To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Galant 2.0 benzyna 1998 check engine

tcr - 18-04-2018, 13:47
Temat postu: Galant 2.0 benzyna 1998 check engine
Witam Wszystkich

Sprawa wygląda następująco. Na zimnym problemu z odpaleniem nie ma, natomiast czasami zdarza się, że nie mogę uruchomić na ciepły (silnik na chwilę załapie i gaśnie, po kilku próbach udaje się silnik uruchomić). Podczas jazdy zapala się kontrolka check engine, potem gaśnie, zapala się na chwilę i tak losowo, czasami jest tak, że kontrolka nie zapali się przez cały dzień. Z zapaloną kontrolką check engine jedzie normalnie, silnik "szarpnie" i gaśnie i tak się powtarza. Świece, kable, cewki, sprawne. Problem jest zarówno na benzynie jak i na gazie.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Bizi78 - 18-04-2018, 16:22

Może zacznij od wymrugania błędów.
tcr - 18-04-2018, 16:43

kiedyś próbowałem ale u mnie to nie działa
Krzyzak - 18-04-2018, 16:56

musi działać, jeśli masz pewność, że próbujesz to zrobić prawidłowo, to znaczy, że masz uszkodzone przewody do ECU (lub złącze JOBD)
tcr - 18-04-2018, 17:12

1-4 mostkowałem włączałem zapłon i nic

[ Dodano: 18-04-2018, 17:24 ]
w samochodzie ma gaz - może coś gazownicy zrąbali przy montażu? Mam tak że jak wyjmę sterownik gazu to nie uruchomię samochodu, chyba że zrobię mostki na odpowiednich pinach. Nie wiem czy tak powinno być - ale wydaje mi się że nie powinno

plecho1 - 18-04-2018, 17:32

To całkiem normalne że po wyjęciu sterownika LPG nie odpalisz auta bo sygnał od wtryskiwaczy benzynowych idzie przez sterownik aby sterownik LPG widział czasy wtrysków benzyny i aby mógł emulować pracę wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy na LPG.
Podstawa to sprawdzenie błędów silnika, metoda błyskowa powinna u Ciebie działać, może odwrotnie liczysz piny.

tcr - 18-04-2018, 17:46

idę sprawdzę jeszcze raz - mostek robiłem na dobrym - nie wiedziałem że ze sterownikiem gazu tak jest, że jak wyjmiemy to nie odpali - mogli by dodatkowe połączenie zrobić przed gniazdem i nie było by problemu z mostkowaniem - dzięki za info idę grzebać w obd

[ Dodano: 18-04-2018, 18:28 ]
Byłem mostek zrobiłem - okazało się że wcześniej robiłem nie tak

Kontrolka ABS 3 x wolno i 4 x szybko

i

Kontrolka Check Engine: 4 x wolno i 3 x szybko ( choć w tym przypadku 4 x wolno jakoś nieregularnie mrugało)

czyli jak sądzę wyszły błędy: 34 i 43

Teraz szukam listy

Dzięki za przypomnienie o tej możliwości sprawdzenia - jak się okazało z gniazdem wszytko ok.

[ Dodano: 18-04-2018, 18:30 ]
poprawka 2 x wolno i 4 szybko

[ Dodano: 18-04-2018, 18:37 ]
Krzyzak napisał/a:
musi działać, jeśli masz pewność, że próbujesz to zrobić prawidłowo, to znaczy, że masz uszkodzone przewody do ECU (lub złącze JOBD)


A czy mógłbyś podrzucić listę i pomóc te błędy zinterpretować - średnio to ogarniam

Z kontroli ABS wychodzi 24 błąd a z kontrolki Check Engine 43

apg2312 - 18-04-2018, 20:13

W posiadanym przez mnie spicie kodów błędów Mitsu błąd 43 to "EGR fault" - błąd EGR

Kody błędów ABS :

11, 12, 13, 14 - czujniki prędkosci kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył) - brak sygnału
15 - czujnik prędkości auta
16 - zasilanie (aku, alter)
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie
33 - problem z lampami stopu
41, 42, 43, 44 - elektrozawór sterujący hamowaniem koła - po kolei, jak 11-14
51 - przekażnik główny abs
53 - przekaźnik główny silnika
63 - ECU systemu abs

tcr - 18-04-2018, 20:22

apg2312 napisał/a:
W posiadanym przez mnie spicie kodów błędów Mitsu błąd 43 to "EGR fault" - błąd EGR

Kody błędów ABS :

11, 12, 13, 14 - czujniki prędkosci kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył) - brak sygnału
15 - czujnik prędkości auta
16 - zasilanie (aku, alter)
21, 22, 23, 24 - identycznie jak 11-14, ale zwarcie
33 - problem z lampami stopu
41, 42, 43, 44 - elektrozawór sterujący hamowaniem koła - po kolei, jak 11-14
51 - przekażnik główny abs
53 - przekaźnik główny silnika
63 - ECU systemu abs



Podziękował

ale z błędem 24 to ni w ząb nie kumam o co chodzi

Bizi78 - 18-04-2018, 20:25

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
tcr - 18-04-2018, 20:31

43 już nie mruga - kontrolka check engine mruga szybko i nieprzerwanie - to chyba oznacza brak błędu

Ale do rzeczy

Są dwa czujniki przy EGR - choć nie wiem po co aż dwa

Wyjąłem wtyczkę w jednym z nich, do którego miałem lepszy dostęp, przeczyściłem dwa piny w czujniku małym nożem - były z deka zaśniedziałe a we wtyczce poprawiłem trochę blaszki, założyłem wtyczkę, zdjąłem klemę na kilkanaście sekund I BŁĘDU NIE POKAZUJE :biggrin:

Z tym błędem 24 nie przychodzi mi nic do głowy o co chodzi - na szczęście jest mniej istotny.


Dzięki za zainteresowanie tematem

Pozdrawiam

apg2312 - 18-04-2018, 20:41

tcr napisał/a:
Z tym błędem 24 nie przychodzi mi nic do głowy o co chodzi

czujnik prędkości kół lewy tył zwarcie

plecho1 - 18-04-2018, 21:07

Jakbyś nie miał pewności co do interpretacji błysków to nagraj film komórką i link wklej tu do tematu.
Krzyzak - 18-04-2018, 21:48

Kod:
okazało się że wcześniej robiłem nie tak
- tak na przyszłość to pin nr 1 jest oznaczony cyfrą 1 na złączu :)

tcr - 19-04-2018, 18:29

Dziś znowu zapalił się check engine - poruszałem wtyczką od tego czujnika przy EGR i potem było ok - zobaczę co przyniosą dalsze dni

[ Dodano: 19-04-2018, 18:30 ]
Krzyzak napisał/a:
Kod:
okazało się że wcześniej robiłem nie tak
- tak na przyszłość to pin nr 1 jest oznaczony cyfrą 1 na złączu :)


teraz już na pewno się nie pomylę w żadnym obd

[ Dodano: 19-04-2018, 18:32 ]
apg2312 napisał/a:
tcr napisał/a:
Z tym błędem 24 nie przychodzi mi nic do głowy o co chodzi

czujnik prędkości kół lewy tył zwarcie


chodziło mi o to gdzie szukać w samochodzie tej przyczyny - z tego co wiem jak wymieniałem tarczobębny to żadnych kabelków ta nie widziałem

A właściwie to gdzie ten czujnik się znajduje?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group