Outlander II GEN Techniczne - [II 3.0 V6] Olej do silnika 6B31
kazik70 - 07-06-2018, 22:56 Temat postu: [II 3.0 V6] Olej do silnika 6B31 Jaki jest zalecany olej do tego silnika?
Czytałem forum ale widzę że każdy leje co innego, 0w20 5w20 5w30 itp..
Jaką klasę wybrać A3/B3 A5/B5??
Jak często wymieniać?
Dodam że mój GT ma już trochę nalatane 99tys mil.
Przy ostatnich dwóch samochodach dobrze wychodziłem na olejach valvoline z serji maxlife.
Można coś z nich wybrać do tego silnika?
Wchodzi 4,5l oleju?
Bizi78 - 08-06-2018, 05:35
Teoretycznie manual dla Twojego zaleca olej 5W20.
Tutaj masz manuala dla rocznika 2011 USA.
http://mmc-manuals.ru/man...00003200-12.pdf
kazik70 - 08-06-2018, 21:27
Tylko czy w naszych warunkach klimatycznych taki olej się sprawdza?
Na zimę na pewno jest fantastyczny. Ale w lecie chyba nie najlepszy.
Pytam bo w życiu takiego oleju nie używałem, chociaż widzę że bez problemu jest dostępny.
Jaki indeks jakości jest zalecany?
Bizi78 - 08-06-2018, 21:59
Możesz zapytać w dziale sponsorskim przedstawiciela Rock Oil Polska co polecają .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=104138
Na stronie LM polecają też jakiś swój 5W20.
apg2312 - 08-06-2018, 22:36
Bizi78 napisał/a: | Na stronie LM polecają też jakiś swój 5W20. |
Oj, chyba więcej olejów zalecają. Ale żadnego xxW20
Założenia - syntetyk, przebieg ponad 150 tyś. km. ((99 tyś mil to ok. 156 tyś km)
Outlander, CW0/CWB (2007 - 2013)
Outlander 3.0 (2007 - 2013)
: Synthoil High Tech 5W-40
: Top Tec 4200 5W-30
: Synthoil Race Tech GT1 10W-60
: Top Tec 4600 5W-30
: Longtime High Tech 5W-30
: Top Tec 4100 5W-40
: Top Tec 4300 5W-30
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Special Tec F 5W-30
: Super Leichtlauf 10W-40
https://www.liqui-moly.pl/dobierz-olej/
Bizi78 - 08-06-2018, 22:54
Ja szukałem dla miśków z USA .
apg2312 - 08-06-2018, 23:24
5W20, to chyba dla aut jeżdżących zimą po Alasce
Warto poczytać trochę o klasyfikacji lepkościowej olejów wg SAE
Plik pdf
http://adwa.eu/wp-content...pko%C5%9Bci.pdf
Moody - 09-06-2018, 12:21
Polecają do tego auta 5W20. Ja bym jednak nalał jakiś 5W30 FE.
Oleje 0W20 i 5W20 wynaleziono w epoce gdzie hasłem przewodnim jest "emisja". Ochrona silnika to hasła epok minionych.
Ja do swojego diesla leję C3 zamiast 5W30 C2.
Kiedyś rozmawiałem z jednym gostkiem który sprowadzał auta z USA. Mówi, że do ich niektórych trzeba do naszych warunków instalować powiększone chłodnice oleju do automatów. Bo nikt w USA nie jeździ ponad 200km/h albo nie ciąga przy 140km/h lawety z samochodem.
apg2312 - 09-06-2018, 13:31
Moody napisał/a: | Polecają do tego auta 5W20. Ja bym jednak nalał jakiś 5W30 FE. |
A ja jednak w Polskich warunkach klimatycznych polecałbym raczej jakiś porządny, markowy pełny syntetyk 5W40 - tylko nie hydrokrak.
