To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [2.0 DID] Po odpaleniu nierówno chodzi i kopci na szaro

szeryf85 - 22-05-2018, 23:14
Temat postu: [2.0 DID] Po odpaleniu nierówno chodzi i kopci na szaro
Witam,
auto mam od marca, i od początku zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika chodzi nierówno (odgłos spalania stukowego w benzynie) i kopci na szaro. Po chwili praca silnika się wyrównuje i kopcenie znika. Jak było zimno to taki objaw był praktycznie zawsze, jak jest cieplej to co któreś odpalenie silnika.
Komputer jakiś czas temu pokazał taki błąd - P0301 - zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów, ale przecież to nie benzyna :)
Ktoś ma jakiś pomysł? :)

kajos - 23-05-2018, 03:14

sprawdz swiece
prawdopodobnie ktoras padla

szeryf85 - 23-05-2018, 08:36

A czytałem, że ten typ tak ma, a widzę że powinienem się tym martwić :)
kajos - 23-05-2018, 13:12

u mnie rowno pracuje
wiec TTTM nie pasuje tutaj :P

lexus - 23-05-2018, 13:26

jest tylko głośny po odpaleniu na zimno ale pracuje równo bo obroty podwyższone nawet jak ogrzewanie na oFF.świece teraz nie włączają się ,bo jest za ciepło więc to raczej nie nie świece
kajos - 23-05-2018, 14:47

jak masz na OFF obroty powinny byc zawsze okolo 850

zreszta przy tych temp jak sa teraz to nawet na wlaczonym nawiewie obroty sie nie podwyzszaja

co do swiec to mikroprocesor podgrzewa je zaleznie do panujacej temp silnika
kontrolka swiec nie ma tutaj nic do zeczy bo ona jest od wskazywania czegos innego

silnik moze kilka sekund poracowac nierowno ale wtedy jak nie poczeka sie chwile po przekreceniu stacyjki (to wlasnie wtedy komputer pobiera dane z silnika)
pozniej juz sprezanie powoduje taka temp ze nastepuje prawidlowe spalanie mieszanki

Moody - 23-05-2018, 21:46
Temat postu: Re: [2.0 DID] Po odpaleniu nierówno chodzi i kopci na szaro
szeryf85 napisał/a:
Witam,
auto mam od marca, i od początku zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika chodzi nierówno (odgłos spalania stukowego w benzynie) i kopci na szaro. Po chwili praca silnika się wyrównuje i kopcenie znika. Jak było zimno to taki objaw był praktycznie zawsze, jak jest cieplej to co któreś odpalenie silnika.
Komputer jakiś czas temu pokazał taki błąd - P0301 - zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów, ale przecież to nie benzyna :)
Ktoś ma jakiś pomysł? :)

Przyczyną takich objawów może być przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindra. Przy ciepłym silniku jest to nieodczuwalne bo płyn na bieżąco odparowywuje. Ale jak dłużej postoi no to się tego trochę nazbiera i nim się silnik tego pozbędzie to możesz mieć sytuację jak opisałeś. Warto sprawdzić ten wątek.

msokol - 23-05-2018, 22:10

Moody, nie strasz człowieka ;) niech na początek sprawdzi świece.
szeryf85 - 27-07-2018, 21:30

Auto zrobione już jakiś czas temu, ale nie pisałem od razu, wolałem się upewnić że jest ok :)
W aucie zostały wyciągnięte wtryski, umyte, założone nowe uszczelki i problem kopcenia zniknął :)
Mechanik, który serwisował auto zanim je kupiłem (pojechałem do niego, bo wtryski były jeszcze na gwarancji po regeneracji) stwierdził, że pęknięta jest głowica, i że mam od razu sprzedać to auto :) Także trzeba uważać na kogo się trafi :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group