedzie z tym około 3000-4000 Km?
robertdg - 16-04-2018, 20:07
crushyna napisał/a: | No i za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha. | Masz problem ze skrzynia skoro ustaje przy całkowicie wcisnietym sprzegle
przemek1602 - 16-04-2018, 21:39
Co do ceramizera to działa po kilku tysiącach, zmieniam olej co 10 i wlewam nowy ceramizer, po 15tys zaczyna w pełni działać. Jest to rozwiązanie do zdrowych silników. Podstawą jest dobry olej a nie jakiś gm czy podrabiany castrol, mobil, a nawet motul.
Co do twojego problemu to może ci już nity haczą na tarczy sprzęgła?
Paweł84 - 16-04-2018, 22:26
do zdrowych silników wystarczy olej a nie ceramizer
adamek90 - 16-04-2018, 22:38 Temat postu: Re: Klekotanie silnika na luzie
crushyna napisał/a: |
No i za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha.
S? |
Łożyska w skrzyni biegów.
milo - 16-04-2018, 22:54
crushyna napisał/a: | za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha. |
Skrzynia... sama wymiana łozysk nie zawsze pomaga
Sprawdz na luzie jak silnik pracuje skieruj lewarek w strone wstecznego do lekkiego oporu
crushyna - 16-04-2018, 23:52
milo napisał/a: | crushyna napisał/a: | za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha. |
Skrzynia... sama wymiana łozysk nie zawsze pomaga
Sprawdz na luzie jak silnik pracuje skieruj lewarek w strone wstecznego do lekkiego oporu |
A co poza łożyskami?
Strzelam, że automatycznie sprzęgło i wysprzęglik do tego.
Krzyzak - 17-04-2018, 08:00
Niestety ale problem z lozyskami jest dosc powszechny w manualnych skrzyniach do V6.
Polecam albo zrobic samemu albo oddac do Marka Malika (szukaj na FB) - on robi te skrzynie zawodowo. Oddasz stara i tego samego dnia wysyla zrobiona skrzynie (ma na pewno kilka na stanie).
crushyna - 17-04-2018, 14:19
Ok, dzięki wielkie!
Jakich kosztów (montaż / demontaż skrzyni + zakup regenerowanej) się spodziewać, aby się nie naciąć?
jacek11 - 17-04-2018, 16:44
Za wymianę mechanik skasuje ok. 500-600 zł. Regenerowana skrzynia chyba 1400 zł,ale nie jestem pewien. Do tego olej, ok. 100 zł. Ewentualnie sprzęgło,jeśli jest już zużyte.
[ Dodano: 17-04-2018, 16:47 ]
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41595
Tutaj znajdziesz sporo informacji na temat skrzyni.
crushyna - 02-06-2018, 13:48
Cześć!
Odświeżam temat
Skrzynia została wymieniona na regenerowaną.
Z zauważalnych plusów:
- biegi wchodzą łatwiej (dużo łatwiej!)
- sprzęgło nie skrzeczy na końcu
Natomiast klekot nadal pozostał. Jest trochę ciszej, ale nadal pozostaje.
Dołączam filmik:
Galant Avance po wymianie skrzyni biegów
(Tak wiem, wskazówka temperatury jest na 2/3. Wentylatory nie włączają się na drugi (szybszy) obieg, prawdopodobnie rezystor siadł. Za 2 tygodnie do mechanika wróci)
Czyżby wypadało również wymienić sprzęgło do kompletu? (nie wymieniałem bo działa dobrze - łapie dosyć ostro i się nie ślizga).
milo - 02-06-2018, 21:30
To skrzynia tak hałasuje zrób tak jak napisałem wczesniej z lewarkiem
crushyna - 02-06-2018, 22:24
milo napisał/a: | To skrzynia tak hałasuje zrób tak jak napisałem wczesniej z lewarkiem |
Hej!
Właśnie byłem na rundce wokoło osiedla, silnik rozgrzałem do momentu aż zaczęło klekotać.
Przy próbie wrzucenia wstecznego (do lekkiego oporu) klekotanie ucicha.
Cóż to oznacza?
milo - 04-06-2018, 14:54
crushyna napisał/a: | Przy próbie wrzucenia wstecznego (do lekkiego oporu) klekotanie ucicha.
Cóż to oznacza? |
No własnie kto zgadnie
crushyna - 04-06-2018, 15:05
milo napisał/a: | crushyna napisał/a: | Przy próbie wrzucenia wstecznego (do lekkiego oporu) klekotanie ucicha.
Cóż to oznacza? |
No własnie kto zgadnie |
Strzelam - sprzęgło do odpowietrzenia?
|
|
|