Owszem, olej xxW30 są zasadniczo paliwooszczędne (mają mniejsza lepkość w wyższych temperaturach = zmniejszone tarcie = mniejsze zużycie paliwa), ale w wyższych temperaturach otoczenia i przy obciążeniu silnika może dojść do zerwania filmu olejowego, co może skończyć się zatarciem silnika.
Moody - 09-06-2018, 13:52
Uważam podobnie. Zamiast słowa "jakiś" miało być "chociaż".
Jak się komuś chce prześledzić dzieje jakiegoś silnika diesla produkowanego od dłuższego czasu to zauważy, że np. w dniu premiery przewidziany olej to 5W40. A wraz z nastaniem epoki DPF/FAP i "emisji" nagle jedynie słusznym staje się tylko 5W30 C2.
PS.
Obecnie nikt ze znanych producentów nie robi syntetyka bez hydrokraku.
Prawdziwy olej syntetyczny to PAO+Ester. Obecnie możesz co najwyżej dostać "troszku" PAO + hydrokrak albo "troszku" ester + hydrokrak.
Powody? PAO i ester nie są produktami petrochemicznymi więc nafciarze musieli coś z tym zrobić
kazik70 - 10-06-2018, 09:36
Myślałem własnie o zalaniu 5w30, tylko jaką specyfikacje musi olej spełniać?
plecho1 - 10-06-2018, 09:40
Jak koledzy wyżej radzę zalać 5w40 aby w wyższych temperaturach silnik był lepiej chroniony nawet kosztem tego 0,1l na 100km
kazik70 - 10-06-2018, 12:12
Nie koledzy a kolega, jeden
To już były by dwie klasy lepkości więcej. Wcześniej zakładam że był lany 5w20 skoro taki tam zalecają.
Więc na pierwsze zalanie w polsce 5w30, później się zobaczy.
Chociaż to ciekawe bo w USA są przecież bardzo ciepłe stany. Mój egzemplarz akurat jest z NowegoYorku
Bardziej skłaniam, się ku mniejszej lepkości nie z powodu wątpliwej oszczędności, a z powodu niższych oporów płynięcia.
Robię dużo krótkich podjazdów lub krótkie trasy, więc w takich warunkach taki olej będzie chyba lepiej chronił mój silnik??
W30'stka też jest powszechnie używana w naszym klimacie i nic nie powinno się dziać.
Na stronie castrola wyrzuciło coś takiego:
https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/recommendation?_ga=2.10535473.408699161.1528621775-1629962779.1528621775&vehicleType=samochody-osobowe&manufacturer=mitsubishi-(eu)&model=outlander-cw0-cwb-(2007-2013)&modelType=outlander-3-0-(2007-2013)
Prawda że ciekawa propozycja?
a schell taki zestaw:
http://lubematch.shell.pl...164kw_EFt8Pe9Fy
Ale lepkości na razie zostawmy z boku, jaką normę olej powinien spełniać dla silnika 6B31? Jaką klasę jakości stosować?
Jak będę przy drugiej wymianie to zweryfikuje stan silnika, wszak nie najmłodszy i dobór oleju do niego.
Ale bardzo podoba mi się ten samochód i chciał bym z nim zostać na dłużej, chciałbym mieć pewność że to co będę wlewał będzie optymalne.
Moody - 10-06-2018, 12:22
Jeżeli podać w dobieraczkach silnik 3.0 z USA to rekomendują:
5W20 albo 5W30 z ACEA A5/B5 (czyli lekkobieg)
A jeżeli 3.0 w Europie to pełen wachlarz od 0W30 do 10W50.
Rozsądkowo zdaje się sugerują na lekki 5W30 albo mocniejszy 5W30 (ACEA A3/B4).
kazik70 - 10-06-2018, 21:37
https://bmwservice.livejournal.com/27699.html fajny test wielu olejów
[ Dodano: 21-06-2018, 22:38 ]
A w jakich dobieraczkach znalazłeś te klasy? Potrzebuje też znaleźć do outlandera sport 2.0 (4B11)
|
|
|