Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] Wymiana EGR - co począć?
michalsiak - 04-06-2018, 18:47 Temat postu: [II 2.2 DID] Wymiana EGR - co począć? Cześć.
Okazuje się że muszę wymienić egr. Samochód szarpie w pewnym zakresie obrotów.
Komputer wykazał błąd egr i o zgrozo skończony katalizator ! ( o co chodzi może to przez wadliwie działający egr wyskakuje taki błąd)
No I teraz co sądzicie?
- zakupić nowy ( gdzie najlepiej bo w SOS pewnie wskazują słono)
- zregenerować ( parę firm namierzyłem z gwarancją)
Co byście zrobili. 😉
Pozdrawiam
Moody - 04-06-2018, 22:12
Osobiście to bym najpierw go obejrzał czy z przewodami wszystko OK, potem wyjął i wyczyścił. I dopiero przy braku poprawy rozważałbym kolejne opcje.
Nie wiem jaki masz silnik czy franc. czy jap. (najlepiej popraw to w opisie) ale w każdym razie w tym pierwszym dostęp jest b.nieciekawy z każdej strony.
supeer - 04-06-2018, 22:44
W swoim francuzie nie wyobrazam sobie czyszczenia tego ustrojstwa, a to z uwagi na jego koszmarny dostep.
Kolega wyzej ma racje.
U siebie kupilem nowke pierburga za 600+ i smiga drugi rok
michalsiak - 04-06-2018, 23:40
Ale jak poznać czy Francuz czy Japończyk ?
Dziś zająłem pokrywę i wygląda na to że zawór siedzi między silnikiem a grodzią pod rurą od filtra powietrza.
Czyszczenie nic chyba nie da ponieważ zmagam się z tymi dolegliwościami od 3 lat (wtedy był oczyszczony i nie na wiele się to zdało).
Przyzwyczaiłem się do tych zadławień ale czas się z tym rozprawić.
Jak dobrać zawór od pierburga? Jakiś numer trzeba podać czy coś ?
Pozdro
kajos - 05-06-2018, 13:38
nie wiem jak miski z innymi silnikami ale 2.0DID maja wklejke na masce od spodu po srodku
michalsiak - 05-06-2018, 17:23
Czy ten zawór będzie pasował ? Ktoś z forumowiczów kiedyś podrzucił
https://esamochodoweczesci.pl/partscatalogue/articledetail.aspx?a=00021&b=06230&c=22480&node=01145&pnode=0100254,0100790,0100791,0100811&t=1&ta=7.00578.12.0&b=0005&e=000009452&k=00021,06230,22480&g=01145&p=0100254,0100790,0100791,0100811&n=0100811&t=1&towkod=&tab=1&a=7.00578.12.0&te=0005&tg=01145&tl=000009452&item=&tab=1
Moody - 05-06-2018, 19:22
Najpierw ustal jaki masz silnik. Ja mam to napisane na tabliczce od spodu maski. Z tego co pisze kajos Mitsu ma tak samo. A jak Ci się nie chce dociekać to ściągnij kapę z głowicy i zrób fotkę.
--
Możesz jeszcze zrobić mały eksperyment - zaślep przewód z EGR do kolektora. Jakaś prowizoryczna blaszka (choćby z puszki od piwa) z dziurką czy bez. Jak się poprawi to znaczy, że EGR.
michalsiak - 10-06-2018, 15:09
Cześć
Poniżej fotki naklejki na masce oraz silnika. Ja niestety po tym nie mogę stwierdzić czy japończyk czy francuz.
Aleksander1965 - 10-06-2018, 15:13
Francuz
michalsiak - 10-06-2018, 15:41
No to super.
Czyli mogę zapakować egr w postaci pierburg od peugeota?
Aleksander1965 - 11-06-2018, 11:51
michalsiak napisał/a: | No to super.
Czyli mogę zapakować egr w postaci pierburg od peugeota? |
Yessss
michalsiak - 11-06-2018, 12:17
No to super.
Przeszukałem internety, za Pierburga trzeba dać 550 - 590 zł ale widziałem także zawory za 400 zł ale z firmy NTY ale nie wiem czy warto dla oszczędzenia 150 zł pakować się w coś niesprawdzonego.
Może ktoś miał styczność z tą firmą?
Aleksander1965 - 12-06-2018, 11:42
michalsiak napisał/a: | No to super.
Przeszukałem internety, za Pierburga trzeba dać 550 - 590 zł ale widziałem także zawory za 400 zł ale z firmy NTY ale nie wiem czy warto dla oszczędzenia 150 zł pakować się w coś niesprawdzonego.
Może ktoś miał styczność z tą firmą? |
Mam czujniki ABS z tej firmy i dają rade choć EGR wolałbym w oryginale
michalsiak - 19-06-2018, 12:48
No i dojechał Pierburg koszt 570 z przesyłką.
Pytanie czy dam radę wymienić czy zlecić warsztatowi.
Jest gdzieś jakiś tutorial? Potrzeba później adaptacji? Komputera?
Pozdrawiam
jachu1111 - 19-06-2018, 13:08
Szkoda kasy trzeba było jechać by to wypisać z kompa i program i spokój na wieki
|
|
|