To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Różnice w zawieszeniu O1T i O1 n/a

Fragu - 08-05-2018, 07:44
Temat postu: Różnice w zawieszeniu O1T i O1 n/a
Hej.

Czy ktoś potrafi powiedzieć (napisać) ze 100% pewnością czym różni się zawieszenie w Turbiaku od tego w wolnossących Outkach?
Czy są to tylko sprężyny (tak mi się wydaje)?

Generalnie wkurza mnie ten betonowy, kiepsko pracujący zawias i chcę coś z tym zrobić :roll:

Pawel1988 - 08-05-2018, 12:38

Cześć
Sprawdziłem na ruskiej stronie po vinie z 2.0 bez turbo i :
- sprężyny inne
- amortyzatory inne ale do wolnossącego mogą być stosowane zamiennie amortyzatory z wersji turbo. Przynajmniej tak jest napisane. Natomiast do turbo tylko jeden numer amortyzatora.

Mały edit to co wyżej dotyczy przodu, natomiast tył według ruskiego katalogu to tak :
Sprężyny te same 🤤
Amortyzatory inne nie zamienne tak jak to miało miejsce z przodu

Fragu - 08-05-2018, 14:03

W takim razie w katalogach producentów części jest niezły syf.
Dla przykładu Bilstein - są amorki tylko na tył - takie same dla wersji Turbo i n/a.

http://web1.carparts-cat....19&14=19&12=130

http://web1.carparts-cat....19&14=19&12=130

Generalnie fizycznie na pewno idzie założyć całe kolumny z Turbo do n/a i na odwrót.

Bzyk_R1 - 08-05-2018, 15:31

Pewnie tak Łukasz ale zauważ że turbo fabrycznie siedzi niżej od n/a gdzieś czytałem że o 2-3 cm więc gdzieś to trzeba zgubić. Lepiej byłoby wrzucić profil 60-65 opon. Jak masz znajomego który ma Grand Vitare to pożycz od niego koła. Robi robotę ;-)
Fragu - 08-05-2018, 20:38

Na lato mam 225/55 wiec profil jest.
Szczerze - zawieszenie w turbiaku to rzecz, która strasznie mnie rozczarowała.

nahar - 10-05-2018, 22:03

O1T ma 170 mm a O1 ma 200 mm. Powinieneś chyba gdzieś to zgubić - chociaż możesz zawsze mieć pierwsze Turbo podniesione o 1" - brzmi zaj....

Ja mam odwrotnie - uważam, że jest ok. Przesiadłem się wo O1T z Avensis i na początku było ciężko. Tylko ja jeżdżę głównie po dobrych drogach (A i S), a w mieście stosunkowo mało. Do tego smutna prawda jest taka, że w W-wie ulice są o wiele lepsze niż np. w Krk czy Łodzi (i tu i tu często bywam). To robi różnicę, jakbym miał po Łodzi jeździć z tym zawieszeniem to bym chyba zwariował.

Fragu - 11-05-2018, 08:22

Właśnie w trasie jest całkiem ok, zawias ogarnia i nie przeszkadza...ale już codzienne dojazdy do pracy, zakupy, kręcenie się wokół komina to dramat.
Przesiadłem się z V50 i to jest przepaść....z drugiej strony w rajdówce mam zawias betonowy, a i tak pracuje lepiej niż ten w O1T :)

turek61 - 23-07-2018, 22:35

Fragu napisał/a:
Na lato mam 225/55 wiec profil jest.
Szczerze - zawieszenie w turbiaku to rzecz, która strasznie mnie rozczarowała.


Jak coś poprawisz na plus to czekam na info...
Tak jak piszesz. Lepsze drogi OK ale po moich drogach w Policach do pracy to masakra.
Już też planowałem wymianę całych kolumn z w/s ale żona mnie odwiodła bo mamy inne priorytety a kasy ciągle brak.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group