To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Outlander nowy z salonu ściąga w lewo.

Grzesiekx1 - 06-05-2018, 10:11
Temat postu: Outlander nowy z salonu ściąga w lewo.
Witam odebrałem z salonu dosłownie 3 tygodnie temu nowego Outlandera (rocznik 2017) i jest tak: jak trzymam kierownicę prosto to auto jedzie w lewo,żeby jechało prosto muszę kierownicę lekko skręcić w prawo,ponadto jak w trakcie jazdy jak skręcam kierownice w którąkolwiek stronę (ok1cm w lewo lub w prawo) i puszczę to kierownica nie odbija i auro skręca.Efekt jest taki że auto bardzo „tańczy” na drodze i cały czas trzeba mocno trzymać kierownice i kontrować.Zrobiłem pierwszy raz trasę tym autem (320 km w jedną stronę) i mam takie zakwasy jakbym conajmniej 5 ton węgla przeżucił.Masakra jakaś.To możliwe żeby w nowym aucie takie jaja się działy?? Zastanawiam się czy historia tego auta napewno jest taka jak mi się wydaje i czy powinienem zrobić jakąś ekspertyzę zrobić zanim wrócę z nim do salonu.Kolega kupował nowego nissana coś mu tam nie pasowało sprawdził go w niezależnym serwisie i okazało się że auto było po srogim dzwonie,inny kolega kupował w salonie peugota i chcieli mu wcisnàć auto po powodzi...
Bizi78 - 06-05-2018, 12:16

Tak jak piszesz sprawdź go wcześniej, tylko najlepiej u jakiegoś rzeczoznawcy np. z pzmot.
Jeśli rzeczywiście wyjdą jakieś jaja to walcz o wymianę auta na wolne od wad.

arokub - 06-05-2018, 14:32

To nie jest normalne zachowanie. Mogą być co prawda pewne problemy z utrzymaniem toru jazdy przy bocznym wietrze i potrzeby korekty ze względu na budę, ale nie aż tak.
lexus - 06-05-2018, 14:42

musisz sprawdzic na super równej drodze,bo przy 18, outlander w koleinach mocno ściąga, i to przy takich co mało ich widać.,też tak miałem :biggrin:
RedAxe - 06-05-2018, 20:28

Może być źle wykonany (lub co bardziej prawdopodobne nie wykonany) tzw. przegląd zerowy u dealera. Gdzie kupowałeś?
Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na ekspertyzy, podjedź do sprzedawcy niech sprawdzi, przecież masz auto na gwarancji.

grebob - 07-05-2018, 10:33

wychylenie 1 cm po obwodzie kierownicy nie spowoduje automatycznie jej powrotu - kinematycznie nie jest to możliwe - zbyt małe wychylenie. Co więcej pewnie nawet nie wykasuje wszystkich luzów w układzie kierowniczym.
Jednakże to co piszesz nie jest normalne.
Znajdź równą pozioma drogę; sprawdź koniecznie ciśnienie w oponach i wtedy sprawdź czy ściąga. Jeżeli kierownica do jazdy na wprost jest ustawiona pod niewielkim kątem to można to łatwo wyprowadzić "wydłużając" końcówkę drążka z lewej strony i "skracając" z prawej - w Twoim przypadku.
Dużo też da wykonanie pomiarów zbieżności.

pozdrawiam

Tafla - 07-05-2018, 16:55

lexus napisał/a:
musisz sprawdzic na super równej drodze,bo przy 18, outlander w koleinach mocno ściąga, i to przy takich co mało ich widać.,też tak miałem


Ja też. Nawet poprzeczne pochylenie drogi powoduje, że auto trochę ściąga i żeby to skompensować muszę trochę wychylić kierownicę (o ile i w którą stronę, to już zależy od drogi).

arti_34 - 28-05-2018, 12:05

Witam, prawdopodobnie mam to samo w swoim samochodzie , też mi ściąga w lewo Outlander ma przejechane 28000 km , w tym tygodniu jestem umówiony do serwisu , jak go Kupiłem to po 5000 km też ściągał ustawili na nowo geometrię i na jakiś czas był spokój , ale znowu ściąganie wróciło.
Kamsyyo - 09-06-2025, 18:25

Ktoś powie jak to się skończyło, bo w moim 2013 mam też problem ze ściąganiem?
Stalowy - 10-06-2025, 23:57

Kamsyyo napisał/a:
Ktoś powie jak to się skończyło, bo w moim 2013 mam też problem ze ściąganiem?


Nie wiem jak 2013, ale mój salonowy 2017 od początku miał tendencje do lekkiego uciekania w prawo. Salon w którym kupowałem, nic nie poradził. Niezależny warsztat, który niby robi geometrię 3D jeszcze bardziej spierniczył sprawę. Dopiero kolejne ASO Mitsubishi dało radę. Przy czym mieli chyba jakiś lepszy sprzęt do ustawiania geometrii, było kilka prób + jazdy testowe i po prawie 6h wreszcie wyszedłem zadowolony :D Także, próbowałbym walczyć z ustawieniem zwieszenia, bo te samochody są najwyraźniej bardzo na to wrażliwe (zresztą podmuchy boczne lub pochylenie nawierzchni też momentalnie czuć na kierownicy w tych autach)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group