[97-04]Galant EAxA/W - przewody hamulcowe
raku - 28-05-2018, 13:00 Temat postu: przewody hamulcowe Odnośnie przewodów hamulcowych w Galancie z 99 roku. Wykonane są z metalu, niestety nie wiem czy to miedź czy aluminium czy jeszcze coś innego(są koloru srebrnego). Auto prawie 20 letnie, nasunęło mi się do głowy pytanie: czy warto je wymienić ?
jacek11 - 28-05-2018, 15:39
To stal. Lubią przegnić w tylnej części auta.
Bizi78 - 28-05-2018, 17:33
W moim bolidzie przy awaryjnym hamowaniu pękł jeden elastyczny a po wymianie gdy mechanik testował hamulce to pękł stalowy .
Jeśli są jeszcze oryginalne to choćby ze względu na wiek bym wymienił komplet dla spokojności ducha .
apg2312 - 28-05-2018, 17:40
raku napisał/a: | czy warto je wymienić ? |
Napisałbym, że wręcz obowiązkowo trzeba.
Jak koledzy wyżej napisali, przewody hamulcowe są wykonane ze stali, która niestety po jakimś czasie koroduje. Większość warsztatów bez problemu wymieni przewody hamulcowe na miedziane.
Oczywiście, przewody elastyczne tez warto przy okazji wymienić.
roorku - 10-04-2023, 18:47
Cześć, odkopię temat.
W drodze zrobił mi się "miękki" pedał hamulca i zaświeciła się kontrolka ręcznego (co, jak już znalazłem na forum, oznacza niski poziom płynu hamulcowego i rzeczywiście poziom był na kresce minimum). Uzupełniłem płyn ale hamulec dalej wpadał w podłogę i hamowanie stało się bardzo nieefektywne.
W serwisie informacja, że uszkodzone są miedziane przewody hamulcowe z tyłu. Z tego co piszecie, przewody są stalowe więc być może już były wymieniane lub zwyczajna pomyłka w oględzinach.
Czy jest jakaś możliwość poprawy tego stanu rzeczy, żeby podobna awaria się więcej nie pojawiła lub odsunąć pojawienie się jej maksymalnie w czasie? Zależy mi na jak najlepszym efekcie, nie interesuje mnie cena.
Pozdrawiam
robertdg - 10-04-2023, 19:59
Można wymienić przewody na stalowe, tylko należy je poprowadzić w zgodzie z oryginałem a to wymaga demontazu (conajmniej) zbiornika paliwa
jacek11 - 10-04-2023, 21:09
roorku napisał/a: | W serwisie informacja, że uszkodzone są miedziane przewody hamulcowe z tyłu. |
To mało precyzyjna informacja. Ważne jest, co się z tymi przewodami stało. W moim aucie pięć lat już jeżdżą przewody miedziane, i jedynie trochę kolor zmieniły. Być może, że u Ciebie ktoś źle poprowadził instalację, i któryś z przewodów został przetarty. Tutaj odsyłam do postu powyżej.
kuba!!! - 11-04-2023, 11:25
Dobrze zrobione i założone przewody miedziane starcza Ci do końca życia tego auta, chyba że robisz go na klasyka. Jedź do jakiegoś dobrego zakładu który wymienia przewody hamulcowe i będzie dobrze. Przy okazji sprawdź w jakim stanie są elastyczne i na lata będziesz miał spokój.
Hugo - 11-04-2023, 19:40
Pewnie z rozpędu nazwali je miedzianymi, a tak naprawdę to są jeszcze oryginalne stalowe rurki, które po prostu zgniły ze starości. Polecam wymianę na miedziane i włożenie ich w koszulki termokurczliwe. Będą na wieki, bo miedź też koroduje, a tym bardziej teraz, gdy oszczędza się na wszystkim i jakość części jest tragiczna.
kuba!!! - 11-04-2023, 20:12
Nie wiem czy z termokurczliwymi to dobry pomysł, po roku na zewnątrz koszulka może popękać i jak wtedy tam woda wejdzie to już tam zostanie i będzie po zawodach, tak mi się przynajmniej wydaje.
Krzyzak - 12-04-2023, 07:20
Hugo napisał/a: | miedź też koroduje | miedź nie koroduje lecz pokrywa się patyną - jako proces pasywacji oznacza to, że śniedź jest dodatkową warstwą, materiału będzie więcej a nie mniej (jak przy utlenianiu) - coś jak dodatkowa izolacja na niej
czasem można znaleźć miedziane dachy, które są trwałe albo popatrz np. na Statuę Wolności (zrobiona ze spiżu czyli stopu miedzi)
Hugo - 12-04-2023, 07:33
roorku, po kilku latach na razie nic takiego się nie dzieje, koszulki zakładane dodatkowo na zakładkę kilku cm. Krzyzak, dzięki za objaśnienie.
mohinder - 12-04-2023, 07:41
Z koszulkami termokurczliwymi też bym uważał ale z torchę innego powodu. Zdarzają sie diagności na przeglądach którzy lubią dokładnie sprawdzać rurki hamulcowe i wiem, że jak są własnie w jakichś koszulkach to lubią odesłać takie auto do wymiany owych rurek bo on nie wie w jakim są stanie. Rurki mają być gołe.
Tutaj w Irlandii to jest stały punkt przez który wysyłają samochody do warsztatów, nawet nie lubią jak rurki są pomalowane.
Hugo - 12-04-2023, 09:40
mohinder, to muszę się modlić, by mój diagnosta jak najdłużej robił przeglądy.
roorku - 15-04-2023, 11:04
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Przewody jednak były stalowe, obecnie wymienione na miedziane. Elastyczne sprawdzone i pozostawione w samochodzie. Płyn wymieniony.
Pozdrawiam serdecznie.
|
|
|