To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wyjęcie/Wymiana silnika 2,5V6

madakelus - 07-05-2018, 23:17
Temat postu: Wyjęcie/Wymiana silnika 2,5V6
Witam.
Przeszukałem forum, przeszukałem w miarę moich niezbyt wielkich umięjętności informatycznych Internet ale nie znalazłem informacji odnośnie wyjęcia silnika 2,5 V6 z Galanta i w dodatku z automatyczną skrzynią....
W związku z tym mam do Was pytanie czy ktoś to robił (podejrzewam że tak) i czy da się wyjąć silnik bez wyjmowania skrzyni?
To najbardziej nurtujące mnie pytanie a poza tym to może na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę?
Wiem że najlepiej poodpinać wiązke elektryczną przy silniku, wyjąć chłodnicę, zrzucić kolektory...
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki nawet te wydające sie najbardziej oczywiste/durne ;)

robertdg - 08-05-2018, 07:22

Da się wyciągnać, tylko jest jedno ale, skrzynia praktycznie nie będzie się miała na czym spierac, manewrowanie silnika jest utrudnione przez jego wymiar, koło pasowe trzeba zrzucic, budowa miski olejowej przeszkadza, no i sam konwerter - przy wyciaganiu w góre, przy wyciaganiu w dół manewr bardzo slaby zostawiajac skrzynie bo szerokosc silnika, przez widlascie ułozone glowice nie zapewnia jakiegokolwiek ruchu, ogólem nie polecam zdzierania raczek najlepiej wyciagac całość.

madakelus napisał/a:
To najbardziej nurtujące mnie pytanie a poza tym to może na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę?
Wiem że najlepiej poodpinać wiązke elektryczną przy silniku, wyjąć chłodnicę, zrzucić kolektory...
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki nawet te wydające sie najbardziej oczywiste/durne

Odkrecic sprezarke klimy, pompe wspomagania , rozrusznik, belke wzdłużna pod silnikiem/skrzynia (przy demontowaniu calosci można ja zostawic bo wszystko i tak wychodzi dołem)

madakelus - 18-05-2018, 08:33

Jako że jestem juz po zabiegu to zostawię ślad dla potomnych...

Silnik 2,5 V6 z automatem da się w 5 godzin samemu wyciągnąć do góry bez większego problemu bez odkręcania nawet mocowań/poduszek skrzyni (oczywiście skrzynie od sinika trzeba odkrecić) :D

Night95 - 21-05-2018, 00:04

Dobrze wiedzieć :D ale jeśli będzie ci się chciało napisz krok po kroku instrukcję bo też mnie to niedługo czeka :D
madakelus - 24-05-2018, 18:32

kurcze... wiedziałem żeby robić foty - ale mi się nie chciało :)

W wolnej większej chwili opiszę

rapart - 18-10-2020, 21:03

Przepraszam, ze dubluje post, ale walcze jeszcze w garazu i szukam rady na szybko. Czy tak zamontowany konwerter siedzi prawidlowo? Nie za plytko? Drugi raz zrzucilem skrzynie, bo za pierwszym razem pakiet skrzynia silnik zaklinowal sie na amen i nie dalo sie zakrecic wiencem....Wydaje mi sie, ze wczesniej zle wszedl wieloklin, ale pewnosci nie mam... Gal 98 2,5 auto.


Hugo - 19-10-2020, 07:37

Moim zdaniem zdecydowanie za płytko. Nie wszedł na wieloklin.
rapart - 20-10-2020, 13:32

Dziekuje, Hugo i Bartek, sprzeglo juz siedzi prawidlowo, wlozone w skrzynie pionowo. Mega pomoc chlopaki 😁


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group