[97-04]Galant EAxA/W - stuki z kierownicy
awas - 03-05-2018, 13:24 Temat postu: stuki z kierownicy Tydzień temu kupiłem avance'a 2.5 z 2002 roku. Po przesiadce z mojego 2.0 z 1998 jest niebo a ziemia. Silnik chodzi równiuteńko, biegi wchodzą elegancko (automat), zawieszenie ok, blachy wyglądają na zdrowe i jedyne co mnie niepokoi, to stukanie kierownicy na nierównościach - jakby ktoś stukał w nią gumowym młotkiem.Jak ją mocno podniosę, to stukanie jest mniejsze. Czy to może być maglownica? Jeśli tak, to czy da się ją przełożyć z mojego 2.0?
Hugo - 03-05-2018, 13:32
Niestety magownica z Twojego 2,0 nie pasuje do 2,5 po 2000 r., bo masz w V6 aluminiowy wózek zawieszenia i inną przekładnię. Co do stuków to raczej nie jest wina przekładni, a krzyżaków na kolumnie kierowniczej lub drążków i/lub końcówek drążków kierowniczych. Jak kręcisz kierownicą na postoju to też stuka?
awas - 03-05-2018, 18:05
Jak kręcę na postoju ze wspomaganiem, to chodzi płynnie bez stuków. Jak robię szybkie, małe ruchy kierownicą (kilka cm w lewo i szybko kilka cm w prawo), to słychać to stukanie z okolic kierownicy (na pewno stuki są z wnętrza kabiny). Jak opuściłem kierownicę na max w dół, to nie stukało.
Hugo - 03-05-2018, 18:16
No to stukają krzyżaki na kolumnie kierownicy. Wymień kolumnę ta taką bez luzów na krzyżakach i po robocie.
jacek11 - 03-05-2018, 18:24
Sprawdziłbym drążki kierownicze.
kicip - 05-05-2018, 21:47
Cytat: | Sprawdziłbym drążki kierownicze |
Ale tylko końcówki czy drążki poprzeczne też?
czarny.marcin - 05-05-2018, 22:29
kicip napisał/a: | Cytat: | Sprawdziłbym drążki kierownicze |
Ale tylko końcówki czy drążki poprzeczne też? |
proponuję naukę czytania ze zrozumieniem a później zadawanie głupich pytań
Jak myjesz ręce to tylko dłonie czy od góry też ?
awas - 15-06-2018, 10:04
Odgrzebuję temat - chciałbym dziś zamówić części i dlatego chcę dopytać/doprecyzować.
Jak jadę po nierównościach (szczególnie po bruku) to stuka mi kierownica. Jak ją obniżę to stuka mniej. Ostatnio zjeżdżałem z górki po bruku i jak jechałem wężykiem kręcąc raz w lewo raz w prawo to nie stukało a jak prosto to stukało z okolic samej kierownicy.
Czy to:
http://allegro.pl/galant-...7166009643.html
podpasuje do mojego 2.5 z 2001r.?
Hugo - 15-06-2018, 10:38
awas, będzie pasowała. I to z niej pochodzą te stuki. Miałem to samo w swoim Galu. Co ciekawe luz pojawia się nie na krzyżakach kolumny kierowniczej, a na wielowypuście łączącym górne krzyżaki z dolnymi. Tam jest taki plastikowy element (z zewnątrz widać 2 plastikowe oczka), który się po kilkunastu latach wybija i stąd stuki. Plastik ma właśnie za zadanie niwelować te stuki, no ale po iluś tam latach się wyrabia. Jest to połączone plastikiem również po to aby kolumna kierownicza w razie wypadku się złożyła, by kierowca nie oberwał kierownicą w głowę
awas - 15-06-2018, 12:39
No to kolumna zamówiona.
Orientujesz się Hugo ile mechanik może zażyczyć za wymianę?
Hugo - 15-06-2018, 14:38
Z 50-100 zł. Wymieniłem na spokojnie w 1,5 godziny.
MEMMITS - 17-06-2018, 22:51
Próbowaliście smarować ten wielowypust smarem ,po latach smar wysycha ,temat przerobiony z mazdy 6 ponieważ w mażdzie to mankament , a ostatnio sprawdzone na kolumnie w galancie też wyglądało na krzyżak. Pozdrawiam
awas - 18-06-2018, 15:28
A dostać się tam można z kabiny czy z komory silnika (bo jestem niekumaty w te sprawy)?
[ Dodano: 12-07-2018, 16:30 ]
Faktycznie winna była kolumna ale nie na przegubach a na prostym odcinku - jedna rurka wchodziła w drugą i tam był luz. Dzięki za pomoc, temat do zamknięcia.
przemek1602 - 12-07-2018, 20:36
W colcie cj0 jest podobny problem. Pomaga wpuszczenie kropli kleju do gwintów w połaczenie drazkow
Sku4voll - 30-08-2018, 19:16
Siemka. Sorki że odkopuje temat ale mam problem bardzo podobny tylko, że podczas delikatnego skręcania kołem kierownicy słychać zgrzytanie tak samo jest podczas wolnego ruszania. Prosił bym o pomoc bo nie mam już siły do tego Miśka ;/
|
|
|