To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Opony

Mefisto92 - 21-05-2018, 21:29
Temat postu: Opony
Czeka mnie zakup opon zimowych do Pingwina, a za jakiś rok-dwa również przydało by się wymienić opony letnie. Zastanawiam się nad zestawem opon całorocznych AT, najlepiej bfgoodrich. http://allegro.pl/4x-opon...7354271830.html

Pytanie czy terenowe opony całoroczne w ogóle się do czegoś nadają, czy lepiej kupić dwa oddzielnie zestawy? Nie jeżdżę zbyt dużo dlatego pomyślałem o takim rozwiązaniu

myszakowaty - 24-05-2018, 14:16

Warto obejrzeć:
https://www.youtube.com/watch?v=fF8E3yMr0P0

Kordesky - 29-05-2018, 09:10

AT w misku nadaja sie na 90% sezonu. Jedynie zima podczas hamowania bedziesz jezdzil jak na lyzwach ale w sniegu bardzo fajnie pracuja.
AntonioPL - 19-06-2018, 09:27

Skorzystam z tematu. W instrukcji obsługi znajduje się wpis, żeby stosować takie same opony, w sensie rozmiar. Jest też zaznaczone, że mają mieć równe zużycie bieżnika, bo może to doprowadzić do awarii. Mam Super Select na wisku, Auto kupiłem po kolizji z przodu, musiałem więc wymienić dwie opony. Mam AT na licencji BF Goodrich, i te nowe chciałem dać na tył (13mm bieżnika), te używane na przód (około 8-10mm bieżnika). Czy takie różnice mogą mieć wpływ na kondycję napędów? Teoretycznie przy stałym napędzie 4x4 tak, bo powstają naprężenia i uślizgi z tytułu różnic prędkości obrotu przedniej i tylnej osi, ale przy sprzęgle wiskotycznym ma to znaczenie, w trybie jazdy 4H na asfalcie?
romek atomek2 - 19-06-2018, 13:34

AntonioPL napisał/a:
Skorzystam z tematu. W instrukcji obsługi znajduje się wpis, żeby stosować takie same opony, w sensie rozmiar. Jest też zaznaczone, że mają mieć równe zużycie bieżnika, bo może to doprowadzić do awarii. Mam Super Select na wisku, Auto kupiłem po kolizji z przodu, musiałem więc wymienić dwie opony. Mam AT na licencji BF Goodrich, i te nowe chciałem dać na tył (13mm bieżnika), te używane na przód (około 8-10mm bieżnika). Czy takie różnice mogą mieć wpływ na kondycję napędów? Teoretycznie przy stałym napędzie 4x4 tak, bo powstają naprężenia i uślizgi z tytułu różnic prędkości obrotu przedniej i tylnej osi, ale przy sprzęgle wiskotycznym ma to znaczenie, w trybie jazdy 4H na asfalcie?


myślisz dobrze - poszukaj tematów z forum SUBARU co się potrafiło dziać. Dla tego ważne jest to co piszesz + prawidłowe ciśnienie w oponach ( ja jestem na to uwrażliwiony ), piszą nawet o okresowej rotacji opon przód tył .. poczytałem o tych wiskozach - i zacząłem na to uważać ..

co do opon - nie spodziewajcie się tu jakichś rewelacji .. każdy ma swoją opinię, bo nie przerobił przecież dziesięciu kompletów. by wyczuć niuanse, a też wchodzą nowe modele .. etc.

Ja latam na General Grabber At2 - bardzo dobre na mokrej nawierzchni ale .. szybko schodzą.. i znów : fizyki nie pokonasz - albo będzie miękka i schodziła i będzie bardzo przyczepna, albo będzie twardsza - żywotniejsza ... i będzie mniej kleiła .. fizyki nie pokonasz. Tu cudów nie ma.

Na lód koledzy to nie ma opony bez kolców - jedynie łańcuchy + AT'ki. Ale mi się taka sytuacja jeszcze nie zdarzyła, żebym sobie nie poradził wjeżdżając rozsądnie ... ( czyli ze świadomością braku wyciągarki czy chociaż high lifta = nie kozaczyłem ) ale też nie mam domku w górach z "pionowymi" podjazdami.. czasem działka nawet zimą w kopnym śniegu nad Rabą.. ale ile tego śniegu ostatnio jest ... nic .. także tak z tymi oponami jest - mnie nie zawiodły, kolejne będą takie same - jedynie większe bo poszedł lift 6cm.

AntonioPL - 20-06-2018, 08:10

No to mi teraz dało do myślenia. Czy kupić dwie nowe opony na przód takie jak na tył? Mam różnicę 3-4 mm w wysokości bieżnika między przednią a tylną osią ;S
romek atomek2 - 20-06-2018, 21:20

AntonioPL napisał/a:
No to mi teraz dało do myślenia. Czy kupić dwie nowe opony na przód takie jak na tył? Mam różnicę 3-4 mm w wysokości bieżnika między przednią a tylną osią ;S

jak znajdziesz inną zaprzeczającą informację - daj znać proszę.. chętnie zweryfikuję swoje poglądy. Ja dotarłem z tym do ściany ( informacje ) - więc nie kozaczę i chucham na zimne.

AntonioPL - 22-06-2018, 00:57

Mam kolejny problem. Opony ocierają mi z przodu o ramę przy skręcie. Niezależnie od zbieżności, w którymś miejscu zawsze dotyka, albo od strony zderzaka, albo od kabiny. Felgi nam oem, aluminiowe, opony to eko wersje BF Goodrich 215/65r16. Czy felgi z innym odsadzeniem to jedyne rozwiązanie? U Was weszły takie opony?
Piotrek4 - 24-06-2018, 12:07

Może lepiej dystanse takie przelotowe 5mm. Ale na Oem felgach jest jeszcze dużo miejsca u mnie przy 215 70 16.
AntonioPL - 25-06-2018, 07:47

5mm to nadal bedzie za mało. Zamówiłem 22mm z osobnymi szpilkami. Jak będą wystawać to się gumę na nadkole dokręci i będzie ok.
romek atomek2 - 27-06-2018, 15:06

AntonioPL napisał/a:
5mm to nadal bedzie za mało. Zamówiłem 22mm z osobnymi szpilkami. Jak będą wystawać to się gumę na nadkole dokręci i będzie ok.


i z uchem jeździj przy łożyskach piast .. tak mawiają, że przy dystansach lubią paść.. kupując pinina naczytałem się o padających łożyskach nagminnie - 40k zrobiłem - wszystko sprawne,.. także może - ale nie u mnie . czego i Tobie życzę.

AntonioPL - 03-07-2018, 15:59

Tego też się obawiam, ale u mnie to auto nie zrobi więcej niż 5 tysięcy na rok (drugie auto), więc zakładam, że będzie ok.
romek atomek2 - 15-07-2018, 11:08

AntonioPL napisał/a:
Tego też się obawiam, ale u mnie to auto nie zrobi więcej niż 5 tysięcy na rok (drugie auto), więc zakładam, że będzie ok.
Daj znać / moze jakieś fotki - jak Ci te dystanse się sprawują . sam się zastanawiałem - bo kiedy zrobiłem lift 6cm do góry - to chciałem tez i na boki - żeby zobaczyć czy będzie stabilniej w zakrętach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group