Outlander III GEN Techniczne - błędy P0219, P1274, P0341, P0340, P1275.
chopinek - 06-06-2018, 22:26 Temat postu: błędy P0219, P1274, P0341, P0340, P1275. Witam społeczności. Outlander 3, 2,2 diesel.
Błędy P0219, P1274, P0341, P0340, P1275.
Z tego co ogarnąłem to może być to związane z łańcuchem rozrządu.
Może ktoś miał podobnie, to proszę o wypowiedzi i.....
Szukam na Śląsku i Zagłębiu mechanika który mi to ogarnie, powie co jest, co można i trzeba z tym zrobić.
SZCZAW - 07-06-2018, 19:33
pisz do TOKYO, działa na forum i w pobliżu Ciebie zamieszkuje
To masz - 26-10-2022, 11:38
Trzecia trasa i pierwsza usterka
Wczoraj leciałem w trasie ze stałą prędkością 140 km/h, wyłączyło tempomat, pojawił się komunikat ACC SERVICE REQUIRED.
W pierwszej chwili pomyślałem, że z powodu deszczowej pogody zabrudził się radar, ale pojawił się również check engine.
Po dojechaniu do domu podłączłem aplikację, która pokazała jeden błąd P0341- czujnik położenia wału rozrządu- sygnał poza zakresem. Rorząd wymieniony 2000 km temu.
Czy miał ktoś taki przypadek?
rajan - 26-10-2022, 19:10
To masz napisał/a: | Rorząd wymieniony 2000 km temu. |
Nie pomogę, ale dopytam - po kiego grzyba wymiany był rozrząd???
To masz - 26-10-2022, 22:58
Rozrząd wymienił poprzedni właściciel. Podobno, w trakcie uruchamiania silnika łańcuch lubił "terkotnąć" i to było przyczyną. Teraz nic nie słyszę, więc zakładam, że jest prawidłowo.
Wracając do tematu, wczoraj po powrocie z podróży skasowałem błąd i dzisiaj w trakcie jazdy próbnej się nie pojawił. Po zakupie auta 850 km zrobione jest przeze mnie, więc gdyby rozrząd był żle ustawiony to błąd pojawiłby się znacznie wcześniej. Może rzeczywiście czujnik niedomaga, ale nie będę go pochopnie wymieniał.
[ Dodano: 08-01-2023, 15:11 ]
Podejrzewam, że za wykonaną przez sprzedającego wymianą rozrządu jednak coś się kryje. Przez około 2000 km, trzy razy pojawił się błąd P0341- czujnik położenia wału rozrządu- sygnał poza zakresem. Szczęście w nieszczęściu, że komunikat dotyczy wału rozrządu, a nie wału korbowego, bo gdyby czujniki okazały się sprawne to bym miał większe zmartwienie
Trzykrotnie wystąpiły podobne warunki, długotrwałe obciążenie silnika czyli również wysoka temperatura.
Polecicie w okolicy Warszawy elekryka/elektronika samochodowego, który podepnie oscyloskop i doprecyzuje problem? Mam nadzieję, że jednak czujnik niedomaga, a nie impulsator na wałku rozrządu, bo znając życie to wałek jest z nim połączony na stałe
[ Dodano: 08-01-2023, 15:27 ]
Wygląda na to, że impulsator jest osobnym elementem, ale znając życie nie znajdzie się firmy, która nowy element wciśnie na wał. Patrząc na delikatne "żeberka" imulsatora to wystarczy przez przypadek dotknąć narzędziem i problem gwarantowany.
Muszę zacząć od diagnozy
rajan - 10-01-2023, 10:12
To masz napisał/a: |
[ Dodano: 08-01-2023, 15:11 ]
Podejrzewam, że za wykonaną przez sprzedającego wymianą rozrządu jednak coś się kryje. |
Oby nie, ale właśnie dlatego pytałem o rozrząd, bo to podejrzane się wydawało.
Ja tylko ASO mogę polecić
To masz - 11-01-2023, 21:57
Z dyskusji pod filmem wynika, że jednak użytkownikom zdarzały się problemy z hałasującym łańcuchem rozrządu.
https://www.youtube.com/w...hannel=H20LTech
rajan - 12-01-2023, 08:40
Dyskusja nie za długa, a łańcuch hałasował tylko w tym jednym konkretnym przypadku (wg komentarzy). Ja nie mówię, że nie, ale nie jest to popularna sprawa.
To masz - 12-01-2023, 09:55
Zgadza się, nie chcę na siłę czegoś udowadniać. Zamieszczam to co znalazłem w sieci.
|
|
|