To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxW] Klekotanie silnika na luzie

crushyna - 16-04-2018, 17:54
Temat postu: [EAxW] Klekotanie silnika na luzie
Hej!

Jeszcze miesiąc temu wszystko było OK i spod maski grała symfonia V6.
Około 2 tygodnie temu zauważyłem takie oto klekotanie - szybkie google i odpowiedź, że "popychacze hydrauliczne".
Dla większości rozwiązaniem był ceramizer - zalałem tydzień temu, wyjeździłem 100km póki co (producent zaleca 200), ale klekotanie nadal nie ustępuje.

Żeby było ciekawiej - raz jest a raz go nie ma, ale pojawia się tylko i wyłącznie na luzie, nagrzany silnik i około 500-700 rpm.

Zalany jest olejem Motul 10W40 6100, wymieniony z filtrami jakieś 900km temu.

Poza tym, naprawiane były:
2016:
- wymiana uszczelniacza wałka rozrządu
- wymiana filtru oleju
- wymiana filtru paliwa
- wymiana rolki napinającej pasek rozrządu
- wymiana uszczelniacza wału korbowego
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana paska rozrządu
- wymiana filtra powietrza
- wymiana rolki prowadzącej pasek rowkowy
- wymiana pompy cieczy chłodzącej

2018:
- wymiana piasty lewy przód + łożysko
- wymiana wszystkich klocków hamulcowych (nie dopytałem o markę)
- wymiana jednego zacisku hamulcowego z tyłu (był zapieczony)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (wlany był nieodpowiedni olej, teraz jest LEPIEJ)
- wymiana napinacza rozrządu
- wymiana wszystkich sprężyn + uzupełnienie jednej kopułki (jakimś cudem nie było)
- wymiana oleju w silniku i filtru

Tutaj filmik z całego zajścia:
Galant 2.5 V6 klekotanie

No i za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha.
Sprzęgło samo z siebie chodzi trochę ciężej (delikatnie skrzypi na końcu) ale łapie bez problemu i sztywno - żadnych ślizgów nie ma.

Szykować się na wymianę / regenerację popychaczy? Czy może sprzęgło?
Jakie są ewentualne koszty i ile to trwa?

Ewentualnie: czy samochód przejedzie z tym około 3000-4000 Km?

robertdg - 16-04-2018, 20:07

crushyna napisał/a:
No i za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha.
Masz problem ze skrzynia skoro ustaje przy całkowicie wcisnietym sprzegle
przemek1602 - 16-04-2018, 21:39

Co do ceramizera to działa po kilku tysiącach, zmieniam olej co 10 i wlewam nowy ceramizer, po 15tys zaczyna w pełni działać. Jest to rozwiązanie do zdrowych silników. Podstawą jest dobry olej a nie jakiś gm czy podrabiany castrol, mobil, a nawet motul.
Co do twojego problemu to może ci już nity haczą na tarczy sprzęgła?

Paweł84 - 16-04-2018, 22:26

do zdrowych silników wystarczy olej a nie ceramizer
adamek90 - 16-04-2018, 22:38
Temat postu: Re: Klekotanie silnika na luzie
crushyna napisał/a:



No i za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha.
S?


Łożyska w skrzyni biegów.

milo - 16-04-2018, 22:54

crushyna napisał/a:
za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha.

Skrzynia... sama wymiana łozysk nie zawsze pomaga
Sprawdz na luzie jak silnik pracuje skieruj lewarek w strone wstecznego do lekkiego oporu

crushyna - 16-04-2018, 23:52

milo napisał/a:
crushyna napisał/a:
za każdym razem jak wcisnę sprzęgło do końca to klekotanie ucicha.

Skrzynia... sama wymiana łozysk nie zawsze pomaga
Sprawdz na luzie jak silnik pracuje skieruj lewarek w strone wstecznego do lekkiego oporu


A co poza łożyskami?

Strzelam, że automatycznie sprzęgło i wysprzęglik do tego.

Krzyzak - 17-04-2018, 08:00

Niestety ale problem z lozyskami jest dosc powszechny w manualnych skrzyniach do V6.
Polecam albo zrobic samemu albo oddac do Marka Malika (szukaj na FB) - on robi te skrzynie zawodowo. Oddasz stara i tego samego dnia wysyla zrobiona skrzynie (ma na pewno kilka na stanie).

crushyna - 17-04-2018, 14:19

Ok, dzięki wielkie!
Jakich kosztów (montaż / demontaż skrzyni + zakup regenerowanej) się spodziewać, aby się nie naciąć? :oops:

jacek11 - 17-04-2018, 16:44

Za wymianę mechanik skasuje ok. 500-600 zł. Regenerowana skrzynia chyba 1400 zł,ale nie jestem pewien. Do tego olej, ok. 100 zł. Ewentualnie sprzęgło,jeśli jest już zużyte.

[ Dodano: 17-04-2018, 16:47 ]
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41595
Tutaj znajdziesz sporo informacji na temat skrzyni.

crushyna - 02-06-2018, 13:48

Cześć!

Odświeżam temat :)
Skrzynia została wymieniona na regenerowaną.
Z zauważalnych plusów:
- biegi wchodzą łatwiej (dużo łatwiej!)
- sprzęgło nie skrzeczy na końcu

Natomiast klekot nadal pozostał. Jest trochę ciszej, ale nadal pozostaje.
Dołączam filmik:

Galant Avance po wymianie skrzyni biegów

(Tak wiem, wskazówka temperatury jest na 2/3. Wentylatory nie włączają się na drugi (szybszy) obieg, prawdopodobnie rezystor siadł. Za 2 tygodnie do mechanika wróci)

Czyżby wypadało również wymienić sprzęgło do kompletu? (nie wymieniałem bo działa dobrze - łapie dosyć ostro i się nie ślizga).

milo - 02-06-2018, 21:30

To skrzynia tak hałasuje zrób tak jak napisałem wczesniej z lewarkiem
crushyna - 02-06-2018, 22:24

milo napisał/a:
To skrzynia tak hałasuje zrób tak jak napisałem wczesniej z lewarkiem


Hej!
Właśnie byłem na rundce wokoło osiedla, silnik rozgrzałem do momentu aż zaczęło klekotać.
Przy próbie wrzucenia wstecznego (do lekkiego oporu) klekotanie ucicha.

Cóż to oznacza?

milo - 04-06-2018, 14:54

crushyna napisał/a:
Przy próbie wrzucenia wstecznego (do lekkiego oporu) klekotanie ucicha.

Cóż to oznacza?

No własnie kto zgadnie :D

crushyna - 04-06-2018, 15:05

milo napisał/a:
crushyna napisał/a:
Przy próbie wrzucenia wstecznego (do lekkiego oporu) klekotanie ucicha.

Cóż to oznacza?

No własnie kto zgadnie :D


Strzelam - sprzęgło do odpowietrzenia? :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group