To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.5V6] Pomocy - szlak mnie już trafia !!!

boxpro - 03-06-2018, 11:12
Temat postu: [3.5V6] Pomocy - szlak mnie już trafia !!!
Jak w temacie proszę o pomoc już sam nie wiem jak mam to rozwiązać? Mechanicy 3-4 warsztaty mówią nic się nie dzieje, jeździć dalej, ale ja tak to jadę do W-wy i modlę się, aby nie stać w korku.
Chodzi dokładnie o układ chłodzenia temperatura w aucie tak jak na zdjęciach ful i teraz tak
-nie gotuje się płyn w układzie
-nic nie ma w oleju (olej czysty)
-nic nie ma w płynie (czysty płyn)
-nic nie ubywa i przybywa w zbiorniczku wyrównawczym ( małe odchyły to zależy czy silnik zimny czy gorący, ale to chyba normalne)
-Węże gumowe chłodnicy na moje oko –dotyk zbyt twarde chyba zbyt wysokie ciśnienie
-po odkręceniu korka chłodnicy żadnych bąbli powietrza nie widać
-po odpaleniu auta i pozostawieniu go na pół dnia dosłownie pół dnia temperatura na wskaźniku wzorcowa ( na komputerze 88 stopni C)
-po odpaleniu auta i przejechaniu kilku km dość dynamicznie temperatura na wskaźniku na full (na komputerze 95-97 stopni C)
- układ płukany już kilka razy
-zdemontowana chłodnica i wypłukana bardzo dokładnie
- wymieniany termostat już 3 razy (jazda bez termostatu też już praktykowana)
-pompa wody nowa
-nagrzewnica 1,5 roku niezasiniona
-czujniki temperatury oba nowe
Po odpowietrzeniu układu fajnie wieje ze wszystkich nawiewów gorące powietrze, ale po jakiejś chwili tak jak by wyłączało prawy skrajny nawiew w aucie.
Ottawa zagadka. Wszelkie sugestie mile widziane, bo szlag mnie trafia.
Przejrzałem Forum już kilka razy problem z nawiewami jest poruszany dość często tak samo z kością pamięci w zegarach, ale brak w tych postach rozwiązania i nie wiemy czy te usterki były naprawione czy po prostu forumowicze pozbyli się tych aut.
Pierwszy raz jak temperatura się nam podniosła to holowaliśmy auto 40km do domu na 2 dzień auto do warsztatu i wymiana pompy wody i rozrządu zalanie układu pyłem do płukania układu i jazda bez termostatu
Ktoś coś wie, ktoś coś podpowie?

wojtekkkkk - 03-06-2018, 12:55

naprawię Ci licznik i problem się skończy.
boxpro - 03-06-2018, 14:38

to jeszcze jedno pytanie jaka powinna być temperatura silnika Max
nie na zegarach
tylko na komputerze 90 ileś czy 80 ileś
każde auto ma inna temperaturę audi a8 nawet do 120
a jak to jest w miśkach

Krzyzak - 03-06-2018, 16:53

z reguły termostaty są na 82 albo 88 stopnie
a jeszcze w kwestii doprecyzowania to jaki "szlak" trafia? - rowerowy czy pieszy?

boxpro - 03-06-2018, 17:51

Nerwowy oczywiście
tak wiem że termostaty są na różne temperatury ,ja mam teraz na 82 stopnie
ale to nie znaczy że masz taką temperaturę silnika i cieczy w układzie wtedy jeździsz na otwartym termostacie
jak jeździłem bez termostatu to na radio wywalało mi błąd o nie dogrzaniu silnika
teraz przy założonym termostacie tego błędu nie ma .

PONAWIAM pytanie jaka temperatura jest bezpieczna na komputerze nie na zegarach
jak wiadomo mamy 2 termometry
jeden na zegary
drugi na komputer auta

Krzyzak - 03-06-2018, 20:01

Cytat:
Nerwowy oczywiście
czyli szlag? - pytanie było wredne, ale się nie mogłem powstrzymać ;)
Georg - 03-06-2018, 20:26

Nie piszesz o zachowaniu wentylatora chłodnicy...
zbyszekm2 - 04-06-2018, 14:20

boxpro napisał/a:
Nerwowy oczywiście
tak wiem że termostaty są na różne temperatury ,ja mam teraz na 82 stopnie
ale to nie znaczy że masz taką temperaturę silnika i cieczy w układzie wtedy jeździsz na otwartym termostacie
jak jeździłem bez termostatu to na radio wywalało mi błąd o nie dogrzaniu silnika
teraz przy założonym termostacie tego błędu nie ma .

PONAWIAM pytanie jaka temperatura jest bezpieczna na komputerze nie na zegarach
jak wiadomo mamy 2 termometry
jeden na zegary
drugi na komputer auta

tem, 76,5 i 82 st

boxpro - 04-06-2018, 15:42

to panie Zbyszku gdzie szukać i czego?

płynu nie ubywa i nie przybywa
czysty płyn bez śladu oleju
od 2 lat walczę z ogrzewaniem prawy skrajny nawiew

zbyszekm2 - 05-06-2018, 08:57

boxpro napisał/a:
to panie Zbyszku gdzie szukać i czego?

płynu nie ubywa i nie przybywa
czysty płyn bez śladu oleju
od 2 lat walczę z ogrzewaniem prawy skrajny nawiew

Wisko działa?
Wymieniłbym chłodnice na nową.
Oczyścić skraplacz klimatyzacji z paprochów.

Kuba Kraków - 28-06-2018, 16:08

cześć,
u mnie pomogła prozaiczna sprawa. Miałem wszystko dokładnie jak opisujesz. Warsztaty za warsztatami. Dopiero gość mi powiedział żeby zaczął od korka. Zmieniłem 0,9 bara na 1,1 bara- i wszystko odjęło :)
U mnie jeszcze gubił dość mocno płyn chłodniczy- tzn. do wyrównawczego i stamtąd wypluwał. Teraz tego nie ma.
koszt nieduży- w interparts chyba 40 zł zapłaciłem za 1.1



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group