Outlander I Ogólne - Co "po" Outlanderze
spooner25 - 01-05-2018, 11:15 Temat postu: Co "po" Outlanderze Panowie, zakładam nowy, mam nadzieję ekscytujący wątek
Przyjmijmy, że w przciągu 3 lat wymienicie Outlandera na coś innego.
Dysponujecie budżetem maksymalnie do 40 tyś polskich monet.
CO WYBIERACIE ?
Biorąc pod uwagę, że Outlander to dość ciekawe i wyjątkowe auto, potencjalny następca też powinien być nietuzinkowy
Ja przyjąłem kilka cech, które moim zdaniem połączą walory auto rodzinnego z wyjątkowością:
- nadwozie kombi lub SUV (warunkowo limuzyna),
- napęd na 4 koła (lepszy lub gorszy),
- automatyczna skrzynia biegów,
- silnik benzynowy,
- preferowany silnik 6 cylindrowy,
- minimum 200 KM.
Dla mnie powyższe parametry spełniają takie auta:
1. Nissan Murano
silnik - 3,5 V6,
moc - 234 KM
zalety:
- bardzo dobry silnik,
- odgłos silnika,
- ciekawe wnętrze,
- komfort.
wady:
- skrzynia CVT,
- awaryjne napędy.
2. Honda Legend
silnik - 3,5 V6,
moc - 295 KM
zalety:
- bardzo dobry silnik,
- ciekawe wnętrze,
- bogate wyposażenie,
- dużo aut w idealnym stanie,
- napęd,
- komfort.
wady:
- ospała skrzynia biegów.
3. Lexus GS III
silnik - 3,0 V6,
moc - 249 KM
Bardzo ciekawe auto ale ze względu na przyjęte kryteria musi być ZDYSKWALIFIKOWANE
4. Volkswagen Passat
silnik - 3,2 V6
moc - 250 KM
zalety:
- bardzo dobry silnik,
- odgłos silnika,
- szybka skrzynia DSG.
wady:
- Passat.
5. Saab 9-3
silnik - 2,8 V6
moc - 280 KM
zalety:
- bardzo dobry silnik,
- odgłos silnika,
- bezpieczeństwo,
- bardzo rozwojowy silnik
wady:
- mało topowych aut na rynku,
- kooperacja z GM (plus i minus).
kruhy84 - 01-05-2018, 14:03
przedstawiając propozycje chyba nie za bardzo rozeznałeś się w tym o czym piszesz.
przy murano poczytaj czy na pewno jest to bardzo dobry silnik, a przy saabie chyba czytałeś o silniku B207 bo 2,8 tutaj ani nie jest dobry ani rozwojowy.
przy passacie to skrzynia DSG jest dobra jak kupujesz nowe auto. co ciekawe jedyna skrzynia automatyczna z kołem dwumasowym.
jeśli ma być 4x4 to volvo xc60 lub xc70 3,2
spooner25 - 01-05-2018, 14:36
kruhy84 z całym szacunkiem dla Ciebie ale w temacie rozeznałem się bardzo dobrze. Temat jest o moich typach a jak masz swoje to śmiało pisz. Nie krytykuj moich wyborów, co najwyżej przedstaw swoje.
Murano ma dobry silnik bo to bliźniak montowany w 350Z.
Passat i skrzynia DSG - to wielka loteria. Mój brat pracuje 15 lat w ASO więc wiem co piszę.
Saab - silnik 2.8 montowany w Insigni OPC lednak z pewnymi czytaj lepszyi rozwiązaniami.
Ponadto jak dobrze poszukasz w necie to znajdziesz opinie użytkowników i tunerów, że z tego silnika lekkim modem robisz bezpieczne 320 KM a jak chcesz mniej bezpiecznie to można oscylować w przedziale 400 KM i więcej
kruhy84 - 01-05-2018, 15:17
absolutnie nie krytykuje wyborów.
murano ma problemy z dołem silnika, poczytaj zobacz że w 350Z to jedna trochę co innego, zobacz ile jest ogłoszeń murano ze "delikatnie stukającym silnikiem"
passat jak pisałem dobry jak nowy, siostra ostatnio w taki dwumas robiła i poszło ponad 4 tys.
saab uwież mi że ma co innego jak insigni opc, miałem kilka saabów i wiem co piszę ten ma bliżej do vectry c. wadliwy rzorząd na łańcuch kosztujący ok. 6 tys i smarzące się trzy cewki nad kolektorem wydechowym przy ścianie grodziowej.
Bzyk_R1 - 01-05-2018, 16:03
Jeżeli kiedyś sprzedam Turbo to myślę że następnym wozem będzie to:
Koniecznie w ładnym kolorze innym niż srebrny, najlepiej 2,5T lub 3.0T, ewentualnie 3.2 koniecznie ponad 250KM i w manualu. A jak odchowam dzieciaki i nie będę potrzebował dużo miejsca w bagażniku mam kandydata z 2JZ pod maską którego zrobię na totalnego zabijakę z 500+ hp pod maską i zupełnie nie rzucającego się w oczy. Ale nie powiem co to będzie
spooner25 - 01-05-2018, 20:16
kruhy84, powiem Ci, że nie lubię się wymądrzać w temacie, który mało znam. Saby są mi obce więc nie będę robił z siebie znawcy. Skoro miałeś kilka Saabów to proszę, rozwiń temat bo nie ukrywam, że 9-3 2.8 V6 X baaaardzo wpadła mi w oko ale jedynie w automacie
kruhy84 - 01-05-2018, 21:11
jeśli saab 9-3 to pomyśl lepiej o 2.0 T w serii 210 km. silnik mniej problematyczny z niego też zrobisz spokojnie ponad 300 km. przy 2,8 tak jak pisałem rozrząd jest na łańcuch ale wiem że w niektórych przypadkach nie wytrzymał nawet 150 kkm koszt części i wymiany to ok. 6 tys. zł. do tego masz trzy cewki zapłonowe od strony ściany grodziowej nad kolektorem wydechowym. w naszych warunkach co lato do wymiany trzy. mam nadal saab 9-3 SC żona jeździ do pracy jest to 2,0 ok. 190 km w automacie jeździ super. nie mam potrzeby na więcej.
są wersje 4x4 ale haldex jest problematyczny, jeśli nie był odpowiednio serwisowany może sprawiać kłopoty.
[ Dodano: 01-05-2018, 21:13 ]
Bzyk_R1 napisał/a: | Jeżeli kiedyś sprzedam Turbo to myślę że następnym wozem będzie to:
Obrazek
Koniecznie w ładnym kolorze innym niż srebrny, najlepiej 2,5T lub 3.0T, ewentualnie 3.2 koniecznie ponad 250KM i w manualu. A jak odchowam dzieciaki i nie będę potrzebował dużo miejsca w bagażniku mam kandydata z 2JZ pod maską którego zrobię na totalnego zabijakę z 500+ hp pod maską i zupełnie nie rzucającego się w oczy. Ale nie powiem co to będzie |
w tej wersji co na zdjęciu to chyba tylko 3,2 w benzynie Ci pozostaje. inne nie wychodziły.
tylko jaki sens kupować coś takiego w manualu ???
Bzyk_R1 - 02-05-2018, 00:24
kruhy84, zdjęcie poglądowe, prawda jest taka że nigdy tym autem nie jeździłem, ale bardzo do mnie przemawia, chciałbym pozostać w temacie podwyższonego kombi. Dużo za to jeździłem poprzednią generacją i tam automat + 2,5T jakoś nie chciało współpracować. Zresztą widać to po ogłoszeniach w których pełno automatów. Jak ktoś ma manual to jeździ tym 400-500 tysięcy i nie oddaje.
Myślałem też o Lexusie IS 250/350 ale one mają mało miejsca w środku. Można szukać GS ale ten wygląd już nie taki. W każdym razie to dalekie plany. Jeszcze nie skończyłem projektu O1T.
spooner25 - 02-05-2018, 08:14
Ja jak szukałem Outlandera to oglądałem również IS300 i Alfa Romeo 159. Oba auta są piękne i mają świetne silniki. W Leksie to prawdziwa legenda a w Alfie no to 2.4 w dislu robi robotę.
Minus tych aut to taki, że mają wręcz absurdalnie małe wnętrze. Przy dzieciach, takie auto niestety odpada.
kruhy84 - 02-05-2018, 09:05
jeśli podwyższone kombi to popatrz na subaru outback, bardzo dobry napęd, dobre silniki, chociaż 2,5 jest gorszy niż 2.0 w zwykłym legacy. mój tata od kilku lat jeździ subaru i z żadnym nie miał problemów.
w saabie 9-3 SC też dość ciasno, powiem że AR 159 ma znacznie więcej miejsca w środku. ja do 9-3 miałem problem zapakować się w trzy osoby na wakacje.
spooner25 - 02-05-2018, 15:28
Subary jest OK tylko żonie się nie podoba Jak Saab to tylko kombi bo bagażnik jest w miarę przyzwoity.
AR159 w kombi to hmmmm sam nie wiem co to jest To tak jak z piękną kobietą, która nie potrafi nic
zrobić w domu
radek79 - 02-05-2018, 15:59
spooner25 napisał/a: | AR159 w kombi to hmmmm sam nie wiem co to jest To tak jak z piękną kobietą, która nie potrafi nic
|
mam taką 2.4 jtdm z zrobionym programem na 250 koni i uwierz mi jest czym jechać
elektryk - 03-05-2018, 00:35 Temat postu: Re: Co "po" Outlanderze
spooner25 napisał/a: | Dysponujecie budżetem maksymalnie do 40 tyś polskich monet.
Ja przyjąłem kilka cech, które moim zdaniem połączą walory auto rodzinnego z wyjątkowością:
- nadwozie kombi lub SUV (warunkowo limuzyna),
- napęd na 4 koła (lepszy lub gorszy),
- automatyczna skrzynia biegów,
- silnik benzynowy,
- preferowany silnik 6 cylindrowy,
- minimum 200 KM. | Bardzo podoba mi się takie założenia, też chciałbym taki samochód. Osobiście wątpię żebyś dostał coś o takich parametrach za 3 lata. Jeśli chcesz samochód za 3 lata, i w miarę niezłym stanie to musiałby mieć w momencie zakupu jakieś 5-7 lat, czyli wyprodukowany jakieś 2-4 lata temu. Jeśli miałby kosztować 40k PLN za 3 lata, musiałby mieć cenę wyjściową rzędu 100k PLN. W tej cenie kupisz jakieś byle jeździdełko z silnikiem 1.6 turbo z "elektronicznym" napędem na 4 koła.
kruhy84 - 03-05-2018, 09:48
no chyba na tą chwilę tylko mazda nie idzie w downsizing. takie cx-5 2.5 może być ciekawe.
spooner25 - 03-05-2018, 23:24
Cytat: | spooner25 napisał/a:
AR159 w kombi to hmmmm sam nie wiem co to jest To tak jak z piękną kobietą, która nie potrafi nic |
Cytat: | mam taką 2.4 jtdm z zrobionym programem na 250 koni i uwierz mi jest czym jechać |
Nie zrozumiałeś mojego stwierdzenia. Również mam znajomego z Alfą 2.4 po dłubnięciu i wiem, że to jeździ. Chodziło o to, że jest piękna ale nie praktyczna
|
|
|